کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برقی‌های مرسدس بنز در مقابل چینی‌ها رنگ باختند

5 آبان 1403 ساعت 17:21


گروه اقتصادی: مرسدس بنز با توجه به رقابت شدید رقبای ارزان‌تر ساخت چین، با افت فروش خودروهای الکتریکی مواجه شده است.به گزارش ایسنا، این خودروساز آلمانی اعلام کرد که تعداد خودروهای تمام الکتریکی فروخته شده در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ با ۳۱ درصد کاهش به ۴۲ هزار و ۵۴۴ دستگاه رسیده است، در حالی که تعداد ون‌های تمام الکتریکی نیز با همین میزان کاهش به ۴۳۷۵ دستگاه رسیده است.
 

طی سال منتهی به ۳۰ سپتامبر، تعداد خودروهای تمام الکتریکی فروخته شده ۲۲ درصد کاهش یافته و فروش ون برقی نیز ۱۶ درصد کاهش یافته است. این شرکت دلیل این کاهش شدید را رقابت فشرده مداوم محیط بازار خودروهای تمام الکتریکی می‌داند.

تولیدکنندگان غربی خودروهای الکتریکی برای رقابت با سیل خودروهای برقی ارزان‌تر و ساخت چین در اروپا و بریتانیا تلاش کرده‌اند. این امر باعث تشدید اختلافات بین چین و اتحادیه اروپا شده است که در ماه جاری به افزایش تعرفه خودروهای ساخت چین تا سقف ۴۵ درصد رأی دادند. چین در واکنش، تعرفه‌ها را بر محصولات غذایی و نوشیدنی اروپایی و همچنین خودروها افزایش داده است.

مرسدس علاوه بر رقابت بیشتر، از کاهش سرعت در بازار داخلی خود رنج می برد. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، آلمان در ماه آگوست با کاهش فروش خودروهای باتری‌دار تقریباً ۷۰ درصد، دچار افت قابل توجهی شد.

در حالی که فروش خودروهای تمام الکتریکی مرسدس بنز کاهش یافت اما فروش خودروهای پلاگین هیبریدی افزایش یافت و در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ به ۴۴ هزار و ۶۸۸ رسید.این شرکت اعلام کرد که مجموع فروش با کاهش ۶ درصدی به ۷۸.۵ میلیارد یورو (۶۵.۵ میلیارد پوند) در سه ماهه در بحبوحه کاهش تقاضا برای گران‌ترین خودروهایش مانند S کلاس و میباخ شده است.

سهام مرسدس بنز در روز جمعه تا ۳ درصد کاهش یافت و در طول سال تا به امروز بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.رویترز گزارش کرد که مرسدس بنز اعلام کرد که کاهش هزینه‌ها را دو برابر خواهد کرد. این خودروساز بیشتر تولید خود را در اروپا انجام می‌دهد، که قیمت نیروی کار و انرژی بالاست، بنابراین هزینه های بسیار بالاتری نسبت به رقبایی مانند تسلا دارد.


کد مطلب: 497875

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/497875/برقی-های-مرسدس-بنز-مقابل-چینی-ها-رنگ-باختند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir