کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهنمای صفر تا صد برای خرید دوزینگ پمپ های خارجی و ایرانی

2 آبان 1403 ساعت 13:41

گروه کسب و کار: آیا شما به دنبال خرید دوزینگ پمپ های خارجی و ایرانی هستید؟ آیا هنوز برای خرید تردید دارید؟ ما در این پست یک راهنمای صفر تا صد برای خرید دوزینگ پمپ های خارجی و ایرانی به شما ارائه کرده ایم تا شما بتوانید انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشید.


 دوزینگ پمپ (پمپ تزریق) چیست؟
دوزینگ پمپ ها نوعی پمپ با جا به جایی مثبت هستند که بیشتر برای تزریق دوز دقیق مواد شیمیایی به جریان آب، گاز یا بخار مورد استفاده قرار می گیرند. دوزینگ پمپ ها اغلب دارای دبی دقیق هستند و می توانند مواد شیمیایی را به صورت یکنواخت پخش کنند. پمپ های تزریق در اغلب صنایع از جمله صنایع پتروشیمی، گاز، نفت، صنایع مواد غذایی، صنایع آرایشی و بهداشتی و ... مورد استفاده می شوند.
 
نکات مهم برای خرید دوزینگ پمپ های خارجی و ایرانی
برخی از نکات مهم برای خرید دوزینگ پمپ های خارجی و ایرانی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید عبارتند از:

•    انتخاب نوع دوزینگ پمپ متناسب با صنعت و کاربرد
متاسفانه عدم انتخاب مناسب نوع دوزینگ پمپ با کاربرد آن، هنوز در بین کاربران و مشتریان مشاهده می شود. بسیاری از مشتریان بدون توجه به ویسکوزیته و سیالات خورنده اقدام به انتخاب و خرید پمپ تزریق اشتباه می کنند. این در حالی است که باید قبل از خرید دوزینگ پمپ حتماً در مورد غلظت سیال، میزان خورندگی و واکنش پذیری اطلاعات مناسبی داشته باشید. زیرا دوزینگ پمپ های مختلف طوری طراحی شده اند که هر کدام می توانند برای صنعت خاصی مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال، دوزینگ پمپ های پیستونی اغلب برای کاربردهایی که نیاز به دبی و فشار بالا دارد استفاده می شوند. دوزینگ پمپ های دیافراگمی اغلب برای صنایعی با سیال دارای ویسکوزیته بالا کارایی دارند. مثلاً از دوزینگ پمپ های پریستالتیک در صنایع دارویی، غذایی استفاده می کنند. همچنین، دوزینگ پمپ های لوبی قادرند میزان مشخصی از سیال را از چرخ دنده های مشبک عبور دهند.

•    میزان دبی و فشار مناسب
هر کدام از صنایع مختلف به میزان مشخصی از دبی و فشار نیاز دارند. برخی نیازمند فشار بیشتر با دبی کمتر و برخی دیگر نیاز به دبی دقیق هستند. با توجه به اینکه تولید کنندگان دوزینگ پمپ با ایجاد تنوع گسترده در محصولاتشان میزان مشخصی از دبی و فشار را برای هر پمپ تزریق تعبیه و طراحی کرده اند؛ لازم است قبل از خرید، شما میزان مشخص دبی و فشار مورد نظرتان را محاسبه کنید. پیشنهادمی شود این میزان را کمی بالاتر در نظر بگیرید تا در عمل دچار مشکل نشوید. بسیاری از کاربران تصور می کنند دبی و فشار مورد نظرشان باید همان میزان محاسبه شده باشد این در حالی است که در عمل ممکن است نیاز به دبی و فشار کمی بالاتر داشته باشید که عملاً از سمت دوزینگ پمپ تامین نمی شود. به همین دلیل توصیه می شود این میزان کمی بالاتر از مقدار محاسبه شده در نظر گرفته شود.

•    بررسی سیال و ذرات داخل آن
یکی از نکات مهم در زمینه انتخاب دوزینگ پمپ ها بررسی سیال مورد نظر و میزان ذرات داخل آن است. برخی از سیالات دارای ذرات جامد هستند که این موضوع باید در زمان انتخاب دوزینگ پمپ ها در نظر گرفته شود. برای انتخاب بهتر، لازم است در صورت  وجود ذرات جامد در سیال، سایز و درصد آن نیز مورد بررسی قرار بگیرد تا اطمینان حاصل شود متناسب با پمپ تزریق است. اینکه آیا سیال مورد استفاده چسبناک و غلیظ است؟ آیا سیال مورد استفاده دمای بالایی دارد یا نه؟ علاوه بر این، سیالات ممکن است دارای درصد زیادی خورندگی باشند. به عنوان مثال اگر سیال شما اسید سولفوریک با درصد بالا باشد خورندگی زیادی دارد و باید هد پمپ تزریق و بدنه و تجهیزات به صورت خاص انتخاب شوند.

•    جنس هد دوزینگ پمپ
هدهای دوزینگ پمپ به صورت متنوع در بازار وجود دارند و هر کدام برای کاربرد خاصی مصرف می شوند. به صورت کلی هد دوزینگ پمپ‌ها می تواند از جنس pp ، pvc،  pvdf و استیل باشد. به عنوان مثال برای سیالی مانند اسید سولفوریک با غلظت 50 درصد به بالا جنس هد pvdf پیشنهاد می شود. هد PP (پلی‌پروپیلن) بیشتر مناسب سیالاتی است که خورندگی زیادی ندارند و شرایط عملکرد آنها برای دمای بالا طراحی نشده است. این در حالی است که برای شرایط سخت تر مانند انتقال سیالاتی با خورندگی بالا، سیالات خطرناک و قابلیت کار در دمای بالا یکی از بهترین انتخاب‌ها، هد PVDF است. هد PVDF معمولاً یک انتخاب مناسب برای دوزینگ پمپ ها به منظور کاربرد در صنایع پتروشیمی، صنایع داروسازی و شیمیایی هستند.

•    بررسی میزان دقت تزریق
یکی از مهم ترین ویژگی هایی که پمپ ها را از دوزینگ پمپ ها جدا می کند دقت بالا در تزریق است. اما ممکن است برخی از دوزینگ پمپ ها دقت مورد نیاز شما را نداشته باشند. با توجه به اینکه برخی از صنایع نیازمند دقت بالایی هستند حتماً لازم است قبل از خرید و انتخاب دوزینگ پمپ دقت آن را بررسی کنند. شما برای بررسی دقت دوزینگ پمپ‌ها می توانیداز روش کالیبراسیون استفاده کنید یا از نظرات مشتریان و مصرف کنندگان قبلی بهره ببرید. در نظر داشته باشید میزان ولوم  و درجات متعدد برای تغییرات بیشتر یک مزیت برای دقت بالا محسوب می شود. علاوه بر این، دوزینگ پمپ هایی که دارای سیستم کنترلی دیجیتال هستند معمولاً دقت بالاتری دارند.

•    امکان اتصال به سیستم های یکپارچه مرکزی
اگر شما دوزینگ پمپ را برای اتصال به سیستم های مرکزی یکپارچه مانند PLC نیاز دارید حتماً قبل از خرید باید این موضوع را از طریق فروشنده یا تامین کننده بررسی کنید. زیرا بیشتر پمپ های دوزینگ برای چنین شرایطی طراحی نشده اند.

•    امکان اتصال به سیستم های کنترل کننده
اگر شما دوزینگ پمپ را برای استفاده در صنایعی نیاز دارید که باید مجهز به سیستم های کنترل کننده دما، ph، سختی آب و ... باشند؛ لازم است حتماً قبل از خرید در مورد سیستم های کنترل کننده از فروشنده سوال کنید. شما در چنین شرایطی با دو موضوع روبرو هستید اول اینکه برخی از دوزینگ پمپ ها به صورت پیش فرض سیستم های کنترل کننده را در خودشان دارند و دوم اینکه دوزینگ پمپ هایی که امکان اتصال به کنترل کننده‌ها را دارند. پمپ های تزریقی که امکان اتصال به کنترل کننده ها را دارند از نظر کارکرد و هزینه مقرون به صرفه تر هستند اما نکته مهم در انتخاب این مدل ها، این است که دوزینگ پمپ انتخابی با سیستم کنترل کننده سازگاری و مطابقت داشته باشد. انتخاب هر کدام از این نمونه دوزینگ پمپ ها دارای مزایا و معایبی است.
به عنوان مثال اگر شما دوزینگ پمپی را انتخاب کنید که به صورت پیش فرض سیستم کنترل کننده داشته باشد قطعاً مشکل عدم سازگاری را ندارید. اما، در عوض زمانی که این قطعات مشکل پیدا کنند احتمالاً کل دوزینگ پمپ باید از مدار خارج شود و کار شما معلق می ماند. این در حالی است که دوزینگ پمپ هایی که امکان اتصال به کنترل کننده ها را دارند در صورت خرابی کنترل کننده می توانند به صورت مجزا و بدون مشکل در مدار کار کنند. در این زمان، شما فقط باید قطعه مورد نظر را تعویض یا تعمیر کنید بدون اینکه کار را متوقف نمایید.

•    قیمت مناسب نسبت به کیفیت
یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید دوزینگ پمپ ها قیمت مناسب است. لطفاً قیمت را به همراه فاکتورهای مهم دیگر بررسی کنید! منظور ما، قیمت مناسب نسبت به کیفیت است! برخی از مشتریان فقط قیمت را مورد بررسی قرار می دهند و از سایر ویژگی ها مانند ضمانت، خدمات پس از فروش، امکانات و ویژگی ها، غافل هستند. به صورت کلی، قیمت دوزینگ پمپ های خارجی مانند سکو، اتاترون، پرومننت، اینجکتا و جسکو و ... بالاتر از دوزینگ پمپ های ایرانی است. قیمت دوزینگ پمپ اتاترون در بازار به شرط دبی و فشار مشابه تقریباً هم رده قیمت دوزینگ پمپ سکو است. اما قیمت دوزینگ پمپ ایرانی با داشتن دبی و فشار مشابه نسبت به برندهای خارجی مانند اتاترون، سکو و غیره ارزان تر هستند. این مساله را می توان در کمتر شدن هزینه های حمل و نقل، مواد اولیه، عدم وابستگی به ارز و ... دانست.

•    ضمانت و امکان تعمیر و نگهداری آسان و مقرون به صرفه
خرابی اغلب دوزینگ پمپ ها از برد می باشد. برخی قطعات در برد یا تجهیزات داخلی دوزینگ پمپ به گونه ای طراحی شده اند که با خرابی هر قطعه کل قطعات باید تعویض یا تعمیر شوند. این در حالی است که برخی از تولید کنندگان دوزینگ پمپ با در نظر گرفتن شرایط مجزا برای قطعات و تجهیزات پمپ تزریق، آنها را به گونه ای در نظر گرفته اند که امکان تعویض مجزا وجود داشته باشد و همین مساله به شدت بر روی هزینه های تعمیر و نگهداری تاثیر می گذارد. متاسفانه مشتریان در زمان خریددوزینگ پمپ، به چنین شرایطی توجه درستی ندارند و همین مساله باعث می شود که در ادامه هزینه های تعمیر و نگهداری زیادی را بپردازند و یا مجبور به تعویض کلی دوزینگ پمپ شوند. همچنین، ارائه ضمانت و گارانتی در پمپ های تزریق، این اطمینان را به شما می دهد که خرابی کمتر اتفاق می افتد و یا در صورت ایجاد مشکل یا خرابی می توانید با متخصصان این حوزه به صورت مستقیم ارتباط داشته باشید.

•    وجود قطعات و لوازم یدکی
متاسفانه نبود قطعات و لوازم یدکی مشکل فراگیری است که کل صنایع را دچار چالش کرده است. این مساله در زمانی پیش می آید که شما نیازمند لوازم و قطعات یدکی دوزینگ پمپ های خارجی باشید. زیرا به دلیل تحریم و نوسانات قیمت ارز تهیه لوازم یدکی دوزینگ پمپ ها، گران و مشکل ساز هستند. به همین دلیل، پیشنهاد می شود در انتخاب و خرید دوزینگ پمپ های خارجی و ایرانی به این مساله دقت کافی داشته باشید. البته دوزینگ پمپ های ایرانی مانند دوزینگ پمپ های برند آیریک چنین مشکلی را ندارند و قطعات و لوازم یدکی آنها با قیمت مناسب به وفور در بازار یافت می شوند.

•    نمایندگی معتبر دوزینگ پمپ
در زمان خرید دوزینگ پمپ حتماً باید آن را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید. بخصوص زمانیکه که قصد خرید دوزینگ پمپ های خارجی را دارید. شاید بپرسید چرا؟ دلیل واضح است! بیشتر دوزینگ پمپ های برندهای معروف مانند سکو، اتاترون و ... به صورت چینی و تقلبی در بازار وجود دارند و به صورت قاچاق وارد بازار ایران شده اند. این پمپ های تقلبی کیفیت مطلوبی ندارند. مشتریان اغلب به دلیل هزینه پایین تر ،ترجیح می دهند این برندها را با قیمت مناسب خریداری کنند اما غافل از آن که تقلبی می خرند! قضاوت با شما! خبر بد اینکه تشخیص اصل از تقلبی کار سختی است و نیازمند انرژ و زمان زیاد! به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم از نمایندگی های معتبر دوزینگ پمپ اتاترون و سکو را خریداری کنید.

قیمت دوزینگ پمپ
 
خرید بهترین دوزینگ پمپ از آقای پمپ (مستر پمپ)
خرید دوزینگ پمپ صنعتی یکی از تصمیمات مهم در هر فرآیند صنعتی است که می تواند تأثیر مستقیمی بر بهره‌وری و هزینه‌های عملیاتی داشته باشد. با در نظر گرفتن نکات مذکور و مشاوره با متخصصان حوزه دوزینگ پمپ های صنعتی، می‌توانید بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید. آقای پمپ با ارائه محصولات باکیفیت و برخورداری از خدمات پشتیبانی مناسب، یکی از برترین فروشگاه‌ها برای خرید دوزینگ پمپ ها و پمپ های صنعتی در ایران است. فروشگاه و بازرگانی آقای پمپ به عنوان یکی از نمایندگی های معتبر و با سابقه در زمینه فروش انواع پمپ، دوزینگ پمپ های خارجی و ایرانی و تجهیزات تصفیه آب توانسته رضایتمندی مشتریان زیادی را در سراسر ایران داشته باشد. آقای پمپ نمایندگی دوزینگ پمپ اتاترون، نمایندگی دوزینگ پمپ سکو و آیریک را دارد و تضمین اصل بودن محصولات را به مشتریان می دهد. به همین دلیل، شما با خرید آنلاین از فروشگاه آقای پمپ با خیال راحت می توانید خرید مطمئن و تضمین شده ای داشته باشید. شما می‌توانید برای اطمینان از انتخاب درست و مناسب قبل از خرید دوزینگ پمپ از مشاوره رایگان تیم فنی آقای پمپ (مستر پمپ) به نشانی وب سایتhttps://mr-pump.ir مراجعه کنید و یا با شماره 09304443328 در تماس باشید. 

نتیجه گیری: 
احتمالاً الان این پرسش در ذهن شما شکل گرفته است که دوزینگ پمپ خارجی بخریم یا ایرانی؟ اگر شما نیازمند دوزینگ پمپ با دبی و فشار بالا هستید که امکان تهیه آن در بین دوزینگ پمپ های ایرانی وجود ندارد و یا خیلی خاص هستند پیشنهاد ما انتخاب دوزینگ پمپ های اتاترون، سکو، آلدوز می باشد. اما اگر شما نیازمند دوزینگ پمپ با دبی و فشار معمولی هستید به عنوان مثال دوزینگ پمپ 5 لیتر 7 بار نیاز دارید؛ بهترین انتخاب بین دوزینگ پمپ 5 لیتر 7 بار اتاترون  و دوزینگ پمپ 5 لیتر 7 بار ایرانی آیریک، برند آیریک است. زیرا پمپ تزریق 5 لیتر 7 بار آیریک از نظر کیفیت با اتاترون برابری می کند و قیمت مقرون به صرفه تری دارد. همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش دارد و قطعات آن در بازار موجود است. 
 


کد مطلب: 497381

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/497381/راهنمای-صفر-صد-خرید-دوزینگ-پمپ-های-خارجی-ایرانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir