کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۷ فیلم‌ برتر برد پیت، ستاره محبوب هالیوود

گجت نیوز , 4 آبان 1403 ساعت 18:29


گروه فرهنگی: اینجا هفت مورد از بهترین فیلم‌های سینمایی برد پیت را معرفی می‌کنیم که احتمالا بسیاری از شما خاطرات فراوانی با آنها دارید.برد پیت را اکنون باید یکی از سرشناس‌ترین ستاره‌های هالیوود دانست که حدود چهار دهه به نقش‌آفرینی در فیلم‌های سینمایی در ژانر‌های مختلف مشغول بوده است. البته درخشش او از اوایل دهه نود میلادی آغاز شد؛ جایی‌که او نخستین نقش‌آفرینی درخشان خود در فیلم Thelma & Louise را ارائه کرد و به‌عنوان یک ستاره آینده‌دار در هالیوود مطرح شد.

او به‌تازگی در فیلم Wolfs بار دیگر در کنار جورج کلونی قرار گرفته و خاطرات فیلم محبوب Ocean’s Eleven را زنده کرده است.به بهانه اکران این فیلم در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین فیلم‌های برد پیت، این ستاره پرطرفدار هالیوود.

برد پیت با چهره زیبا و جذابی که داشت می‌توانست مسیر بسیاری بازیگران دیگر سینمای غرب را پیش گرفته و با تکیه بر جذابیت ظاهری‌اش به نوع دیگری از محبوبیت برسد. با این وجود او در طول سال‌های گذشته با بازیگران و کارگردانان سرشناسی همکاری داشته و نقش‌های خاطره‌انگیزی را در تاریخ ایفا کرده است. در ادامه به هفت مورد از برترین نقش‌آفرینی‌های برد پیت اشاره خواهیم کرد.

۱۲ میمون (۱۲ Monkeys)
برد پیت در طول دوره فعالیتش نقش‌های درخشان‌تری در مقایسه با نقش «جفری گوینز» در فیلم ۱۲ میمون ایفا کرده است. با این وجود نمی‌توان منکر شد که این فیلم علمی تخیلی و تاریک یکی از برترین فیلم هایی‌ست که این ستاره هالیوود تا کنون در آن بازی کرده است. نقش اصلی این فیلم البته بروس ویلیس است که در نقش کلنل جیمز به بازی پرداخته. او از آینده‌ای که بشریت در آن توسط یک پاندمی از بین رفته به زمان حال آمده است.

این بیماری در آینده البته ارتباط نزدیکی به جفری گوینز و پدر ثروتمندش داشته و هدف کلنل جیمز نیز یافتن ارتباط گروه افراطی پدر جفری تحت نام «۱۲ میمون» با این پاندمی و توقف آن است. در این مسیر کلنل با یک روان‌پزشک به نام دکتر کاترین رایلی همراه می‌شود و ماجرا‌های خاطره‌انگیزی ثبت می‌کند.

پس از خواندن بسوزانید (Burn After Reading)
فیلم Burn After Reading برادران کوئن نیز یکی از بامزه‌ترین و خاطره‌انگیزترین نقش‌آفرینی‌های برد پیت به شمار می‌رود و او را در نقش یک مربی بدن‌سازی به نام چد فلدهایمر به تصویر می‌کشد که به‌طور اتفاقی به همراه همکارش لیندا لیتزکه (با بازی فرانسیس مک دورمند) کتاب اتوبیوگرافی یک مامور بازنشسته CIA به نام آزبورن کاکس را پیدا می‌کنند. در ادامه چد و لیندا تصمیم می‌گیرند که با تهدید کردن آزبورن به فروش اطلاعات کتابش به روس‌ها از او اخاذی کنند.

در این فیلم نیز همانند Wolfs شاهد نقش‌آفرینی جورج کلونی هستیم؛ هرچند که پیت و کلونی در این فیلم تنها یک سکانس مشترک دارند. میان همه این اتفاقات، آنچه در خصوص Burn After Reading بسیار به‌یادماندنی خواهد بود، برخورد همسر آزبورن با چد است که اتفاقی عجیب را رقم می‌زند.

افسانه‌های پاییز (Legends of the Fall)
بد پیت در زمان بازی در افسانه‌های پاییز محبوبیت فوق‌العاده‌ای داشت. در این فیلم او نقش تریستن لادلو، فرزند وسطی کلنل ویلیام لادلو (آنتونی هاپکینز) را بازی می‌کند که درگیر یک مثلث عشقی با نامزد برادر کوچکترش و دیگر برادران می‌شود.

خانواده لادلو به‌دنبال وقوع جنگ جهانی اول از یکدیگر جدا شده و پس از اتمام جنگ روابطی احساسی و جذاب بین کاراکتر‌های مختلف فیلم شکل می‌گیرد. شاید بعد احساسی این فیلم مثل بسیاری عناوین درام کنونی هالیوود نباشد، اما Legends of the Fall یکی از تاثیرگذارترین آثار خانوادگی و درام به شمار می‌رود که برد پیت در آنها ایفای نقش کرده است.

مانیبال (Moneyball)
حین بازی در فیلم Moneyball برد پیت به‌خوبی با سن خود کنار آمده و آثای سازگار با بازه سنی خود را انتخاب می‌کرد. در فیلم مانیبال او ایفاگر نقش یک بازیکن بازنشسته بیسبال به نام بیلی بین است که به‌عنوان بازیکن نتوانسته بود چندان ستاره باشد؛ اما در نقش یک مربی به‌خوبی توانست از تیم اوکلند اتلتیکس یک ترکیب برنده بسازد.

در مسیر تبدیل کردن Oakland Athletics به یک تیم قهرمان، بیلی بین با پیتر برند (با بازی جونا هیل) آشنا می‌شود که تحلیلگر بوده و فرمولی برای شناسایی بازیکنان ارزشمند و بی‌ارزش در اختیارش می‌دهد. ترکیب بیلی و پیتر در ادامه اوکلند اتلتیکس را به‌تدریج به یک قهرمان تبدیل می‌کنند و یکی از جذاب‌ترین آثار درام ورزشی تاریخ را می‌سازند.

هفت (Seven)
فیلم سینمایی «هفت» ساخته دیوید فینچر احتمالا یکی از جذاب‌ترین آثار هیجانی در تاریخ سینماست و با پایان‌بندی خیره‌کننده‌اش احتمالا بسیاری از شما را پای تلویزیون میخکوب کرد. در این فیلم جداب برد پیت نقش کارآگاده دیوید میلز را بر عهده دارد که به‌تازگی همراه با همسرش، تریسی به محلی جدید نقل مکان کرده‌اند. در این میان او برای حل یک پرونده مرموز با کارآگاه دیگر با نام ویلیام سامرست (مورگان فریمن) همراه می‌شود.

این پرونده آنها مربوط به یک قاتل سریالی است که بر اساس درک عجیب و غریبی از مفهوم «هفت گناه نابخشودنی» اقدام به ارتکاب قتل‌هایی فجیع می‌کند. با این وجود پیش‌روی دیوید و ویلیام در تعقیب این قاتل باعث می‌شود که توجه او خیلی زود به سمت آنها جلب شود.

روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)
یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین فیلم‌هایی که برد پیت در آنها بازی کرده روزی روزگاری در هالیوود است که احتمالا به آخرین همکاری او با کوئنتین تارانتینو تبدیل خواهد شد. پیت در این فیلم نقش کلیف بوث، راننده و بادیگارد دوستش، ریک دالتون با بازی لئوناردو دی کاپریو را ایفا می‌کند.
علاوه بر داستان فوق‌العاده این فیلم که بر اساس واقعیت نوشته شده؛ اما با هنر همیشگی کوئنتین تارانتینو توانسته با بازی کردن با واقعیات ماجراجویی جذابی خلق کند، شخصیت‌پردازی کلیف در این فیلم، مبارزه او با بروس لی و تقابل عجیبش با خانواده منسون از جمله خاطراتی هستند که هرگز از ذهن هیچ بیننده‌ای پاک نخواهند شد.

باشگاه مشت‌زنی (Fight Club)
اگر قرار باشد واقعا لیستی از بهترین فیلم‌های برد پیت تهیه کنیم بدون شک باشگاه مشت‌زنی (Fight Club) در صدر آن قرار خواهد گرفت. در این فیلم پیت بار دیگر با دیوید فینچر همراه شده تا نقش تایلر دردن، فردی با اعتماد بنفس، جذاب و مرموز را بازی کند که در کنار راوی داستان (ادوارد نورتون) تصمیم به تاسیس یک باشگاه مشت‌زنی می‌گیرند تا مردان بتوانند خشم‌شان را آنجا خالی کنند.

تایلر البته تصمیم‌های بسیار بزرگتری دارد و زمانی که راوی داستان متوجه انگیزی‌های حقیقی او می‌شود، نقشه او عملی شده و اتفاقات اصلی فیلم را رقم می‌زند. فایت کلاب از بسیاری جنبه‌ها یکی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ به شمار رفته و از حیث پایان‌بندی نیز جذاب، خیره‌کننده و تکان‌دهنده ظاهر می‌شود. این فیلم، نه تنها یکی از بهترین آثار برد پیت، بلکه در شمار برترین فیلم‌های سینمایی تاریخ قرار داشته و طرفداران پر و پا قرصی در سرتاسر جهان دارد.


کد مطلب: 497694

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/497694/۷-فیلم-برتر-برد-پیت-ستاره-محبوب-هالیوود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir