به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۲۴ - ۱۴:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۹/۲۴ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۵۰۵۱۸۴

ترفندهای جذاب فروشگاه‌های آنلاین در اینستاگرام

گروه کسب و کار: اینستاگرام در حال حاضر سریع‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی در حال رشد است. نوآوری‌ها و بروزرسانی‌های منظم و جدید در اینستاگرام، عاملی برای موفقیت آن و تبدیل این پلتفرم به یک فروشگاه آنلاین معتبر شده است. اینستاگرام بیش از 500 میلیون کاربر روزانه دارد. این یعنی اینکه این پلتفرم، نه تنها یک ابزار بازاریابی برای مشاغل است، بلکه یک پلتفرم تجارت الکترونیک نیز هست. فروشگاه‌های آنلاین در اینستاگرام، همان آنلاین شاپ هایی هستند که یک برند خوش نام دارند و با محصولاتی که عرضه می کنند، درآمد بسیار خوبی نیز خواهند داشت.
ترفند های جذاب فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام
ترفند های جذاب فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام
 ترفندهای جذاب فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام به افرادی که قصد فروش و کسب درآمد در اینستاگرام را دارند، کمک می کنند تا بتوانند درآمد بسیار خوبی در این زمینه داشته باشند. بیایید با هم ترفندهایی که به فروش بیشتر آنلاین شاپ در اینستاگرام کمک می کنند را بررسی کنیم.

فروشگاه آنلاین اینستاگرام چیست؟
فروشگاه آنلاین اینستاگرام، یک ویژگی جدایی ناپذیر از این پلتفرم است که به مشاغل اجازه می دهد پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را به ویترین فروشگاه دیجیتال تبدیل کنند. با استفاده از این ویژگی، برندها می توانند محصولات را در محتوای خود برچسب گذاری کنند و به مشتریان اجازه دهند آن ها را به صورت یکپارچه خریداری کنند. همانطور که مشتری روی محصول برچسب گذاری شده در محتوا کلیک می کند، مستقیما به صفحه محصول در وب سایت منتقل می شود.

نحوه راه اندازی فروشگاه اینستاگرام؛ راهنمای گام به گام
برای داشتن یک فروشگاه جذاب آنلاین در اینستاگرام باید با نکات کلیدی برای مدیریت پیج اینستاگرام آشنا بود. شما می توانید فروشگاه آنلاین اینستاگرام خود را تنها در چند مرحله ساده راه‌اندازی کنید. با این حال قبل از اینکه به فکر راه‌اندازی فروشگاه در اینستاگرام باشید، باید بدانید که آیا کسب و کار شما معیارهای واجد شرایط بودن راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام را دارد یا خیر. از جمله مهم‌ترین معیارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    اگر اینستاگرام از موقعیت مکانی شما پشتیبانی می کند.
•    اگر کسب و کار شما با الزامات واجد شرایط بودن بازرگانی اینستاگرام مطابقت دارد.
•    اگر شرکت شما یک وب سایت تجارت الکترونیک برای فروش محصولات دارد.
اگر دارای شرایط فوق هستید، اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا از ترفندهای جذاب فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام استفاده کنید.

1. یک حساب تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید
اولین قدم برای ساخت آنلاین شاپ در اینستاگرام این است که اگر کاربر جدیدی هستید یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کنید. اگر قبلا در اینستاگرام حساب کاربری داشته اید، حساب خود را به یک نمایه تجاری تبدیل کنید و با افزودن بیو، تصویر نمایه و سایر جزئیات حساب خود را راه اندازی کنید.

2. صفحه فیس بوک خود را پیوند دهید
پس از ایجاد حساب کاربری، صفحه تجاری فیس بوک خود را به حساب اینستاگرام خود پیوند دهید. این یک گام مهم در تبدیل اکانت اینستاگرام شما به یک حساب تجاری است.

3. کاتالوگ محصولات خود را آپلود کنید
هنگامی که حساب تجاری خود را آماده کردید، کاتالوگ محصولات خود را آپلود کنید. شما می توانید این مرحله را با استفاده از یک پلتفرم CMS مانند Big Commerce یا Shopify تکمیل کنید.

4. فروشگاه اینترنتی خود را متصل کنید
گام بعدی این است که وب سایت فروشگاهی خود را به فروشگاه اینستاگرام خود متصل کنید. URL فروشگاه خود را کپی کرده و در حساب تجاری اینستاگرام و فیسبوک خود جایگذاری کنید. پس از انجام تمام این مراحل، اکانت تجاری اینستاگرام شما بررسی می شود. روند بررسی 3-4 روز کاری طول می کشد. پس از آن می توانید اکانت خرید اینستاگرام خود را فعال کرده و شروع به فروش محصولات خود کنید.

نحوه فروش در اینستاگرام؛ پیج فروشگاهی یا فروشگاه اینستاگرام؟
فروش در اینستاگرام راهی عالی برای دستیابی به مشتریان فعال و زیاد است. وقتی به فروش در اینستاگرام فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهن می رسد راه اندازی فروشگاه آنلاین در اینستاگرام است. با این حال، این تنها یکی از راه هایی است که کاربران می توانند در اینستاگرام بفروشند و درآمد داشته باشند. در ادامه به چند روش فروش در اینستاگرام اشاره می کنیم.

راه اندازی فروشگاه آنلاین در اینستاگرام
یکی از ترفندهای جذاب فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام این است که شما می توانید با قابلیت جدید اینستاگرام، یک فروشگاه اختصاصی برای برند خودتان داشته باشید. اما ممکن است اینستاگرام با ما ایرانیان سر سازگاری نداشته باشد و نتوانید به راحتی فروشگاه آنلاین خودتان را افتتاح کنید. با این حال، فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام که به صورت اختصاصی در این پلتفرم طراحی شده اند، فروش بسیار زیادی دارند.

راه اندازی پیج فروشگاهی در اینستاگرام
یکی از بهترین راه حل های فروش در اینستاگرام، راه اندازی پیج فروشگاهی است. بسیاری از مردم از طریق این روش به درآمد بسیار عالی می رسند. برای راه اندازی پیج فروشگاهی نیازی به فعال کردن قابلیت فروشگاه آنلاین در اینستاگرام ندارید. می توانید یک حساب در اینستاگرام بسازید و محصولات خودتان را در قالب عکس، محتوای تصویری و ویدیویی منتشر کنید. با راه اندازی پیج فروشگاهی باید امکان خرید از طریق دایرکت را نیز فراهم نمایید. پاسخگویی سریع، تعامل خوب با مخاطبان و در نظر گرفتن محصولات باکیفیت برای فروش، می توانند بهترین راه ها برای تقویت این پیج های فروشگاهی باشند.

درج سایت در پیج اینستاگرامی
یکی دیگر از راه های فروش در اینستاگرام، درج آدرس سایت در بیو پیج است. بسیاری از کسب و کارها به دلیل سهولت در فروش از طریق وبسایت، تنها از این طریق امکان فروش را فراهم می کنند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید، می توانید با درج آدرس سایت در پیج اینستاگرامی و ترغیب مشتریان برای خرید، فروش عالی را در اینستاگرام تجربه کنید. با این حال پیج اینستاگرامی شما باید در قالب معرفی محصولات مختلف سایت شما باشد. می توانید در استوری ها به معرفی محصولات و درج لینک برای خرید آن ها بپردازید.

 ترفندهایی برای فروش بیشتر در فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام
فرقی نمی کند کدام یک از راه های فروش در اینستاگرام را انتخاب کرده اید. هر یک از این ترفندهای فروش می توانند به درآمدزایی شما کمک زیادی کنند. با این حال باید بدانید که کسب درآمد از اینستاگرام بسیار ساده نیست. به خصوص اینکه اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی گسترده با ویژگی های نوآورانه است که فروش در اینستاگرام را به یک استراتژی مهم برای تجارت الکترونیک تبدیل می کند. ترفندهای زیر برای فروش بیشتر در اینستاگرام بسیار موثر هستند.
چگونه پست های خود را وارد اکسپلور کنیم؟ اکسپلور اینستاگرام جایی است که اگر پستتان از محبوبیت بالایی برخوردار شود، وارد این بخش شده و در دید کاربران این پلتفرم در سراسر دنیا قرار میگیرید.

محصول خود را در عمل نشان دهید
همه ما می دانیم که چگونه از محصولات خود عکس بگیریم، اما تنها عکس گرفتن مفید نیست. اگر می‌خواهید محصولتان نسبت به بقیه رقبا متمایز باشد، در حین استفاده از آن عکس بگیرید. به طور مثال، اگر در زمینه فروش کفش و کتونی فعالیت می کنید، تصاویر کفش های دویدن را در گوگل جستجو کنید. آیا بیشتر به عکس هایی که در آن افراد در حال دویدن یا بستن کفش های خود ظاهر می شوند را مشاهده نمی کنید؟

داستان سرایی کنید
علاوه بر نمایش عکس‌هایی که واقعا کاربردی هستند و می توانند عملکرد محصولات را نشان دهند، می‌توانید از آنچه را که در اطرافتان است داستان بسازید. برای مثال تصور کنید که در حال فروش لباس توسط اینستاگرام هستید. بیایید این مورد را در نظر بگیریم که شما یک مغازه تیشرت فروشی دارید. در اکثر مغازه ها مدل لباس را روی زمینه سفید می بینید. اما، اگر به جای این مدل ساده، عکس در تن یک مدل در کنار ساحل باشد چه می شود؟ اگر شخصیت خریدار شما با آن سن مطابقت داشته باشد و برای دوستی ارزش زیادی قائل باشد، آن عکس بیشتر روی آن مشتری تاثیر می گذارد زیرا موقعیتی ایده آل را برای او نشان می دهد. با این نوع عکس ها پیوند عاطفی با فرد برقرار می کنید و گزینه های بیشتری برای حفظ آن خواهید داشت.

فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام

انتشار محتوا های ویدویی را فراموش نکنید
ویدیو ها در اینستاگرام از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اگر شما نیز از کاربران اینستاگرام باشید احتمالا میدانید که اکثر پست هایی را که در اکسپلور مشاهده میکنیم، پست های ویدیویی از کاربران مختلف هستند. سعی کنید با انتشار محتوا های ویدویی از جمله ریلز ها کاربران را محو تماشای پست خود کنید و فروش خود را به این ترتیب افزایش دهید.
اگر به دنبال ایده های جذابی برای تولید ریلز ها و ویدیو های خود هستید حتما مقاله "۱۰ ایده خلاقانه برای ساخت ریلزهای جذاب در اینستاگرام" را دنبال کنید!

از هشتگ استفاده کنید
هشتگ ها کلماتی هستند که با یک # همراه می شوند تا عکسی را که آپلود می کنیم برچسب گذاری کنیم تا مردم بتوانند محتوای شما را راحت‌تر پیدا کنند. این موضوع منجر به دنبال کنندگان بیشتر و در نتیجه مشتریان آینده متعدد می شود. البته استفاده از هشتگ قوانین به خصوص خود را دارد که در ادامه به چندین مورد از آن اشاره می کنیم.
•    بررسی کنید که رقبای شما از چه هشتگ هایی استفاده می کنند. به این ترتیب گزینه های بیشتری برای دستیابی به مخاطب هدف خود خواهید داشت.
•    بیش از 5 یا 10 هشتگ برای هر پست اینستاگرامی خود قرار ندهید. دیدن 2 یا 3 خط نظر و سپس یک پاراگراف کامل از برچسب ها بسیار مضحک است.
•    مواردی را که بیشتر مورد علاقه شما هستند را در اولین گزینه ها قرار دهید.
•    می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که به شما می‌گویند محبوب‌ترین هشتگ‌ها در موضوع شما کدامند.

مسابقات و تبلیغات انجام دهید
این یکی از بهترین راه های فروش در فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام است. برای دیده شدن برند شما در اینستاگرام و بهبود سطح تعهد مشتری مسابقات و تبلیغات انجام دهید. برای اینکه یک مسابقه و تبلیغ جذاب داشته باشید، می توانید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
•    یک هشتگ منحصر به فرد و ساده ایجاد کنید که برند شما را مشخص کند.
•    مشخص کنید که جایزه این مسابقه شما چیست.
•    قوانین را توضیح دهید. به عنوان مثال، از فالوورهای خود بخواهید عکس هایی از محصول تگ شده با هشتگی که ایجاد کرده اید را آپلود کنند.
•    هنگامی که برنده ای پیدا کردید، نشریه ای ایجاد کنید که به او تبریک بگویید و کاربر او را ذکر کنید.

اگر فروشگاه فیزیکی دارید، از آن عکس بگیرید
یکی از ترفندهای جذاب فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام این است که شما می توانید در آن ها از هر محتوایی استفاده کنید. اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید که در شهر واقع شده است، آن را مشخص کنید. هنوز هم بسیاری از مردم برای خرید آنلاین مشکل دارند. بنابراین، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می توانند محصول را ببینند یا خیر، بسیار آسان‌تر خواهد بود. وقتی عکس را آپلود می کنید، فقط باید مکان را اضافه کنید. به یاد داشته باشید که عکس هایی که در آن مکان یا محل کار خود را نشان می دهید نیز بسیار خوب کار می کنند و باعث جلب اعتماد مشتریان شما می شوند.

از عکس های تولید شده توسط فالوورها استفاده کنید
اکثر خریداران و مصرف کنندگان، عامل بسیار مهمی را برای تصمیم‌گیری جهت خرید یا عدم خرید در نظر گرفته اند و آن هم چیزی نیست به غیر از «نظرات بقیه کاربران». مشاهده تجربه سایر کاربران می تواند اعتماد لازم را به شما منتقل کند یا اینکه باعث شود از انجام خرید صرف نظر کنید. همین دلیل است که بسیاری از فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام از یک روش مهم استفاده می کنند و آن هم تبلیغات از طریق عکس های ارسال شده توسط مشتریان. مشتریان خود را با تخفیف و جایزه های متعدد و یا حتی برخورد خوب ترغیب کنید تا عکس های محصولات شما را با تبلیغات ویژه برای شما بفرستند یا آپلود کنند.

از تصاویر متحرک اینستاگرام استفاده کنید
تصاویر متحرک یکی از بهترین ترفندهای جذاب فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام است که جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان دارد. این تصاویر شبیه به گیف هستند. برای تهیه آن ها باید از چندین عکس بسیار مشابه با یکدیگر استفاده کنید که وقتی در کنار هم قرار می گیرند، یک تصویر متحرک را به وجود بیاورند. به طور مثال، اگر قصد فروش یک دامن را دارید، می توانید با این تصویر نشان دهید که هنگام راه رفتن چگونه دامن در نسیم وزیده شده تکان می خورد.

از پشت صحنه عکس بگیرید
همه عکس های شما در آنلاین شاپ اینستاگرام نباید محصولات شما را نشان دهند. شرکت شما از افراد تشکیل شده است و مشتریان دوست دارند با جنبه انسانی کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. در مورد داستان برند خود صحبت کنید. تصاویری از کارمندان خود که در خانه کار می کنند یا حتی در حال استراحت هستند را منتشر کنید. به مشتریان خود نگاهی گذرا به تولید محصول جدید بدهید.

سخن پایانی
در این مقاله در مورد نحوه فروش بیشتر در فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام صحبت کردیم. شما می توانید از اینستاگرام برای راه اندازی یک آنلاین شاپ فروش اختصاصی استفاده کنید یا اینکه صرفا به تبلیغات در آن بپردازید. در هر صورت فروش در اینستاگرام، راهی برای درآمدزایی است و می تواند به شما برای جلب اعتماد کاربران متعدد، کمک شایانی کند. فقط کافیست یک ایده آنلاین شاپ اینستاگرام داشته باشید. در این صورت است که از فروش بیشتر و درآمد در اینستاگرام شگفت زده خواهید شد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها