کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

 یحیی سنوار در خانه چه كسی شهید شد؟

29 مهر 1403 ساعت 16:56


گروه بین الملل: یک فلسطینی آواره در غزه گفت: خانه‌ای که یحیی سنوار، رهبر حماس، در آن شهید شد، در ۱۵ سال گذشته و قبل از آن که در ماه مه مجبور به فرار شود، خانه او بوده است.
اشرف ابوطاها گفت وقتی ساختمان نیمه‌ویران خانه‌اش را در فیلم‌های پهپاد اسرائیل شناسایی کرد، «بهت‌زده» شد. این ساختمان در خیابان ابن سینا در رفح در جنوب غزه واقع بود.
ارتش اسرائیل تصاویر پهپادی را منتشر کرد که به گفته آنها سنوار را در یک خانه نیمه‌ویران قبل از شهید شدنش نشان می‌داد.
ابوطاها به برنامه «لایف‌لاین غزه» گفت که ششم مه پس از آن که اسرائیل دستور ترک صادر کرد مجبور شد خانه‌اش در رفح را به مقصد خان یونس ترک کند و تاکنون هیچ خبری از خانه‌اش
نداشته است.او گفت که دخترش ابتدا فیلمی را در شبکه‌های اجتماعی به او نشان داد که ظاهرا آخرین لحظات سنوار بود و گفت که این فیلم خانه آنها در رفح نشان می‌دهد.
ابوطاها می‌گوید ابتدا حرف دخترش را باور نکرد تا اینکه برادرش هم تایید کرد آن خانه واقعاً متعلق به اوست: «من گفتم بله، این خانه من است و وقتی عکس‌ها را دیدم، بهت‌زده شدم.»
ابوطاها گفت که هیچ ایده‌ای ندارد چرا سنوار در آنجا بود یا چگونه به آنجا رسیده بود: «هرگز من و برادران و پسرانم هیچ ارتباطی با این موضوع نداشتیم.»
 تصاویر و ویدیوهایی که  ابوطاها از خانه‌اش نشان داد با تصاویر خانه‌ای که سنوار در آن کشته شد مطابقت دارد.فیلم مربوط به شهید شدن سنوار  بررسی شده و خانه‌ای که او آخرین بار در آن
دیده شد یکی از چند ساختمان نیمه‌‌ویران در محله‌ای با خسارت‌ گسترده بود.
حمله اسرائیل به رفح در ماه مه با انتقاد شدید بین‌المللی مواجه شد و به گفته سازمان ملل باعث فرار بیش از یک میلیون فلسطینی از آن شهر شد.
 ابوطاها گفت که خودش با کمک خواهر و برادرانش خانه‌ را در رفح ساخته بود. هزینه آن حدود ۲۰۰ هزار شکل (معادل ۴۱ هزار و ۴۰۰ پوند) بوده و وقتی او خانه را ترک کرده در وضعیت خوبی
قرار داشته است.او مبلمان نارنجی و یک ظرف نارنجی خانه‌اش را قبل از فرار به یاد آورد: «اینها در خاطرم هستند زیرا برخی از آنها را مادرم آورده بود و برای من بسیار ارزشمند بودند.»
«آنچه اتفاق افتاده، خیلی مرا ناراحت کرده است، خانه‌ای که ساختم و تمام هزینه‌هایم از بین رفته‌اند. فقط خدا می‌تواند جبران همه اینها را بکند.»

 


کد مطلب: 496865

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/496865/یحیی-سنوار-خانه-كسی-شهید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir