کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازگشت دروازه‌بان بلژیکی به رقابت‌های اروپایی

1 آبان 1403 ساعت 18:08


گروه ورزشی: دروازه‌بان بلژیکی رئال‌ در پنجاهمین بازی‌اش برای تیم مادریدی در لیگ قهرمانان مقابل فینالیست دوره قبل قرار خواهد گرفت.به گزارش ایسنا، تیبو کورتوآ پس از غیبتش در بازی با لیل در لیگ قهرمانان به دلیل مصدومیت بار دیگر به دروازه این تیم باز خواهد گشت. به این ترتیب دروازه‌بان بلژیکی پنجاهمین بازی‌اش را برای رئال در لیگ قهرمانان تجربه خواهد کرد.
 

کورتوآ تابستان ۲۰۱۸ پس از یک جام جهانی عالی با بلژیک با رئال قرارداد امضا کرد (شیاطین سرخ در رده سوم جام جهانی قرار گرفتند). نتایج رئال در شروع با کورتوآ خوب نبود. خولئون لوپتگی جای خود را به سانتیاگو هرنان سولاری داد. شکست مقابل آژاکس در برنابئو (۱-۴) روزهای سخت رئال را در لیگ قهرمانان برای هواداران رقم زد و حتی کورتوآ جایگاهش را در ترکیب اصلی از دست داد.

دروازه‌بان بلژیکی در لیگ قهرمانان ۴۹ بازی انجام داده، ۱۹ کلین‌شیت داشته و در این مدت ۵۸ گل دریافت کرده که به طور میانگین ۱.۱ گل در هر بازی بوده است. کورتوآ در لیگ قهرمانان با رئال مادرید عملکرد درخشان و فوق‌العاده‌ای را از خود به جای گذاشته است. یکی از درخشان‌ترین بازی‌های او در رئال فینال لیگ قهرمانان مقابل لیورپول در سال ۲۰۲۲ بود که در آن دروازه‌بان بلژیکی ۹ سیو داشت و به رئال مادرید کمک کرد تا عنوان قهرمانی را بالای سر ببرد.

او اکنون با بوروسیا دورتموند روبه‌رو می‌شود. اتفاقاً این آخرین بازی او در لیگ قهرمانان اروپا در فصل قبل بود. برای شروع درخشان در این فصل او دوباره به مصاف دورتموند برود.آندری لونین ۲۵ساله در نبود کورتوا در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیل درون دروازه قرار گرفت. در واقع مصدومیت کورتوآ باعث شد دوباره فرصت درخشش به این دروازه‌بان اوکراینی برسد و حالا دوباره نوبت تیبو است تا در معتبرترین رقابت باشگاهی در اروپا خودی نشان دهد.


کد مطلب: 497269

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/497269/بازگشت-دروازه-بان-بلژیکی-رقابت-های-اروپایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir