کد رهگیری مرسوله چگونه بسته خود را ردیابی کنیم؟
27 آبان 1403 ساعت 13:01
گروه کسب و کار: پیگیری مرسوله پستی از وضعیت بسته خود مطلع شوید. راهنمای کامل و دقیق برای پیگیری آنلاین مرسولات پستی
با رواجیافتن خرید اینترنتی و همچنین افزایش تعداد کسبوکارها و مشاغل محلی و انفرادی فعال در زمینهی فروش انواع کالا و راهاندازی آنلاینشاپهای خصوصی، حجم مبادلات بستههای پستی طی سالهای اخیر چندین برابر شده است. اداره پست امکان پیگیری مرسولات پستی را به روش های مختلف در اختیار مشتریان خود قرار داده است که تا زمان تحویل بسته به صورت پست پیشتاز و یا پست عادی؛ گیرنده بتواند وضعیت مرسوله خود را به آسانی پیگیری نمایند. در این راهنما، روشهای مختلف پیگیری مرسوله پستی را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید به راحتی از وضعیت بسته خود مطلع شوید.
کد پیگیری پستی چیست؟
کد رهگیری پستی یا کد مرسولات پستی، یک شناسه منحصر به فرد 24 رقمی است که به یک محموله یا بسته پستی خاص اختصاص داده میشود. این کد به افراد اجازه میدهد تا پیشرفت و موقعیت نامه یا بسته پستی خود را هنگام حرکت در سیستم پستی نظارت و ردیابی کنند. کد رهگیری پستی زمانی که بسته یا محموله پستی وقتی به اداره پست تحویل داده میشود، صادر میشود و کاربر میتواند از طریق این کد مرسوله خود را پیگیری کند.هنگامی که بسته ای را ارسال میکنید، معمولاً یک رسید و یک پیامک تاییدی که شامل کد رهگیری است برای شما ارسال میشود..
اهمیت رهگیری مرسولات پستی
رهگیری مرسولات پستی، علاوه بر اطمینانبخشی، مزایای زیر را برای خریداران به همراه دارد:
• اطلاع از زمان دقیق تحویل: به کمک رهگیری، میتوانید زمان تقریبی تحویل بستهتان را بدانید و برای دریافت آن آماده شوید.
• اطمینان از امنیت مرسوله: اطلاع از موقعیت دقیق بسته و اینکه آیا به مقصد نزدیک است، شما را از صحت ارسال و دریافت مطمئن میکند.
• کاهش نگرانیهای احتمالی: رهگیری مرسولات به نگرانیهای رایج مشتریان در مورد تأخیر یا گمشدن بستهها پاسخ میدهد و از این طریق تجربه خرید را برای شما لذتبخشتر میسازد.
روشهای پیگیری مرسوله پستی
برای رهگیری مرسوله پستی، روشهای مختلفی وجود دارد میتوانید از آنها استفاده کنید. در ادامه، تمامی روشها توضیح داده شدهاند:
1. رهگیری آنلاین از طریق وبسایت پست ایران
• به سایت سامانه رهگیری مرسولات پستی به آدرس https://tracking.post.ir/ مراجعه کنید.
• کد رهگیری 10 تا 24 رقمی مرسوله را وارد کنید.
• جزئیات وضعیت و موقعیت مرسوله شما نمایش داده میشود.
2. رهگیری با پیامک
• کد رهگیری مرسوله را به شماره 2000441 ارسال کنید.
• وضعیت مرسوله از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.
3. استفاده از اپلیکیشنهای موبایل
• برنامههای مانند پستیار یا سامانه همراه پست را از فروشگاههای معتبر (مانند کافهبازار یا گوگلپلی) نصب کنید.
• کد رهگیری را وارد کنید تا اطلاعات مربوط به مرسوله شما نمایش داده شود.
4. تماس تلفنی با مرکز پشتیبانی پست
• با شماره 84470000-021 تماس بگیرید.
• با ارائه کد رهگیری، وضعیت مرسوله را از اپراتور دریافت کنید.
5. استفاده از سایت های واسط
• به بخش رهگیری مرسوله پستی سایت cod24 مراجعه کنید.
• کد رهگیری را وارد کنید تا اطلاعات مربوط به مرسوله شما نمایش داده شود.
6. مراجعه حضوری به دفاتر پستی
• به نزدیکترین دفتر پستی مراجعه کنید.
• با ارائه کد رهگیری یا اطلاعات فرستنده و گیرنده، وضعیت مرسوله را استعلام کنید.
کد مطلب: 501521