کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حضور رئیس جمهور  در دفتر جنبش حماس برای تسلیت شهادت  سنوار 

دکتر پزشکیان: هر حمله اسرائیل با پاسخ متناسب روبرو خواهد شد

1 آبان 1403 ساعت 16:00


گروه سیاسی: رئیس‌جمهور  ضمن حضور در دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و تسلیت شهادت شهید یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش به مقام والای این فرمانده مجاهد و غیور و همه شهدای مظلوم فلسطین ادای احترام کرد وهشدار داد که هر حمله‌ رژیم صهیونیستی «پاسخ متناسب» خود را خواهد داشت.
دكتر مسعود پزشکیان در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید «یحیی السنوار» در دفتر حماس در تهران گفت: جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، متاسفانه حکومت‌ها و قدرت‌هایی که دم از حقوق‌بشر و قوانین بین‌المللی می‌زنند، خودشان ناقضان تمام قوانین و حقوقی هستند که ادعا می‌کنند که باید به آن پایبند بود و با مردمی می‌جنگند و دولتی را پشتیبانی می‌کنند که مردم را از خانه‌های خود بیرون و آواره کرده‌ است.
رئیس‌جمهور، افزود: وقتی این مردم دنبال حق و سرزمین خودشان هستند، کشورهای اروپایی و آمریکا، با تمام قوا اسرائیل را مسلح کردند و هر جنایت ضدبشری که این رژیم انجام می‌دهد را با کمال پررویی از آن دفاع می‌کنند. نمی‌دانم این وجدان‌های بیدار که دم از حقوق زنان و کودکان و حقوق انسانی می‌زنند، کجا هستند؟ این نشان می‌دهد آن‌چه این‌ها در دنیا به دنبال آن هستند، زور و قلدری است. طبیعتا کسانی که آزاده هستند و دنبال حق و عدالت هستند به هیچ وجه در مقابل خواست آن‌ها ساکت نخواهند نشست. 
پزشکیان خاطرنشان کرد: این جنگی نیست که بتواند با کشتن افراد پایان یابد، جنگی است که با استقرار عدالت و با در نظر گرفتن همه انسان‌ها امکان دارد تمام شود ولی با زور و حق‌کشی امکان ندارد. رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران گفت: هر حمله‌ای کند، پاسخ متناسب خودش را خواهد داشت.

دكتر پزشکیان: فیلترینگ برداشته می‌شود
 رئیس‌جمهور با بیان اینکه فیلترینگ برداشته می‌شود، گفت: تا آخر پای حرف‌هایی که زده‌ایم، هستیم و به وعده‌های خود پایبند خواهیم بود.
 مسعود پزشکیان  در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که آیا شما همچنان به وعده‌هایی که به مردم داده‌اید پایبند هستید، از جمله موضوع رفع فیلترینگ، بیان کرد: تاآخر پای حرف‌هایی که زده‌ایم هستیم و به وعده‌های خود پایبند خواهیم بود. قطعا در حال تلاش هستیم تا حرف‌هایی که زده‌ایم در عمل پیاده کنیم.
وی افزود: درخصوص رفع فیلترینگ نیز وزیر ارتباطات، اطلاعات را جمع‌آوری کرد و این هفته در نشست سران گزارشی ارائه دادند و قرار شد مجلس، قوه قضائیه و وزارت ارتباطات بنشینند و جمع‌بند کنند و مراحل آن طی شود.رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چقدر برای این اتفاق دست دولت باز است؟ بیان کرد: بحث کاملا کارشناسی است. روندی که اکنون طی شده است به نفع مملکت نیست و باید برگردد. نحوه این‌که چگونه برگردانده شود در حال تفاهم هستیم که باهم و با یک زبان و نگاه مشترک پیش برویم که اختلاف و سوتفاهم پیش نیاید.
پزشکیان در پاسخ به این پرسش که آیا مردمی که منتظر رفع فیلترینگ هستند این اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟ تاکید کرد: بله ـ بنده گفتم که در حال کار کردن بر روی این موضوع هستیم.
 


کد مطلب: 497239

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/497239/دکتر-پزشکیان-حمله-اسرائیل-پاسخ-متناسب-روبرو-خواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir