کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

كمك روسیه به حوثی‌ها برای زدن کشتی‌ها

4 آبان 1403 ساعت 23:02


گروه بین الملل: روزنامه وال استریت ژورنال  گزارش داد که روسیه در اوایل سال جاری داده‌های ماهواره‌ای را برای کمک به حوثی‌های یمن در حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ ارائه کرده است.
این روزنامه آمریکایی به نقل از یک فرد آشنا با موضوع و دو مقام دفاعی ناشناس اروپایی گزارش داد که این داده‌ها توسط واسطه‌های ایرانی مخابره شده و برای هدف قرار دادن کشتی‌ها با موشک و پهپاد استفاده شده است.حوثی‌ها که بخش‌های وسیعی از یمن را کنترل می‌کنند، با هدف همبستگی با فلسطینی‌ها در جنگ غزه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را هدف قرار دادند. این حملات منجر به کاهش چشمگیر ترافیک در مسیر اصلی حمل و نقل شده است.
در پاسخ، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا یک ائتلاف دریایی در منطقه مستقر کردند و اهداف حوثی‌ها در یمن را بمباران کردند.
در بیش از ۱۰۰ حمله حوثی‌ها طی نزدیک به یک سال، چهار ملوان کشته و دو کشتی غرق شده‌اند، در حالی که یک کشتی و خدمه آن از زمان ربوده شدن در نوامبر گذشته در توقیف این گروه یمنی باقی مانده‌اند.
ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، از زمان تهاجم این کشور به اوکراین در سال ۲۰۲۲، مایل است انزوای سیاسی و اقتصادی که غرب بر مسکو تحمیل کرده را خنثی کند. این کشور البته به صورت صریح موضعی در حمایت از حوثی‌های یمن و علیه اسرائيل اتخاذ نکرده است.
این گزارش در وال استریت ژورنال پس از نشست سران کشورهای بریکس منتشر شده است. بریکس یک گروه از ۹ کشور غیرغربی است که تقریبا نیمی از جمعیت جهان را در خود جای می‌دهد. به جز روسیه، چین، ایران، برزیل و آفریقای جنوبی هم از دیگر اعضای بریکس به شمار می‌روند.
 


کد مطلب: 497706

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/497706/كمك-روسیه-حوثی-ها-زدن-کشتی-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir