کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آتش تقی‌پور:

ذائقه مردم به نمایش‌های آزاد بیشتر است

30 مهر 1403 ساعت 11:41


گروه فرهنگی: بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر می‌گوید: تئاتر خوب یک دانشگاه است. این دانشگاه باید پول خرج کند نه این‌که خودش پول دربیاورد و مردم را راضی نگاه دارد تا به پول برسد.

به گزارش ایرنا، آتش تقی‌پور گفت: تئاترهای روحوضی، تخت حوضی و سیاه‌بازی را من در حقیقت با سیدحسین یوسفی و مهدی مصری دیدم. یک بار در جشن هنر اینها را دیده‌ام. نوع کار اینها اصلا با خیلی‌های دیگر فرق داشت. یک لطافتی در بازی اینها و صحنه‌سازی وجود داشت که با پرداخت جملاتی که بیان می‌کردند فوق‌العاده شیرین بود.

او افزود: البته الان هم سیاه‌بازهای خیلی خوبی مانند آقای داداشی را داریم اما به آن روال نرفته است. یک چیزهایی اضافه شده، شاید تلویزیون، سینما و ذائقه مردم اثر گذاشته و تازه به تئاتر دیگری منجر شده به نام تئاتر آزاد که در آنجا هم هنرپیشه‌های خیلی خوبی دست‌کم در هر کدام چند نفری بازی می‌کنند که قابل ستایش هستند.به گفته تقی‌پور، در این تئاترها، روی هم‌رفته موضوعاتی را انتخاب می‌کنند که بیشتر نظرشان بر این است که مردم را بخندانند البته گاهی وقت‌ها نام آن را طنز می‌گذارند.

ذائقه مردم به نمایش‌های آزاد بیشتر است
او با بیان این‌که ذائقه مردم به نمایش‌های آزاد بیشتر است، اظهار داشت: امروز تئاترهای خوبی هم اجرا می‌شود، هنرپیشه‌های خیلی خوبی داریم اما یک بلبشویی در تئاتر ما هست که دولت هم آن را به حال خودش رها کرده است. حتی این تئاترهایی که زمانی در پردیس شهرزاد و نظایر آن اجرا می‌شود نصف و نیمه بقیه تئاترها است. حتی افرادی که حرفه‌ای این کار هستند به گونه‌ای کار کرده‌اند که خوشایند مردم باشد.

تقی‌پور گفت: کارگردان‌های تئاتر کنترل خود را روی بازیگر از دست داده اند و بازیگران در صحنه‌ها هرگونه که می‌خواهند اجرا می روند. تئاتر خوب مخارج دارد و ممکن است اصلا نشود فروش داشت. به هر حال، تلاش‌ها در حال انجام است.

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون همچنین گفت: من هم سرم را مشغول سریال‌ها کرده‌ام و آخرین بازی‌ام که پخش شد، سریال داریوش بود که در فضای مجازی پخش شد و یک سریال دیگر هم به نام چرخ گردون داشتم که در ۳۰ قسمت بازی کردم. ۳۰ قسمت دیگر هم بازی دارم اما مردم این قبیل کارها را نمی‌بینند. یک کار تلویزیونی دیگر هم دارم.


کد مطلب: 496981

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/496981/ذائقه-مردم-نمایش-های-آزاد-بیشتر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir