به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ - ۰۹:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۹۸۰۳۹

سخنرانی پرحرارت میشل اوباما برای جلب رای

سخنرانی پرحرارت میشل اوباما برای جلب رای
گروه بین الملل: بانوی اول سابق آمریکا، در اولین حضور خود در کارزارهای انتخاباتی در کنار کامالا هریس، مردم آمریکا را تشویق کرده است برای محافظت از کشور در برابر «خطرات» دونالد ترامپ رای دهند.
میشل اوباما در یک سخنرانی پرحرارت در میشیگان، از ایالت‌هایی که در انتخابات میدان نبرد هستند - گفت که فاصله دو رقیب «نزدیک‌تر از آن است» که او مایل است ببیند.
در رویدادی دیگری در میشیگان، دونالد ترامپ قول داد جان تازه‌ای به صنایع خودروسازی این ایالت بدمد و با آمریکایی‌های عرب‌تبار که گفت می‌توانند «نتیجه انتخابات را عوض کنند» دیدار کرد.نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت در میشیگان بسیار نزدیک است و خانم هریس ده روز مانده به انتخابات ۵ نوامبر به فاصله بسیار کمی از  ترامپ جلوتر است.
این ایالت، با ۱۵ امتیاز در سیستم کالج انتخاباتی، می‌تواند برای هر یک از دو نامزد برگ برنده باشد.جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در سال ۲۰۲۰ با اختلاف کمتر از سه درصد - حدود ۱۵۰ هزار رای - در این ایالت اول شد که به پیروزی او در انتخابات کمک کرد.
این ایالت در سال ۲۰۱۶ با اختلاف کمتر از یک چهارم درصد به نفع دونالد ترامپ - و علیه هیلاری کلینتون - رای داد.میشل اوباما در تجمعی با حضور هزاران نفر در کالامازو مکررا به دونالد ترامپ طعنه زد، و به «رفتار غیرقابل پیش‌بینی» و «افت واضح ذهنی» او اشاره کرد.
با این حال بخش اعظم سخنرانی خانم اوباما بر آنچه او «ترسی واقعی» از تاثیر سیاست‌های ترامپ بر حقوق سقط جنین خواند متمرکز بود و به جمعیت مشتاق رای‌دهندگان گفت که شکست در انتخاب کامالا هریس می‌تواند عواقب مهلکی داشته باشد.
بسیاری از طرفداران حقوق سقط جنین ابراز نگرانی کرده‌اند که ممنوعیت سقط جنین در بسیاری ایالات جان زنان را با منع دسترسی آنها به معالجات نجات‌بخش پزشکی تهدید می‌کند.
میشل اوباما گفت «من عمیقا نگرانم که شمار زیادی از مردم دروغ کسانی را باور می‌کنند که در درون خود نفع واقعی آنها را در نظر ندارند» و افزود که «زشتی بر زندگی همه ما تاثیر خواهد گذاشت.»خانم هریس هم عمدتا اظهارات میشل اوباما را منعکس کرد و به رای دهندگان نسل «زِد» (Z) گفت درک می‌کند چرا برای تغییر «بی‌صبر» هستند.
او گفت: «می‌خواهم به شما بگویم که حضور شما و قدرت شما را احساس می‌کنم.»ترامپ در کارزار خود در نووی در میشیگان کم‌وبیش به قول‌های معمول انتخاباتی خود درباره مهاجرت، انرژی و اقتصاد پرداخت.در جریان این تجمع شماری از رهبران جامعه عرب آمریکایی و جامعه مسلمانان از جمله «بیل بَزی»، شهردار دی‌یِربورن، به  ترامپ ملحق شدند.
 بزی گفت: «ما از دونالد ترامپ حمایت می‌کنیم چون او قول داده است به جنگ در خاورمیانه و اوکراین پایان دهد. خونریزی در همه جهان باید پایان یابد، و فکر می‌کنم این مرد می‌تواند آن را عملی کند.» ترامپ گفت که رای آمریکایی‌های عرب‌تبار می‌تواند نتیجه انتخابات را به نفع یک نامزد یا دیگری «عوض کند.»
این ایالت میزبان جنبش «غیرمتعهدها» است که از ترامپ حمایت نمی‌کند، اما تاکنون از حمایت از هریس هم خودداری کرده است که دلیل آن را ناکامی در اتخاذ موضعی سخت‌تر علیه اسرائیل در جنگ غزه - مثل خودداری از ارائه تسلیحات به این کشور - عنوان می‌کند.
با این حال در تجمع دموکرات‌ها در کالامازو، برخی رای‌دهندگان گفتند که اشتغال خاطر آنها به مساله سقط جنین و «غیردمکراتیک» بودن شخصیت ترامپ، خیلی بیش از مناقشه‌های خارجی است.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها