کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برندگان جشنواره شیکاگو معرفی شدند

5 آبان 1403 ساعت 17:09


گروه فرهنگی: شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو با اعطای جایزه هوگوی طلایی بهترین فیلم ایتالیایی «ورمیلیو» ساخته مائورا دلپرو رسید.به گزارش ایسنا، «ورمیلیو» برنده شیر نقره‌ای جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره فیلم موفق به کسب جایزه هوگوی طلایی در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو شد، در حالی که فیلم هندی «همه آنچه به عنوان نور تصور می‌کنیم» به کارگردانی پایال کاپادیا برنده هوگوی نقره‌ای این رویداد سینمایی شد.
 

فیلم حماسی «ورمیلیو» به عنوان نامزد ایتالیا برای شاخه بهترین فیلم بخش فیلم بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ انتخاب شده است. داستان این درام در پایان جنگ جهانی دوم در یک دهکده آلپ اتفاق می‌افتد، جایی که ورود یک سرباز باعث بروز مشکل میان سه خواهر می‌شود.

فیلم «همه آنچه به عنوان نور تصور می‌کنیم» که نخستین فیلم هندی در مسابقه جشنواره کن در سه دهه اخیر بوده نیز داستان دو پرستار را دنبال می کند که به یک سفر جاده ای می روند.هوگوی نقره‌ای بهترین کارگردانی در مسابقه بین‌المللی فیلم نیز به میگل گومز برای فیلم «گرند تور» رسید و جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره شیکاگو هم به محمد رسول اف برای فیلم «دانه انجیر معابد» رسید و بنجامین ووسین برای فیلم «پسر آرام» و «الین هال» برای فیلم «وقتی نور می‌شکند» هم جوایز بازیگری را به خود اختصاص دادند.

در بخش مسابقه کارگردانان جدید نیز جایزه هوگوی طلایی به درام «دهکده کنار بهشت» به کارگردانی مو هاراوه تعلق گرفت و «کیک محبوب من» به کارگردانی مشترک مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها برنده هوگوی نقره ای شد.

جایزه هوگوی طلایی بهترین مستند جشنواره هم به «معشوقه دیسپلر» ساخته الیزابت لو رسید و فیلم «سیاره دزدیده شده من» ساخته فرحناز شریفی موفق به دریافت جایزه هوگوی نقره‌ای شد.
شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو از ۱۶ تا ۲۷ اکتبر (۲۵ مهر تا ۶ آبان) برگزار شد.


کد مطلب: 497869

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/497869/برندگان-جشنواره-شیکاگو-معرفی-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir