کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

كشف هزاران ورود غیر قانونی در مرزهای آلمان

7 آبان 1403 ساعت 10:33


گروه بین الملل: گرچه در محدوده کشورهای عضو قرارداد شنگن، کنترل‌های مرزی در نظر گرفته نشده، با این حال وزیر کشور آلمان دستور کنترل مرزها را صادر کرد. کشف هزاران ورود غیرقانونی و صدها باند قاچاقچی انسان حاصل این کنترل‌ها بوده است.
بر اساس گزارش پلیس فدرال آلمان در پی کنترل مرزهای این کشور در طی ۹ ماهه سال جاری، ۵۳ هزار و ۴۱۰ مورد ورود غیر قانونی کشف شده است. ۲۸ هزار و ۳۲۱ نفر از این افراد از طریق گذرگاه‌های مرزی اخراج شده‌اند.پلیس مرزی آلمان در همین مدت یک هزار و ۱۹۵ قاچاقچی انسان را بازداشت کرده و یک هزار و ۸۸ مورد ورود غیرقانونی توسط قاچاقچیان را به ثبت رسانده است.
آمار ارائه شده توسط پلیس فدرال فقط مربوط به مرزهای زمینی است و آمار مربوط به فرودگاه‌ها و بندرگاه‌های آلمان در آن درج نشده‌اند.در کنترل‌های مرزی از ماه ژانویه تا پایان ماه سپتامبر ۷ هزار و ۷۸۳ نفر که دارای پرونده قضایی و حتی تحت تعقیب بین‌المللی بودند نیز شناسایی شده‌اند.به گزارش روزنامه بیلد، بیشترین تلاش برای ورود غیر قانونی  به آلمان به این شرح است: در مرز سوئیس ۹ هزار و ۱۱۳ نفر، مرز لهستان ۷ هزار و ۸۶۲ نفر، مرز اتریش ۵ هزار و ۴۶۸ نفر و مرز فرانسه با ۲ هزار و ۳۵۰ نفر.
بیشترین افراد اخراج شده نیز بالغ بر ۵ هزار و ۹۳۵ نفر از اوکراین، ۴ هزار و ۷۰۸ نفر از سوریه و ۲ هزار و ۳۹۶ نفر از افغانستان بوده‌اند.
پلیس آلمان همچنین گفته است که یک هزار و ۴۸۲ نفر که قبلا از این کشور اخراج شده بودند نیز هنگام تلاش دوباره برای بازگشت به آلمان شناسایی و دوباره اخراج شده‌اند. گرچه کنترل‌های مرزی در محدوده کشورهای عضو پیمان شنگن در نظر گرفته نشده، اما نانسی فزر، وزیر کشور از اواسط ماه سپتامبر دستور کنترل در برخی از مرزهای زمینی را صادر کرده است.
وزیر کشور آلمان دلیل صدور چنین دستوری را مقابله با مهاجرت غیرقانونی، حفاظت در مقابل تروریست‌ها و مقابله با تبهکاران فرامرزی اعلام کرده است.
کنترل‌های مرزی بیشتر در مرزهای مشترک با دانمارک، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ صورت گرفته است. هنگام بازی‌های المپیک تابستانی در مرز فرانسه نیز افراد و خودروها مورد کنترل‌ قرار گرفتند.
کنترل‌های پلیس فدرال از اوایل اکتبر سال گذشته در مرزهای لهستان، جمهوری چک و سوئیس صورت گرفته و در مرز با اتریش نیز از پائیز ۲۰۱۵ تا کنون در جریان بوده است.
 


کد مطلب: 498204

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/498204/كشف-هزاران-ورود-غیر-قانونی-مرزهای-آلمان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir