به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۰۲:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۴۹۶۸۸۱

نباید اشتباه جام ملت‌ها را تکرار کنیم

نباید اشتباه جام ملت‌ها را تکرار کنیم
گروه ورزشی: مربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید نباید طوری تصور شود که این تیم به جام‌جهانی صعود کرده است.به گزارش ایسنا، آندرانیک تیموریان درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی اظهار کرد: تیم ملی بازی‌های خوبی را در این مرحله پشت سر گذاشت و توانستیم با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه خود باشیم. ما در کنار بازیکنانی که در اختیار داشتیم هم از نظر تکنیکی، هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر اخلاقی مجموعه‌ای خوب و آرام را در اختیار داشتیم.
 
او درباره تساوی ایران برابر ازبکستان در سومین بازی خود هم گفت: در آن بازی، عملکرد خوبی داشتیم و متاسفانه حردانی اخراج شد. البته با وجود ۱۰ نفره شدن باز هم فرصت برای گلزنی داشتیم اما فرصت‌های ما به گل تبدیل نشدند.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برتری پر گل ایران برابر قطر اشاره کرد و گفت: در جام‌ ملت‌های آسیا متاسفانه شرایطی رقم خورد که به قطر باختیم و نتوانستیم به فینال برسیم اما این بازی شرایط خودش را داشت. در کل برای رسیدن به جام‌جهانی کسب ۱۰ امتیاز از ۴ بازی برای ما بسیار مهم و کمک کننده خواهد بود. الان صدرنشین گروه هستیم اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به جام‌جهانی داریم چون تیم‌هایی که برابر آنها قرار گرفتیم در بازی برگشت نوع بازی خود را تغییر می‌دهند و کار را برای ما سخت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه تیم ملی فوتبال ایران چطور به یک نظم دفاعی مستحکم رسیده؟ گفت: در ساختار دفاعی تیم ملی پیشرفت خوبی داشتیم و توانستیم با تمرکز بیشتر اشتباهات جام ملت‌های آسیا را تکرار نکنیم. در مقدماتی جام‌جهانی اگر اشتباه کنید دیگر نمی‌توانید به جام جهانی صعود کنید. در این مدت تلاش زیادی انجام شده تا تیم‌ملی بتواند مسیر خود را برای صعود به جام جهانی هموار کند. آنالیزهای خوبی از بازی‌های حریفان انجام داده‌ایم و بازیکنان هم درک کرده‌اند که باید هم در حمله و هم در دفاع باهوش‌تر باشیم.

تیموریان در ادامه با بیان اینکه «کادر فنی تیم‌ملی همه بازیکنان لیگ را رصد می‌کند،» گفت: حدود یک سال و نیم است که کنار هم در تیم ملی کار می‌کنیم. تمام اعضای کادر فنی بازی‌های لیگ را رصد می‌کنند تا بهترین‌ها با نظر و صلاح‌دید آقای قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت شوند و برای ایرانِ زیبا افتخارآفرینی کنند. ما هم نظرات خود را به آقای قلعه‌نویی می‌گوییم و در نهایت سرمربی تیم ملی نفرات را به تیم ملی دعوت می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نقدهایی که به عملکرد تیم ملی مطرح می‌شود گفت: من به عنوان فردی که فوتبال بازی کرده‌ام و ملی‌پوش بوده‌ام و الان هم به عنوان دستیار آقای قلعه‌نویی فعالیت می‌کنم، حرف منتقدان ورزشی را می‌پذیرم اما پالس‌های منفی که به تیم‌ملی می‌دهند را نمی‌پسندم و به آنها توجهی ندارم. همیشه نیمه پر لیوان و جنبه‌های خوب تیم‌ملی را می‌بینم و به دنبال انرژی‌های مثبت هستم. همه ما تلاش می‌کنیم بهترین عملکردمان را در هر اردو داشته باشیم. تلاش می‌کنیم که تیم‌ملی به جام‌جهانی صعود کند.

وی ادامه داد: با کمال احترام به همه چون همه دوستان من هستند دوست دارم تیم ملی ایران بیشتر حمایت شود. بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون فوتبال باید بیشتر حمایت شوند تا با انرژی بیشتری بازی‌های باقی‌مانده را پشت سر بگذاریم. البته فراموش نکنید که ما هنوز به جام‌جهانی صعود نکرده‌ایم وتا زمانی که سوت اولین بازی ما در جام‌جهانی به صدا در نیاید، هیچ چیز قطعی نیست. تجربه دو دوره حضورم در جام‌جهانی می‌گوید وقتی می‌توانیم بگوییم به جام‌جهانی صعود کرده‌ایم که در اولین بازی جام حاضر باشیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها