کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارتباط ایستادن زیاد با‌افزایش مشکلات گردش خون

مهر , 28 مهر 1403 ساعت 11:39


گروه علمی: تحقیقات نشان داده است که صرف زمان بیشتر برای ایستادن به جای نشستن، سلامت قلب و عروق را بهبود نمی‌بخشد و با خطر بالاتر مشکلات گردش خون مرتبط است.به گزارش شینهوا، محققان دانشگاه سیدنی داده‌های مچ بندهایی را که ۸۳۰۱۳ بزرگسال در بریتانیا از آن استفاده می‌کردند، تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که ایستادن بیشتر هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارد.
 

آنها دریافتند که در درازمدت، ایستادن بیشتر احتمال ابتلای فرد به بیماری قلبی عروقی مانند نارسایی قلبی، بیماری عروق کرونر قلب و سکته را کاهش نمی‌دهد و می‌تواند خطر مشکلات گردش خون مرتبط با ایستادن نظیر وریدهای واریسی و ترومبوز ورید عمقی را افزایش دهد.

با این حال، این تحقیق نشان داد که بیش از ۱۰ ساعت نشستن در روز خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های گردش خون را افزایش می‌دهد.نکته کلیدی این است که ایستادن بیش از حد طولانی، سبک زندگی بی تحرک را خنثی نمی‌کند و می‌تواند برای برخی افراد از نظر سلامت گردش خون خطرناک باشد.

«متیو احمدی»، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه سیدنی گفت: «ما دریافتیم که ایستادن بیشتر سلامت قلب و عروق را در طولانی مدت بهبود نمی بخشد و خطر گردش خون را افزایش می‌دهد.»
محققان توصیه می‌کنند افرادی که به طور مداوم می‌نشینند یا برای مدت طولانی می‌ایستند، حرکات منظمی را در طول روز انجام دهند.

تحقیقات قبلی که توسط احمدی و نویسنده همکارش، «امانوئل استاماتاکیس» منتشر شد، نشان داد که شش دقیقه ورزش شدید یا ۳۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در روز می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی حتی در افراد به شدت بی تحرک که بیش از ۱۱ ساعت در روز بی تحرک هستند، کمک کند.


کد مطلب: 496598

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/496598/ارتباط-ایستادن-زیاد-با-افزایش-مشکلات-گردش-خون

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir