به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۱ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۵۹۶۶۴
اخبار کوتاه از فوتبال

مخالفت پرسپولیسي‌ها با تعویق داربی

مصاف استقلال ؛ تراکتور در حضور تماشاگران
گروه ورزشی: با توجه به درخواست تجدیدنظر خواهی باشگاه تراکتورسازی تبریز نسبت به رای کمیته انضباطی، دیدار این تیم مقابل استقلال تهران با حضور تماشاگران هر دو تیم برگزار می شود.
مخالفت پرسپولیسي‌ها با تعویق داربی
به نقل از سایت فدراسیون؛ پس از تخلف تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز در دیدار مقابل پیکان که منجر به صدور رای به برگزاری یک دیدار بدون تماشاگر و پرداخت 5 میلیون ریال جریمه نقدی شد، باشگاه تراکتورسازی تبریز درخواست تجدید نظر خواهی خود را نسبت به رای کمیته انضباطی ارائه کرد که در نهایت مقرر شد دیدار این تیم مقابل استقلال تهران با حضور تماشاگران برگزار شود.

س از اعتراض باشگاه تراکتورسازی تبریز به رای کمیته انضباطی و ارسال پرونده به کمیته استیناف، قرار شد قسمت اول بند یک دادنامه 404 مورخ ششم آبان (بازی خانگی بدون حضور تماشاگر) تا زمان صدور رای لازم از سوی کمیته استنیاف، کن لم یکن تلقی شود. بر همین اساس دیدار دو تیم استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز روز جمعه 16 آبانماه راس ساعت 16:30 با حضور تماشاگران هر دو تیم برگزار می شود.

مخالفت پرسپولیس با تعویق یک هفته‌ای داربی
 باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای برای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام کرد با توجه به انجام برنامه‌ریزی‌ها برای بازی داربی و با عنایت به تاریخ رسمی ابلاغ شده، تنها با برگزاری بازی داربی در تاریخ 30 آبان موافق بوده و با هر تغییر برنامه ای مخالفت می کند. با توجه به مباحث مطرح شده درباره احتمال تغییر زمان داربی باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ موضع رسمی خود را برای برگزاری این بازی طبق تاریخ رسمی اعلام شده در تاریخ سی‌ام آبان اعلام کرد. بخش‌هایی از نامه باشگاه پرسپولیس خطاب به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به قرار زیر است: نظر به اینکه طی روزهای گذشته در رسانه‌ها مباحثی درباره تعویق دیدار دربی مطرح شده است اعلام می‌دارد باشگاه پرسپولیس با توجه به برنامه رسمی ابلاغ شده سازمان لیگ که باشگاه و تیم آن را برای برنامه‌ریزی‌های فنی و غیره ملاک عمل قرار داد، همچنین نظر به اینکه رئیس محترم فدراسیون فوتبال نیز در همان ابتدای طرح موضوع، مخالفت خود با این تغییر برنامه را اعلام داشته‌اند و با عنایت به این مساله که تا این لحظه هیچ ابلاغ و اعلام رسمی برای تغییر برنامه بازی صورت نگرفت، باشگاه پرسپولیس موافقت خود با برگزاری داربی در تاریخ اعلام شده یعنی سی‌ام آبان را اعلام می‌دارد به جهت آثار سوء روی برنامه‌ریزی‌های باشگاه و تیم، با هرگونه تعویق این دیدار مخالف است.

دیدار ایران- کنیا منتفی شد

 قرار است تیم ملی ایران از هجدهم آبان دومین اردوی تدارکاتی خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا برپا کند. بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته تیم ملی ایران در این اردو دو بازی دوستانه دارد. در شرایطی که قرار بود حریف نخست ایران در بازی 23 آبان تیم ملی کنیا باشد اما به خاطر مخالفت فدراسیون فوتبال ایران با پیشنهاد 50 هزار دلاری فدراسیون فوتبال کنیا، انجام این دیدار منتفی شد. بعد از لغو این بازی، فدراسیون فوتبال برای یافتن حریف تدارکاتی با فدراسیون‌های مختلف در حال رایزنی‌ است تا نخستین حریف تدارکاتی ایران در اردوی تهران مشخص شود. اولویت فدراسیون فوتبال هم برای بازی تدارکاتی یافتن حریفی آفریقایی برای تیم ملی است. تیم ملی ایران چهار روز پس از این بازی در دیداری دیگر به مصاف تیم ملی کره‌جنوبی می‌رود تا عملا پرونده دومین اردوی تیم ملی پیش از حضور در جام ملتهای آسیا بسته شود.