کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متا با سازنده فیلم‌های ترسناک همکاری می‌کند

28 مهر 1403 ساعت 17:28


گروه علمی: «متا» در همکاری با یک شرکت سازنده فیلم‌های ترسناک قصد دارد با استارتاپ‌های پیشرو در تولید رسانه‌ای رقابت کند.به گزارش ایسنا، «متا»(Meta) شرکت مالک «فیس‌بوک»(Facebook) اخیرا اعلام کرده که با شرکت هالیوودی «بلوم‌هاوس پروداکشنز»(Blumhouse Productions) سازنده فیلم‌های ترسناک معروف مانند «پاکسازی»(The Purge) و «برو بیرون»(Get Out) همکاری کرده است تا مدل جدید هوش مصنوعی مولد ویدئو خود موسوم به «Movie Gen» را آزمایش کند.
 

 این خبر پس از آن منتشر شد که متا در اوایل ماه جاری از Movie Gen رونمایی کرد و گفت این مدل هوش مصنوعی می‌تواند کلیپ‌های ویدیویی و صوتی واقعی را در پاسخ به درخواست‌های کاربران تولید کند. متا ادعا کرد که این مدل هوش مصنوعی می‌تواند با مدل‌های ارائه‌شده توسط استارتاپ‌های پیشرو در تولید رسانه‌ای مانند «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) و «الون‌لبز»(ElevenLabs) رقابت کند.

متا اعلام کرد که شرکت بلوم‌هاوس، فیلمسازانی مانند «انیش چاگانتی»(Aneesh Chaganty)، «خواهران اسپرلاک»(Spurlock Sisters) و «کیسی افلک»(Casey Affleck) را برای آزمایش Movie Gen و استفاده از کلیپ‌های ویدئویی تولید شده توسط آن در فیلم‌های کوتاه انتخاب کرده است. متا گفت که فیلم چاگانتی در وب‌سایت Movie Gen پخش خواهد شد و فیلم‌های افلک و خواهران اسپرلاک در راه هستند.

«جیسون بلوم»(Jason Blum) مدیرعامل بلوم‌هاوس در بیانیه‌ای گفت که هنرمندان، رگ حیاتی این صنعت باقی می‌مانند و این فناوری نوآورانه می‌تواند به داستان‌سرایی آنها کمک کند.وی افزود: ما از برخی هنرمندان استقبال کردیم تا به آزمایش این فناوری پیشرفته و ارائه نکات مثبت و منفی آن در حالی بپردازند که هنوز در حال توسعه است. این نمونه‌ها، فناوری‌های قدرتمندی برای کارگردانان خواهند بود و مهم است که این صنعت خلاق را در توسعه آنها مشارکت دهید تا مطمئن شوید که برای این کار مناسب هستند.
انتهای پیام


کد مطلب: 496694

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/496694/متا-سازنده-فیلم-های-ترسناک-همکاری-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir