کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عبور بدهی جهانی از ۱۰۰ تریلیون دلار

25 مهر 1403 ساعت 13:01


گروه اقتصادی: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بدهی عمومی جهانی در سال جاری، از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر می‌رود.به گزارش ایسنا، صندوق بین المللی پول (IMF) در گزارشی اعلام کرد انتظار می‌رود کل بدهی عمومی همه کشورها در سال جاری از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر می‌رود که حدود ۹۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد.
 

این صندوق افزود بدهی عمومی جهانی بسیار بالاست و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ از ۱۰۰ تریلیون دلار (۹۳ درصد تولید ناخالص داخلی) فراتر رود و تا پایان دهه به ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی (تا سال ۲۰۳۰ ) نزدیک شود.
 
اگرچه پیش‌بینی می‌شود بدهی حدود دو سوم کشورها تثبیت یا کاهش یابد، اما بسیار بالاتر از سطح پیش‌بینی‌شده قبل از همه‌گیری باقی خواهد ماند.کشورهایی که پیش‌بینی نمی‌شود بدهی‌ آنها تثبیت شود، بیش از نیمی از بدهی جهانی و حدود دو سوم تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند.
 
دلایل خوبی برای این باور وجود دارد که سطح بدهی‌های آینده می‌تواند بالاتر از پیش‌بینی‌های فعلی باشد.گفتمان سیاسی در مورد مسائل مالی صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان کرد به طور فزاینده ای به سمت هزینه های بیشتر دولت در دهه های اخیر متمایل شده است.
 
بیزنس نوشت، کارشناسان صندوق در ماه آوریل گفتند کل بدهی عمومی همه کشورها در سال ۲۰۲۳ با حدود ۲ واحد درصد افزایش به ۹۳.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی رسیده است و ایالات‌متحده و چین در این مورد پیشتاز هستند زیرا بدهی‌های آنها به ترتیب بیش از ۲ و ۶ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است.صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد بدهی عمومی روسیه در سال ۲۰۲۴ به ۲۰.۸ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور و در سال ۲۰۲۹ به ۲۴ درصد افزایش خواهد یافت.


کد مطلب: 496213

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/496213/عبور-بدهی-جهانی-۱۰۰-تریلیون-دلار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir