کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بی‌‌اعتنایی بازار خودرو به قیمت دلار

4 آبان 1403 ساعت 14:16


گروه اقتصادی: مسیر بازار خودرو از سه هفته قبل به این طرف از نرخ دلار جدا شده است.قیمت دلار در بازار آزاد طی سه هفته اخیر حدود ۹ درصد افزایش پیدا کرد، اما بررسی بازار نشان می‌دهد که خودرو‌های داخلی تغییرات قیمت متفاوتی در مدت مشابه داشتند. یکسری از خودرو‌های داخلی گران شدند؛ در مقابل برخی از مدل‌ها کاهش قیمت را تجربه کردند و ارقام پیشنهادی فروشنده‌های یکسری دیگر از مدل‌ها تفاوتی با هفته اول مهر ندارد.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ مثلا سمند سورن دو گانه سوز با ۲۰ میلیون تومان افزایش از قیمت ۷۴۵ میلیون در ۱۰ مهر به قیمت ۷۶۵ میلیون تومان در ۲ آبان رسیده است. قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ هم با ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت از ۶۲۵ میلیون تومان به ۶۴۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. گفتنی است که سمند سورن دو گانه سوز و رانا پلاس ارتقایافته با ۲۰ میلیون تومان افزایش رکورد دار بودند. 

تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت از ۷۴۵ میلیون به ۷۶۰ میلیون تومان رسید. ۲۰۷ مدل ۱۴۰۳ با موتور TU۳ با ۱۰ میلیون تومان افزایش به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان رسید. پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۳ در بازه ۱۰ مهر تا دو آبان با پنج میلیون تومان افزایش به قیمت ۷۰۰ میلیون تومانی رسید. ساینا s دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با ۵ میلیون تومان افزایش قیمت برچسب قیمت ۴۲۰ میلیون تومانی را در ۲ آبان خورد.

از آن طرف خودرو‌هایی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲، ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳و اطلس مدل ۱۴۰۳ در این بازه کاهش قیمت پنج میلیون تومانی را تجربه کردند و به ترتیب ۶۴۰ میلیون، ۷۴۵ میلیون و ۴۲۰ میلیون تومان قیمت خوردند.برخی خودرو‌ها هم در این مدت تغییر قیمتی نداشتند مثل کوئیک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ و دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل ۱۴۰۳ که به ترتیب روی قیمت‌های ۴۱۰ میلیون و ۹۹۰ میلیون تومان ثابت بودند.
خودرو ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ۳ آبان ۱۴۰۳
سورن پلاس دوگانه‌سوز EF۷ مدل ۱۴۰۳ ۷۴۵ میلیون تومان ۷۶۵ میلیون تومان
کوئیک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ ۴۱۰ میلیون تومان ۴۱۰ میلیون تومان
 پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ ۶۴۵ میلیون تومان ۶۴۰ میلیون تومان
دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل ۱۴۰۳ ۹۹۰ میلیون تومان ۹۹۰ میلیون تومان
پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۳  ۶۹۵ میلیون تومان ۷۰۰ میلیون تومان
۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳ ۶۴۰ میلیون تومان ۶۵۰ میلیون تومان
۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳ ۷۵۰ میلیون تومان ۷۴۵ میلیون تومان
تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ ۷۴۵ میلیون تومان ۷۶۰ میلیون تومان
رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳ ۶۲۵ میلیون تومان ۶۴۵ میلیون تومان
اطلس مدل ۱۴۰۳ ۵۲۵ میلیون تومان ۵۲۰ میلیون تومان
ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ ۴۱۵ میلیون تومان ۴۲۰ میلیون تومان


کد مطلب: 497652

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/497652/بی-اعتنایی-بازار-خودرو-قیمت-دلار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir