کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نتانیاهو: فرستادگان ایران قصد ترور من را داشتند

28 مهر 1403 ساعت 21:15


گروه بین الملل: نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «فرستادگان ایران که امروز قصد ترور من و همسرم را داشتند، مرتکب اشتباه بزرگی شدند. این اقدام من و اسرائیل را از ادامه جنگ علیه دشمنانمان به منظور تضمین امنیتمان برای نسل‌های آینده باز نخواهد داشت.»
بنیامین نتانیاهو افزود: «من به ایران و شرکای آن‌ می‌گویم هر کسی که به شهروندان اسرائیل آسیب برساند، بهای سنگینی خواهد پرداخت.»
نتانیاهو تاکید کرد اسرائیل به اهداف خود در مناقشه کنونی دست خواهد یافت و «واقعیت امنیتی» منطقه را برای نسل‌ها تغییر خواهد داد.
او اضافه کرد: « ما گروگان‌هایمان را از غزه به خانه بازخواهیم گرداند و شهروندانی که در مرز شمالی‌مان زندگی می‌کنند را به‌سلامت به خانه‌هایشان بازمی‌گردانیم. اسرائیل مصمم است به همه اهداف جنگی‌ خود دست یابد و واقعیت امنیتی منطقه را برای نسل‌های آینده تغییر دهد.»
همچنین میکی زهار، وزیر فرهنگ اسرائیل گفت: «تلاش ایران برای ترور بنیامین نتانیاهو از طریق شاخه لبنانی‌اش، عبور از خط قرمز است.»کانال۱۲ اسرائیل هم به به نقل از یک مقام این کشور گزارش داد تلاش برای حمله به خانه نتانیاهو بدون واکنش نخواهد ماند.
صبح شنبه سخنگوی بنیامین نتانیاهو  اعلام کرد که یک پهپاد به سمت خانه نخست‌وزیر اسرائیل در شهر قیصریه در شمال اسرائیل پرتاب شده است. وی افزود که نخست‌وزیر در آن زمان در این منطقه نبود و تلفاتی گزارش نشده است.ارتش اسرائیل کمی قبل‌تر گفته بود که یک پهپاد از لبنان پرتاب شده و به یک ساختمان برخورد کرده است. هنوز مشخص نیست که چه نوع ساختمانی مورد اصابت قرار گرفته است. به گفته ارتش، دو پهپاد دیگر نیز که وارد خاک اسرائیل شده بودند، رهگیری شدند.به گفته خدمات آمبولانس اسرائیل، هیچگونه آسیب جانی بر اثر این حملات گزارش نشده است. اگرچه پلیس گفته است که صدای انفجار در شهر ساحلی قیصریه که نتانیاهو خانه‌ای برای تعطیلات در آنجا دارد، شنیده شده است.

کشته شدن ۲ سرباز اسرائیلی در غزه
ارتش اسرائیل اعلام کرد دو سرباز این کشور در جریان درگیری‌ها در شمال نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.
وب‌سایت خبری تایمز اسرائیل نوشت این دو سرباز ۱۹ و ۲۰ سال سن داشتند.بدین ترتیب، شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه به ۳۵۷ نفر افزایش یافت.

حمله اسرائیل به بیروت 
ارتش اسرائیل اعلام کرد در حمله اخیر خود به ضاحیه بیروت، چند انبار تسلیحات و یک مرکز فرماندهی بخش اطلاعات حزب‌الله را هدف قرار داده است.
اسرائیل پیش از انجام حملات هوایی خود در ضاحیه، از ساکنان این منطقه خواسته بود از آن خارج شوند.همچنین ارتش اسرائیل از کشف و انهدام یک تونل کلیدی حزب‌الله در جنوب لبنان خبر داد. این تونل از سوی نیروهای واحد رضوان حزب‌الله مورد استفاده قرار می‌گرفت.یک مرکز فرماندهی، یک انبار تسلیحات و چند اتاق در این تونل کشف شده بود. همچنین در جریان عملیات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان، سه تونل مهم دیگر و ۵۰ ورودی به این گذرگاه‌های زیرزمینی کشف و تخریب شدند.

وزیران دفاع گروه جی-۷: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
وزیران دفاع هفت کشور صنعتی جهان، موسوم به گروه جی-۷، در بیانیه‌ای مشترک حملات موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کردند و خواستار توقف حمایت ایران از حماس، حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن شدند.در این بیانیه آمده است: «ما صراحتا تعهد خود به امنیت اسرائیل را تکرار می‌کنیم.»
وزیران دفاع کشورهای عضو گروه جی-۷ همچنین از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه به‌شدت ابراز نگرانی کردند.

یک شهردار لبنانی دیگر در حمله اسرائیل کشته شد
رسانه‌های دولتی لبنان اعلام کردند که روز شنبه در حمله‌ اسرائیل به یک شهر در منطقه دره بقاع شرقی، چهار نفر از جمله یک شهردار کشته شدند.
در این حمله یک ساختمان مسکونی در شهر بعلول مورد اصابت قرار گرفت. به گفته خبرگزاری رسمی لبنان، حیدر شهلا، شهردار شهری نزدیک به نام سُحمُر، یکی از این چهار کشته بوده است.
سه روز پیش نیز در حمله اسرائیل به ساختمان شهرداری در لبنان ۱۶ نفر از جمله شهردار یکی از شهرهای بزرگ جنوب لبنان کشته شدند.
مقامات لبنانی این حادثه را محکوم و اعلام کردند که این حمله که بیش از ۵۰ نفر را در نبطیه در جنوب لبنان، زخمی کرد، نشان‌دهنده این است که اسرائیل اکنون در حال تغییر جهت حملات خود به سوی دولت لبنان است.نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان، در واکنش گفت: «اسرائیلی‌ها به‌طور عمدی جلسه شورای شهرداری را هدف قرار دادند»؛ «جلسه‌ای که برای بررسی وضعیت خدمات و امداد شهر و کمک‌رسانی به افرادی بود که بر اثر حملات اسرائیل آواره شده‌اند».
حمله روز چهارشنبه اسرائیل، بزرگترین حمله به یک ساختمان دولتی لبنان از زمان آغاز حملات هوایی اسرائیل بود.



 


کد مطلب: 496717

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/496717/نتانیاهو-فرستادگان-ایران-قصد-ترور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir