کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تهیه‌کننده «بین ستاره‌ای» نولان درگذشت

2 آبان 1403 ساعت 17:53


گروه فرهنگی: لیندا ابست که تهیه کنندگی فیلم‌های مطرحی مانند «بی خواب در سیاتل» به کارگردانی نورا افرون در سال ۱۹۹۳، فیلم موزیکال «رقص بی‌پرده» ساخته آدرین لین در سال ۱۹۸۳ و «ماجرا‌های نگهداری از کودکان» ساخته جان شولتز به سال ۱۹۸۷ را برعهده داشت روز گذشته در لس‌آنجلس درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، ریک روزن، برادرش، گفته است: من بی نهایت به او افتخار می‌کنم. زمانی که زنان، نقش برجسته‌ای در صنعت سینما نداشتند، لیندا پیشگامی برای زنان در این صنعت بود. با وجود عشق زیادی که به خانواده‌اش داشت، برای سینما و تولید فیلم وقت بسیاری گذاشت و هرگز دست از فعالیت بر نداشت.

 
ابست اوایل سال جاری میلادی به هالیوود ریپورتر گفته بود که به بیماری مزمن انسدادی ریه مبتلا شده است.او در سال‌های پایانی به عنوان تهیه‌کننده یا تهیه‌کننده اجرایی در سریال‌های تلویزیونی از جمله «منطقه داغ»، «دختران خوب شورش می‌کنند»، «داغ در کلیولند» و «هلیکس» فعالیت می‌کرد. آخرین تهیه‌کنندگی او در فیلم‌های سینمایی، «بین ستاره‌ای» کریستوفر نولان در سال ۲۰۱۴ بود. از دیگر آثار او می‌توان به «چگونه در ۱۰ روز یک پسر را از دست بدهیم»، «امید شناور است» و «دختران بد» اشاره کرد.


کد مطلب: 497415

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/497415/تهیه-کننده-بین-ستاره-ای-نولان-درگذشت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir