به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۵:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۴۹۶۶۴۵

۲۸۶ نفر در تصادفات مازندران جان باختند

۲۸۶ نفر در تصادفات مازندران جان باختند
گروه جامعه: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۲۸۶ نفر طی نیمه نخست امسال در تصادفات رانندگی در مازندران جان باختند که دراین بین شهرستان آمل با ۳۹ فوتی بیشترین تلفات را داشته است.
 
به گزارش فارس، علی‌عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران امروز درباره فوتی‌های حوادث رانندگی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست امسال ۲۸۶ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.

وی افزود: براساس آمارها، ۲۳۴ نفر از تلفات تصادفات ۶ ماه نخست امسال را مردان و بقیه را نیز زنان تشکیل دادند.مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب آمل با ۳۹، ساری و بابل هر کدام با ۳۸ فوتی و کمترین شهر‌ها گلوگاه و عباس‌آباد هر کدام با ۲ فوتی گزارش شده است.
 
عباسی تصریح کرد: از ۲۸۶ کشته تصادفات ۶ماهه، ۲۱۹ نفر در حوادث برون‌شهری و راه روستایی (با کاهش ۸درصدی) و ۶۷ نفر در حوادث درون شهری، (با کاهش ۳۲ درصدی) گزارش شده است.
وی یادآور شد: ۷ هزار و ۱۶۶ نفر طی ۶ماهه امسال به دلیل مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و خاطرنشان کرد: به‌منظور کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی باید به رعایت مقررات راهنمایی‌ورانندگی توجه شود.عباسی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی مؤثر باشند.
برچسب ها: تصادف رانندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها