کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأخیر در محاکمه یک بازیگر به‌دلیل مشکلات سلامتی

7 آبان 1403 ساعت 17:33


گروه فرهنگی: ژرار دپاردیو بازیگر فرانسوی از دادگاه خواست محاکمه‌اش را به‌خاطر اتهامات آزار جنسی به‌ دلیل مسائل سلامتی به تاخیر بیاندازد.به گزارش ایسنا، ژرمی آسوس وکیل دپاردیو به فرانس‌اینفو گفت: «ژرار دپاردیو بسیار تحت تأثیر قرار گرفته و متأسفانه پزشکانش از او خواسته‌اند که در جلسه محاکمه حاضر نشود، به همین دلیل او درخواست تعویق جلسه را تا تاریخ دیگری خواهد داد تا بتواند در آن شرکت کند.»
 

انتظار می‌رفت دپاردیو امروز ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر در یک جلسه دادگاه کیفری حضور یابد تا محاکمه‌اش به‌خاطر تعرض جنسی به دو زن در حین ساخت یک فیلم آغاز شود.
به گزارش گاردین، این بازیگر ۷۵ ساله با اتهامات متعدد دیگر و یک پرونده احتمالی دیگر مواجه است.
دپاردیو مشهورترین چهره‌ای است که با اتهامات در جنبش #MeToo در سینمای فرانسه که در سال ۲۰۱۷ به‌خاطر اتهامات علیه تهیه‌کننده آمریکایی هاروی واینستین آغاز شد، روبه‌رو شده است.

نام‌های دو زنی که دپاردیو را به آزار در حین ساخت یک فیلم در سال ۲۰۲۱ متهم کرده‌اند، بصورت عمومی اعلام نشده است. یکی از شاکی‌ها، که اکنون ۵۵ ساله است و مسئول طراح صحنه بوده، در فوریه گزارش داده است که در حین فیلم‌برداری فیلم «Les Volets Verts» (پرده‌های سبز) به کارگردانی ژان بکر در یک خانه خصوصی در پاریس، مورد آزار جنسی و توهین‌های جنسیتی از سوی دپاردیو قرار گرفته است.

کارین دوریو-دیوولت، وکیل شاکی گفت: «من انتظار دارم که سیستم عدالت برای همه یکسان باشد و آقای دپاردیو به‌خاطر هنرمند بودنش، با رفتار متفاوتی رو برو نشود و انتظار دارم که سیستم قضایی، ژرار دپاردیو را به عنوان یک آزارگر جنسی سریالی شناسایی کند.»

وکیل دپاردیو پیش‌تر گفته بود که شاهدان مدارکی ارائه خواهد کرد که نشان می‌دهد این بازیگر به سادگی هدف اتهامات کاذب قرار گرفته است. او فرد شاکی را متهم به تلاش برای «پول درآوردن» با درخواست 30 هزار یورو به‌عنوان غرامت کرد.

شاکی دوم در این پرونده، که دستیار کارگردان در همان فیلم بوده، نیز ادعای خشونت جنسی دارد.
آنوک گرینبرگ، بازیگری که در «پرده‌های سبز» بازی کرده، به خبرگزاری فرانسه گفت که دپاردیو در حین ساخت فیلم همواره از الفاظ غیرمناسب استفاده کرده است. او گفت: «وقتی تهیه‌کنندگان دپاردیو را برای کار در یک فیلم استخدام کردند، می‌دانستند که یک آزارگر استخدام می‌کنند. دپاردیو همیشه از زبان جنسی و زشت استفاده کرده است اما رفتار او بسیار بدتر شده است.»تاکنون حدود ۲۰ زن دپاردیو را به انواع جرائم جنسی متهم کرده‌اند.

شارلوت آرنولد بازیگر کانادایی نخستین کسی بود که شکایت کیفری را علیه دپاریو ثبت کرد. قاضی هنوز درخواستی از سوی دادستان‌ها در ماه اوت برای محاکمه دپاردیو به اتهام تجاوز و آزار جنسی او را رد نکرده است.

ژرار دپاردیو در یک نامه سرگشاده که در روزنامه محافظه‌کار لو فیگارو در اکتبر گذشته منتشر شد، نوشت: «هرگز و هرگز، به یک زن آزار نرسانده‌ام.»هفته‌ها بعد، رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون با حمایت کامل از دپاردیو او را قربانی فمینیست‌ها خواند و او را به‌عنوان یک «بازیگر برجسته» که «فرانسه را به افتخار می‌آورد» توصیف کرد. اظهارات ماکرون بعد از پخش یک برنامه تحقیقاتی تلویزیونی که مروری بر سوابق دپاردیو درباره رفتار با زنان را پخش کرد، مطرح شد.

دپاردیو بزرگ‌ترین ستاره‌ای است که در جنبش #MeToo سینمای فرانسه با اتهامات روبه‌رو شده است. کارگردانان ژاک دوایون و بنوا ژاکو نیز از دیگر چهره‌های برجسته‌ای هستند که به اتهام خشونت جنسی مواجه شده‌اند.ژرار دپاردیو کسب دو جایزه سزار و یک بار جایزه گلدن گلوب را در کارنامه سینمایی دارد و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز در سال ۱۹۸۵ برای فیلم« پلیس» از دیگر جوایز معتبر این بازیگر باسابقه است که حدود ۱۷۰ فیلم در کارنامه دارد.وی تاکنون ۱۵ بار نامزد دریافت جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) بوده و برای فیلم‌های « آخرین مترو» و «سیرانو دوبرژراک» این جایزه را از آن خود کرده است.


کد مطلب: 498320

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/498320/تأخیر-محاکمه-یک-بازیگر-به-دلیل-مشکلات-سلامتی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir