کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کدام کشور بیشترین ملک را در ترکیه خرید؟

27 مهر 1403 ساعت 17:12


گروه اقتصادی: فروش خانه در ترکیه طی ماه سپتامبر ۳۷.۳ درصد افزایش یافت و بیشترین میزان فروش در استانبول ثبت شد که در این میان شهروندان روسیه بیشترین ملک را در بین خارجی‌ها خریداری کردند و پس از آن شهروندان ایرانی و سپس عراقی‌ قرار دارند.
 

به گزارش ایسنا، موسسه آمار ترکیه (TurkStat) اعلام کرد که ترکیه ۱۴۰ هزار و ۹۱۹ خانه در ماه سپتامبر به ثبت رساند که نشان دهنده افزایش ۳۷.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
استانبول با فروش ۲۱ هزار و ۳۱۴ دستگاه، بیشترین سهم فروش را به خود اختصاص داده است و پس از آن آنکارا، پایتخت ترکیه با ۱۳هزار و ۲۰۵ واحد و شهر ازمیر در دریای اژه با ۷۶۱۲ واحد قرار دارند.

با این حال، فروش خانه به خارجی‌ها با ۳۱ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۲۰۲۲ واحد رسید. استانبول با فروش ۷۸۳ دستگاه به خارجی‌ها، پیشتاز است و پس از آن شهرهای مدیترانه‌ای آنتالیا و مرسین به ترتیب با ۵۴۸ و ۲۱۰ واحد قرار دارند.

موسسه آماری ترکیه اعلام کرد شهروندان روسیه در ماه سپتامبر با ۳۴۶ واحد بیشترین ملک را در بین خارجی‌ها خریداری کردند و پس از آن شهروندان ایرانی با ۱۶۳ و عراقی‌ها با ۱۳۹ واحد قرار دارند.
ترکیش گزارش کرد، بین ماه‌های ژانویه و سپتامبر، فروش کلی خانه در ترکیه با ۵.۲ درصد افزایش به ۹۳۷هزا رو ۲۳۶ واحد رسید. در همین مدت فروش به اتباع خارجی نسبت به سال قبل ۳۹.۱ درصد کاهش یافت و در مجموع به ۱۷۰۹۰ دستگاه رسید.


کد مطلب: 496492

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/496492/کدام-کشور-بیشترین-ملک-ترکیه-خرید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir