به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۱۰:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۶۵۰۵۴
تا سال 97 که ظرفیت بهشت زهرا(س) به اتمام می‌رسد

تعیین مکان جدید آرامستان تهران

گروه جامعه: فرماندار تهران در خصوص در نظر گرفتن زمینی برای ایجاد آرامستان جدید شهر تهران گفت: تا سال 97 که ظرفیت بهشت زهرا(س) تهران به اتمام می‌رسد در مورد ایجاد آرامستان جدید شهر تهران تصمیم گیری می‌کنیم.
تعیین مکان جدید آرامستان تهران
عیسی فرهادی گفت: این مسئله توسط شورای شهر و شهرداری تهران نیز پیگیری می‌شود، در استانداری هم این مسئله را پیگیری می‌کنیم؛ اما هنوز به طرح‌ خاصی نرسیده‌ایم و زمینی برای آرامستان جدید تهران مشخص نشده است، ولی تا سال 97 که ظرفیت بهشت زهرا (س) به اتمام می‌رسد قطعا تصمیم گیری می‌کنیم و فضای جدیدی را تدارک خواهیم داد.

اعتبارات جاری و تملکی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است
فرماندار تهران در خصوص کسری بودجه سال 1393 تهران نیز گفت: خوشبختانه اعتبارات جاری و تملکی تهران نسبت به سال گذشته افزایش یافته و وضعیت بهتری را شاهد بودیم که تا کنون نیزکسری نداشتیم و انتظار می‌رود تا پایان سال بتوانیم بیش از 95 درصد اعتباراتمان را جذب کنیم که اگر این امر محقق شود بودجه پیش بینی شده محقق می‌شود و کسری بودجه در سال جاری نخواهیم داشت. وی افزود: یقینا این بودجه کفایت نمی‌کند و برای مدیریت شهر تهران به اعتبارات بیشتری نیازمند هستیم.

فرهادی در خصوص بودجه حمل و نقل عمومی تهران در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس نیز گفت: اگر در بخش حمل و نقل متکی به بودجه‌های دولتی باشیم کفایت تهران نمی‌کند ولی با توجه به تدارک بودجه شهر تهران توسط شهرداری در بخش حمل و نقل فکر می‌کنم اعتبارات لازم تامین می‌شود. سالی 14 کیلومتر از خطوط مترو تهران تکمیل می‌شود که حدود یک هزار و 400 میلیارد اعتبار جذب می‌کند.

وی تاکید کرد: بدون شک ساخت 14 کیلومتر خطوط مترو شامل 13 ایستگاه کار بزرگی است که در شهر تهران سالانه انجام می‌شود. پیش بینی می‌کنم ظرف پنج سال آینده وضعیت مطلوبی در بحث توسعه خطوط مترو خواهیم داشت و بخش بزرگی از مشکلات ترافیکی شهر تهران را حل خواهد کرد، ولی تمام نیاز و مشکلات شهر تهران در بخش حمل و نقل عمومی مرتفع نخواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده از اعتبارات بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومی ادامه داد: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیاز داریم در کلان شهر تهران از سرمایه بخش خصوصی استفاده کنیم. اگر سرمایه گذار خصوصی در این عرصه وارد شود می‌تواند با وارد کردن خودرو مناسب با گمرکی حداقلی به نوسازی ناوگان تاکسیرانی کمک کند.

فرهادی با اشاره به ایجاد حلقه حمل و نقل ریلی در شهر تهران گفت: در استانداری به دنبال این هستیم که شهرهای اقماری را از طریق قطارهای شهری به تهران وصل کنیم و شهرهای اقماری شرق، غرب و جنوب شهر تهران را از طریق این قطارهای شهری به اولین ایستگاه مترو متصل کنیم و حلقه ریلی را ایجاد کنیم که امیدواریم این پروژه تا پنج سال آینده عملیاتی شود. فرماندار تهران در پاسخ به این سوال که «آیا شهرری از تهران جدا می‌شود؟» نیزگفت: چنین مسئله‌ای مطرح نیست و شهرری از استان تهران جدا نخواهد شد.
مرجع : ایسنا