کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افسوس که کریستیانو رونالدو در تهران نیست

1 آبان 1403 ساعت 9:49


گروه ورزشی: استقلال ایران امروز از ساعت ۱۹:۳۰ باید در سومین جدال آسیایی‌اش در لیگ نخبگان آسیا به میدان برود و این بار مقابل رقیب پرقدرت و پرمهره‌ای همچون النصر عربستان قرار بگیرد. این دیدار پیش از این قرار بود در ایران برگزار شود ولی به دلیل حمله موشکی ایران به اسرائیل و نگرانی تیم‌های خارجی از واکنش احتمالی اسرائیل، به کشور ثالث برده شده تا در امارات برگزار شود.

به گزارش شرق، حضور کریستیانو رونالدو در تهران، آن‌هم برای دومین بار، می‌توانست از آن دست اتفاقات جذابی باشد تا دوباره مسئولان ایرانی را در عرصه‌های مختلفی به چالش بکشد و از آن مهم‌تر اینکه هیجان واقعی سکو‌ها در فوتبال ایران را به آسیا نشان دهد. هر دو اتفاق، اما به دلیل سلب میزبانی از ایران از دست رفته تا حالا کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌هایش چندده کیلومتر آن طرف‌تر از مرز‌های ایران، به مصاف استقلال بروند.

به هر روی، استقلال نیز در شرایطی مهیای این بازی حساس می‌شود که روز‌های بسیار عجیبی را سپری می‌کند. این تیم با جواد نکونام در این فصل استارت زد و حتی دو بازی هم با همین سرمربی در لیگ نخبگان آسیا انجام داد ولی بعد از تصمیم مدیریت این باشگاه، نکونام از کار برکنار شد تا سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت کارش را در این باشگاه شروع کند.

سهراب دو بازی کاملا متفاوت را در لیگ برتر تجربه کرده: یک برد برابر هوادار و یک شکست سنگین ۳ بر صفر مقابل ذوب آهن. این نتیجه اخیر تیم او را درحالی‌که شرایط روحی مناسبی ندارد، به دیدار با النصر کشانده است. البته استقلالی‌ها تکلیف سرمربی جدید را روشن کرده‌اند و پیتسو موسیمانه آفریقایی با این باشگاه قرارداد بسته، اما طبق توافق قبلی، او قرار نیست امشب روی نیمکت بنشیند و قرار است کار شاگردان آینده‌اش را از روی سکو‌های ورزشگاه دنبال کند.

 
آنچه مشخص است اینکه پیش از این بازی استقلالی‌ها به واسطه شکست بد برابر ذوب‌آهن و شعار‌هایی که روی سکو از هواداران شنیده‌اند حال‌وروز خوشی ندارند؛ اتفاقی که کاملا در تضاد با شرایط این روز‌های باشگاه النصر عربستان است که هر شش بازی اخیرش را برده و برای ثبت یک برد دیگر لحظه‌شماری می‌کند.

النصر مملو از ستاره‌های نام‌دار، به‌ویژه در فاز تهاجمی است: مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، اندرسون تالیسکا، سادیو مانه و البته کریستیانو رونالدو. آنها در هر ۱۲ مسابقه رسمی خود در این فصل موفق به گل‌زنی شده‌اند و در هر ۶ دیداری که با پیولی وارد زمین شده‌اند، حداقل دو گل به‌ثمر رسانده‌اند. حالا استقلال پس از دریافت سه گل از تیمی که پیش از مصاف با آنها در تمام دیدارهایش چهار گل زده بود، باید به استقبال دوئل دشوارتری برود.

خط دفاعی استقلال چند روز بعد از ناکامی در مهار مجید علیاری، باید مقابل کریستیانو رونالدو، صف‌آرایی کند؛ پیکاری نابرابر که اگر آمادگی و تمرکز بالایی در دل آن نباشد، قطعا با تنبیهی سنگین‌تر از مسابقه جمعه روبه‌رو می‌شود. به هر ترتیب جدال با النصر، سومین و آخرین بازی استقلال با سرمربیگری سهراب بختیاری‌زاده خواهد بود. تیم او پس از یک برد و یک باخت باید آماده دوئلی سنگین شود. فارغ از هر نتیجه‌ای، پس از شنیده‌شدن سوت پایان این مسابقه، دیگر مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران، سکان‌دار تیم محبوبش نخواهد بود و او باید تیم را تحویل مردی بدهد که چند متر آن طرف‌تر رو سکو‌های ورزشگاه راشد نظاره‌گر بازی سه‌شنبه است.


کد مطلب: 497141

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/497141/افسوس-کریستیانو-رونالدو-تهران-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir