کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روسیه  اوکراین را زیر فشار گذاشته است

7 آبان 1403 ساعت 20:31


گروه بین الملل: در جنگ میان روسیه و اوکراین، بار دیگر درگیری‌های شدیدی در هر دو سوی مرز رخ داده است. ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد: «نیروهای اشغالگر به حملات هوایی ادامه داده و تقریباً در تمام بخش‌های شرق و جنوب کشور ما حملاتی را انجام داده‌اند.»گفته می‌شود، مواضع اوکراین در این مناطق با بیش از صد بمب هدایت‌شونده (مشهور به "بمب سُرشی") مورد حمله قرار گرفته است. همچنین، نیروی هوایی روسیه در منطقه مرزی کورسک، که صحنه درگیری است، بیش از ۳۰ بمب هدایت‌شونده به کار برده است. ادعاهای طرفین جنگ عموماً به‌طور مستقل قابل تأیید نیستند.
طبق اعلام ستاد کل ارتش اوکراین، در طول خط مقدم بیش از ۱۶۰ درگیری در طی یک روز رخ داده است. وضعیت در بخش پوکروفسک به‌ویژه حساس توصیف شده است. گفته می‌شود: «وضعیت دشوار است، اما تحت کنترل قرار دارد.»از جمله درگیری‌ها در شهر سلیدووه ادامه دارد که حدود ۲۰ کیلومتر از شهر استراتژیک پوکروفسک فاصله دارد. به گفته ناظران نظامی روسی و اوکراینی، بخش زیادی از شهر سلیدووه هم‌اکنون تحت کنترل روسیه قرار دارد و سقوط آن قریب‌الوقوع است. در گذشته، بیش از ۲۰هزار معدن‌کار در این شهر زندگی می‌کردند. همچنین ساکنان شهر بزرگ‌تر پوکروفسک تخلیه شده است.
علاوه بر این، نیروهای اوکراینی در شهر هیرنیک تحت فشار قرار دارند که گزارش شده تا حد زیادی توسط نیروهای روسی تصرف شده است. 
در یک حمله روسیه با دو بمب هدایت‌شونده ۲۵۰ کیلوگرمی به شهر صنعتی کوستیانتینیوکا در منطقه دونتسک، یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند. فرماندار وادیم فیلاشکین در تلگرام اعلام کرد که بیش از ده ساختمان، از جمله چندین خانه مسکونی، آسیب دیده‌اند. فیلاشکین بار دیگر از ساکنان این شهر خواست تا آنجا را ترک کنند، زیرا خط مقدم جبهه در حدود نه کیلومتری شرق کوستیانتینیوکا قرار دارد.در منطقه جنوبی اوکراین، خرسون، نیروهای روسیه با توپخانه به شهر استانیسلاو حمله کردند که به گفته فرماندار اولکساندر پروکودین دو مرد در این حمله کشته شدند.
روسیه تقریباً روزانه اعلام می‌کند که پهپادهای اوکراینی را نابود کرده است، اما شمار آن‌ها به طور معمول کمتر از این آخرین حمله است. هدف این حملات اغلب متوجه زیرساخت‌های انرژی است.  اوکراین این حملات پهپادی را پاسخی به نبردهای روسیه در خاک خود می‌داند.

 


کد مطلب: 498361

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/498361/روسیه-اوکراین-زیر-فشار-گذاشته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir