به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۱۰ - ۱۴:۰۱
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۶۷۴۷۵
نكات مثبت و منفي کی‌روش؛ پرخاشگر و تدافعي اما با ديسپلين

قصه کی‌روش و فوتبال‌ ایران؛ ما را به تلخکامی، شرطی کرده‌اند

گروه ورزشي: برخي از كاربران هميشگي بهارنيوز همواره از نقدهاي ما بر عملكرد كارلوس كيروش انتقاد داشته و خصوصا از اينكه يك سايت اصلاح‌طلب يكي از منتقدان جدي اوست، ناراحت بوده و البته هستند، اما بايد بپذيريم كه دنياي ورزش با سياست بيگانه است و نبايد اين دو را با هم مختلط كرد. ما همواره از نوع فوتبال تيم هاي آقاي كيروش كه فوتبالي دفاعي است انتقاد كرده و ضمن احترام نهادن به شخصيت ايشان حق خود مي‌دانسته و مي‌دانيم كه ايشان را محترمانه نقد كنيم. اما اين نقد دليلي هم نشد و نمي‌شود كه از نكات مثبت او چشم بپوشيم كه اين عين بي انصافي است. براي مثال فارغ از نقد فني آقاي كيروش، بايد منصفانه به يك نكته بسيار مثبت و تاثير گذار او هم اشاره كنيم كه همانا ديسپلين و نظم تيمي و مقابله جدي او با بحث بازيكن سالاري در تيم ملي بود. در دوره مربيگري ايشان هيچكس به خود اجازه نداد موقع تعويض شدن؛ زير ساك بزند يا پيراهنش را در زمين پرتاب كند. او كاريزماي يك مربي سطح بالا را داراست حيف كه سبك فوتبالش، زيبا نيست و صرفا به نتيجه‌گرايي توجه دارد، كه البته آن هم براي فوتبال ما حاصل چنداني در بر نداشت.
قصه کی‌روش و فوتبال‌ ایران؛ ما را به تلخکامی، شرطی کرده‌اند
در همين راستا گزارش ایلنا (خبرگزاري نزديك به اصلاح‌طلبان)، در باره مسائل فني و حواشي تيم ملي، را در زير مي‌خوانيد: باز هم شکست، باز هم حسرت قهرمانی، همان قهرمانی که کارلوس کی‌روش بعد از جام‌جهانی وعده آن را داده بود، اما تمام امیدهای ما بر باد رفت. همچنان قهرمانی در آسیا برای ما رویایی دست‌نیافتنی است و در حسرت آن می‌سازیم و می‌سوزیم. تیم ملی با هدایت کارلوس کی‌روش در جام ملت‌های آسیا ناکام ماند تا همچنان حسرت قهرمانی در قاره‌کهن بر دل بماند و هواداران فوتبال ایران این رویای‌قشنگ را دست نیافتنی‌تر از قبل بدانند، اما در ارتباط با حضور کی‌روش در تیم‌ملی و عملکرد تیم اول کشورمان در میادین‌ معتبر و بزرگ نکاتی وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم.

محاسبات بی‌حساب در جام‌جهانی

از همان لحظه‌ای که قرعه‌کشی جام‌جهانی تمام شد و نیجریه، آرژانتین و بوسنی به عنوان همگروه‌های ما مشخص شدند، دوستان کارشناس، آرژانتین و نیجریه را حریفان‌اصلی ایران برای صعود از گروه دانستند و کسی بوسنی را به حساب نیاورد، هر چند همان روزها گفتیم و نوشتیم که بوسنی را دست‌کم نگیرید چراکه حریف بسیار سرسختی است و در نهایت هم همگان دیدند سنگین‌ترین شکست ما در جام‌جهانی برابر همان بوسنی رقم خورد که آن را حریف خود حساب نمی‌کردیم. گروه ما در جام جهانی گروه بدی نبود و شانس هم صعود داشتیم، اما در روز آخر از همان حریفی ضربه خوردیم که آن را در حد و اندازه خود نمی‌دانستیم.

تکرار اشتباه در مسلخ آسیا

جام ملت‌های آسیا برای ما حکایت دیگری داشت. بعد از جام‌جهانی، کی‌روش و حامیانش جو را به سود خود تغییر دادند و سرمربی تیم ملی رسما اعلام کرد در جام ملت‌های آسیا به دنبال قهرمانی هستیم. این حرف مرد پرتغالی باعث شد مردم فوتبالدوست ایران با امید و آرزوهای فراوان منتظر شروع جام ملت‌ها باشند، جایی‌که 40 سال بود در آن قهرمان نشده بودیم و انگار قرار بود این حسرت چند 10 ساله بالاخره تمام شود. از همان روزی که حریفان‌ ما در جام ملت‌ها مشخص شدند همگان اذعان داشتند از این گروه به راحتی صعود کنیم چراکه بحرین، قطر و امارات در شرایط طبیعی نمی‌توانستند حریف ما شوند، اما مشکل ما در مراحل بالاتر بود. جایی‌که کارشناسان هم معتقد بودند حریفان اصلی ما برای قهرمانی در آسیا استرالیا، کره‌جنوبی و ژاپن هستند و بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال، تیم ملی ایران را در نیمه‌نهایی مسابقات می‌دیدند و کسی به کمتر از این راضی نبود، اما همان اشتباه جام‌جهانی را باز هم تکرار کردیم. این بار هم حریف مرحله‌ حذفی یعنی عراق را نادیده گرفتیم و بدون‌توجه به عراق راهی مسابقات شدیم. ما که قبل از شروع مسابقات ایران را در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا می‌دیدیم. این بار اسیر عراق شدیم؛ عراقی که مدت‌هاست ثبات لازم را ندارد و درگیر جنگ‌داخلی است، اما در نهایت ما را در زمین مسابقه شکست داد و به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها رسید
آنچه که مسلم است اینکه کی‌روش دستاوردی برای فوتبال ما جز شکست و ناکامی نداشته است
تا ما با چشمانی اشک‌بار استرالیا را به مقصد تهران ترک کنیم.

اعتراض بی‌حاصل

اعتراض به بازیکن دوپینگی عراق از همان لحظه اول هم مشخص بود که نتیجه‌ای نخواهد داشت و برای این ادعا هم دلایل محکمی داشتیم، اما به هر حال این موضوع مطرح شد تا ملت ساعاتی را سرگرم شوند. اعتقاد نویسنده این است که فدراسیون‌فوتبال هم امید چندانی به عوض‌شدن نتیجه بازی ایران و عراق نداشت، اما شاید از این حربه استفاده کرد تا افکار عمومی را به سمتی که دوست دارند منحرف کنند تا شکست ایران و کی‌روش را در این جام کمرنگ‌تر کنند. شکستی که برای ما سنگین و دردناک بود و این بازی‌ها در نهایت حاصلی برای ما نداشت و کاروان تیم ملی، استرالیا را به مقصد تهران ترک کرد تا همه چیز برای ما در این جام هم تمام شود.

کی‌روش همچنان پرخاشگر و بدون تمرکز!

قصه کی‌روش و فوتبال‌ ایران را می‌توان از جهات مختلف بررسی کرد، اما آنچه که مسلم است اینکه کی‌روش دستاوردی برای فوتبال ما جز شکست و ناکامی نداشته است. ما در جام جهانی با کی‌روش تنها یک امتیاز کسب کردیم که کارنامه‌ای غیرقابل دفاع است و در جام ملت‌های آسیا هم نتوانست حتی تیم را به جمع 4 تیم برتر مسابقات برساند تا همچنان ما حسرت به دل بمانیم و کارنامه او در ایران غیرقابل دفاع‌تر از گذشته شود. کی‌روش در فوتبال ایران نتوانست موفقیت چشمگیری کسب کند و متاسفانه به لحاظ فنی هم چیزی به فوتبال ما اضافه نکرد، جز یک سیستم دفاعی‌مطلق که در نتیجه‌گیری نمی‌تواند حاصلی برای ما داشته باشد، همانطور که بعد از بازی با بحرین هم نوشتیم «تیم ملی با این شیوه نتیجه نخواهد گرفت» و در نهایت هم دیدیم شیوه دفاعی مطلق کی‌روش حاصلی جز شکست و ناکامی برای ما نداشت و دست خالی استرالیا را ترک کردیم.

آنچه در مورد مرد پرتغالی باید بگوییم اینکه او همواره در مسابقات رسمی با داوران درگیر بوده، مانند بازی با کره‌جنوبی در تهران در مقدماتی جام‌جهانی 2014 که مشکلاتی را برای تیم ما ایجاد کرد و اخراج شد تا در بازی با قطر از روی سکوها تیم را هدایت کند. یا داستان نمایش‌های او در اولسان که با حرکت دست معروفش سرمربی کره را به خانه‌اش فرستاد و بخت با او یار بود که محرومیتی بین‌المللی شامل حالش نشد. آقای پرتغالی در بازی با بحرین هم به دلیل اعتراض با بنجامین ویلیامز جریمه شد و همین زنگ آغاز نمایشی شد که این داور استرالیایی در کانبرا به راه انداخت. او در بازی با عراق در یک چهارم نهایی هم بعد از اخراج مهرداد پولادی از زمین، در حرکتی عجیب و دور از ذهن، کتش را از تن درآورد و با یقه‌ای باز و زنجیری‌طلا در گردن برای داور مسابقه شاخ و شانه کشید و منتظر بود در پایان نیمه‌اول از زمین خارج شود تا با او تسویه‌حساب کند. این شیوه را هرگز در دنیای‌فوتبال ندیده بودیم، اما اگر کی‌روش به جای دعوا با داور و به جنجال‌کشیدن بازی، تمرکزش را روی هدایت تیم ملی می‌گذاشت تا بازی برده را حفظ کند، شاید امروز به جای عراق در نیمه‌نهایی بازی می‌کردیم، اما کی‌روش که طرح و برنامه‌ای برای لحظاتی که تیمش 10 نفره می‌شود نداشت، رو به بازی‌های کناره زمین آورد تا داخل‌زمین را از دست بدهد و در نهایت
تعصب و غیرت ایرانی واژه‌ای است که هرگاه کم می‌آوریم و به لحاظ فنی حریف رقیبان نمی‌شویم، از آن استفاده می‌کنیم
بازنده بازی‌بزرگ لقب بگیریم. کی‌روش تیم ملی ایران را تغییر داد و به یک تیم دفاعی‌مطلق تبدیل کرد و دیگر همان فوتبال‌هجومی خودمان را هم حتی مقابل تیم‌های عربی نداریم تا هم نتیجه و هم شیوه بازی را باخته باشیم. کی‌روش مردی پرحاشیه و بدون تمرکز بود و در نهایت این رفتار مرد پرتغالی حاصلی جز شکست برای تیم ملی ایران نداشت.

از عرق ملی تا غرور کاذب
تعصب و غیرت ایرانی واژه‌ای است که هرگاه کم می‌آوریم و به لحاظ فنی حریف رقیبان نمی‌شویم، از آن استفاده می‌کنیم و در بسیاری از مواقع هم جواب داده، اما بین عرق‌ملی تا غرور کاذب، فاصله‌ای به اندازه یک تار مو است. داشتن عرق‌ملی برای مجموعه فوتبال ما کار پسندیده‌ای است، اما گاهی‌اوقات این مسئله به غرور کاذب تبدیل می‌شود و به ما ضربه می‌زند. مقابل عراق هم از همین ناحیه ضربه خوردیم و فکر نمی‌کردیم این بازی را ببازیم، چراکه کره، ژاپن یا استرالیا را به چشم دیده بودیم و خود را فارغ از جدالی عربی در بین 4 تیم نهایی مسابقات می‌دیدیم و کمتر به عراق فکر می‌کردیم، اما در نهایت همان غرور کاذب به ما ضربه زد و مقابل عراق آنگونه باختیم و با جام خداحافظی کردیم.

چشم‌های همیشه بسته فدراسیون

فدراسیون‌کفاشیان نیازی به نقد ندارد، چراکه در این مدت در تمام تیم‌های پایه و بزرگسالان ناکام بوده و شاید تنها موفقیت او صعود به جام‌جهانی 2014 بود که در گذشته هم برای ما اتفاق افتاده بود و اتفاق خارق‌العاده برای ما نبود. حالا اینکه چطور چنین فدراسیون ناکامی به عنوان بهترین فدراسیون سال آسیا هم انتخاب می‌شود برای ما جای سوال دارد. فدراسیون‌کفاشیان همواره چشمان خود را بر روی واقعیت‌ها بسته، اما امیدواریم حالا که در جام ملت‌ها شکست خورده‌ایم، باز هم ناکامی و مرثیه‌های تکراری برای فوتبال‌ایران نوشته نشود. امیدواریم کفاشیان و دوستانش چشمان‌شان را باز کرده و واقعیت‌ها را آنگونه که هست ببینند، نه آنگونه که دوست دارند. فدراسیون فوتبال نیاز به یک بازنگری اساسی دارد و با این ناکامی‌ها باید به طرحی نو بیندیشند، نه داستان‌هایی که ذهن مردم و افکار عمومی را به مسیری غیر از واقعیت‌ها سوق دهد.

مخلص کلام

این جام هم به پایان رسید. با تمام شادی‌ها و غم‌ها. با تمام شور و هیجانی که ایرانی‌های حاضر در استرالیا به عشق تیم ملی کشورشان به راه انداختند. با تمام احترام به پرچم‌های به اهتزار در آمده در سیدنی، ملبورن، بریزبین و کانبرا. با احترام به ساق‌ها و سرهایی که به احترام یوزی‌ برجسته و قلبی خجسته مقابل رقیبان قد علم کرد. به احترام جامی که از دستان ما باز هم پرید. جامی که 3 بار بالای سر بردیم و حالا حسرتی 40 ساله را یدک می‌کشیم. این جام تلخ را همه با هم سر کشیدیم و اشک ریختیم. خون‌دل خوردیم و خواب‌های رنگی صعود دیدیدم. خواب‌هایی که در صبح یک‌شنبه‌ای لعنتی به کابوسی یأس‌آلوده پیوند خورد. پایان این داستان را چگونه باید نوشت؟ چه کسانی باید تاوان این حسرت کشنده را بدهند؟ فدراسیونی ناکام؟ مردی پرتغالی؟ مهردادی پولادی؟ یا تصمیم‌سازانی که نه تاریخ گذشته فوتبالی ما را می‌خوانند و نه می‌دانند و نه برنامه‌ای برای آینده‌ای بهتر دارند. ما را به تلخکامی، شرطی کرده‌اند...

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۱۸
عالي بود خصوصا مقدمه بهارنيوز. گزارش ايلنا هم در مجموع خوب بود (283460)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۱:۴۷
درمقدمه و متن از سبک بازی تیم کیروش که نتیجه گراست انتقاد کرده اید
آیا فوتبال ما نتیجه گرا پرور نیست متوسط عمر یک مربی بر روی نیمکت تیمهای ایرانی چند روز است
و به این نکته هم توجه شود که تیم ملی ایران در جام جهانی گذشته و جام آسیایی باسرمربیگری کیروش تقریبا بدون بازی مناسب تدارکاتی شرکت کرده و خود آن بازیها درنقش بازیهای تدارکاتی خودنمایی میکنند (283583)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۳۷
بهار مخالفش هست چون دولت مخالفش هست این تنها دلیل نقد ناعادلانه هستش در صورتی که عنوان می کند ورزش با سیاست اختلاطی ندارند در حالی که تمام جهت گیری های بهار بخاطر حمایت از وزیر ورزش هستش ولاغیر . در ضمن نویسنده از فوت وفن مربی گری چیزی نمی داند کیروش بین دو نیمه بلوا به راه انداخت تا داور در صحنه های 50 -50 به نفع ایران سوت بزند چیزی که ابرها بارها از مورینیو میبینیم (283754)
یکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۱۳
تحلیلتون افتضاح بود.
عرضه 2 تا بازی تدارکاتی هم نداشتیم، اونوقت از کی روش انتظار معجزه داریم! بماند که اگر اتفاقات تلخ بازی با عراق نمی افتاد الان همتون سکوت می کردین، چون کارلوس عزیز با هیچی (دقت کنین، با هیچی!) تیمی ساخته که الان اگر دست یه مربی ایرانی بود احتمالا هنوز دایی و مدیرروستا توش بازی میکردن!
تیم فوق العاده اگر نباشه، خوب هست و قول میدم هیچکس جز کی روش نمیتونه از این بهترش کنه.
در عین شایستگی مارو حذف کردن، اما دنیا به آخر نرسیده.
شما تاریکش نکنید، آینده تیم روشنه.
به امید موفقیت. (283634)
سعید1
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۲۲
نه دوست عزیز.با اینکه بهار نیوز را دوست دارم اما برخوردش را با کارلوس خوب نمی دانم.بهار طوری سخن می گوید که گویی در فضای بوندسلیگا قرار دارد.کدام مربی برنامه کارلوس را دارد یا داشته؟ همین مربی محترم که او را نقد می کند به جای تفکر ورزشی قبل از مصاحبه مدام می گفت به امید امام زمان یا حضرت عباس برنده می شویم و سر آخر هم یک بازی بی نظم و درهم را ارائه می کرد. اگر واقعا این مملکت صاحب داشته باشد باید کارلوس را نه مربی تیم ملی که استراتژین آینده فوتبال ایران کنند.هرچه گفت اجرا شود.او در این حد است. (283643)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۱۷
سایت بهار از تیم ملی انتقاد نمی کند بلکه تخریب می کند .
1. می‌گوید تیم ملی دفاعی بازی میکند آیا راه کاری ارائه داده ایدیا فقط طوطی وار به یک سبک فوتبال ایراد گرفته اید. کی روش بر اساس ابزار و داشته های موجود در داخل وخارج تیم خود را برگزید آیا شما بهترین از این بازیکنان سراغ دارید. در لیگ ایران چقدر بازی مهیج برگزار می شود .
2. در زمان مربیان گذشته ما 90 دقیقه بر روی تیمهای عربی حمله می کردیم جانمان به لب می رسید تا به گل برسیم آیا یادتان نیست آیا فقط حمله کردن مهم است یا کسب امتیاز (283721)
ایرانی با غیرت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۰:۳۹
کی روش باید بماند، زیرا: 1: نظم و انضباط را در تیم حاکم کرده 2: به هیچکس باج نمیده و بازیکن باید به تیمش تعصب داشته باشه و بازیکنان بی غیرت رو کنار گذاشته است. 3: صادقانه با مردم حرف میزنه و همین خیلی مهمه و دو دوزه بازی در نمیاره مثل برخی مربیان... 4: منافعی در هیچ باشگاهی نداره که بخواد با دعوت از بازیکنانش از خجالت اون باشگاه در بیاید 5: مربی حرفه ای و کارگشته ای که دنیا او را می شناسد و همین میتواند در معرفی بهتر تیم تاثیرگذار باشد (283756)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۲۳
بهار یک بار رک و راست دلیل این همه مخالفت با خواسته عمومی مردم (یعنی حفظ کیروش) را باز گو کن ... هضم این مطلب که سایت محبوب ما در کنار برخی رسانه های زرد و قلم های نامرد قرار گیرد سخت .... خواهشن منتشر کن (283464)
حمید
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۱:۲۷
کیروش به اصلاح طلبان نزدیک نیست بلکه در بعضی از اوقات کارهایی انجام می دهد که به مذاق اصلاح طلبان خوش آیند نیست .مثلا در یکی از پستهای فیسبوکش عکسی از طرفداران تیم ملی قرار داد که پرچم شیر و خورشید در آن به چشم می خورد .
کیروش خواهد ماند چون مردم ایران ، او را می خواهند اما کیروش و نه هیچ مربی دیگری نمی تواند مشکلات ساختاری فوتبال ایران را حل کند. (283571)
سعید1
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۲۹
نه دوست گرامی.بهار واصلاح طلب واین حرف ها نیست.این مملکت سراپا بدبختی است.همه جا واز جمله فوتبالش مالامال از باندبازی های ابلهانه است.در فوتبال که مورد بحث است این با آن نمی سازد.آن زیر آب این را می زند.معلوم هم نیست چه می خواهند؟اقتصاد فوتبال و پول سرشارش را طلب می کنند؟!خبری ان پشت ها هست که ما نمی دانیم. رو کم کنی است؟فدراسیون وفوتبال نانش روغنی تر از اینی است که می بینیم؟!ماموریت خارجش مهم است؟!به خدا نمی دانم.تنها می دانم که خیلی بدبختیم.آلمان وژاپن را نگاه می کنی همه یکدست با عرق ملی... (283649)
منبع آگاه
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۲۶
ربطی به این خبر نداره ولی می دانید چرا ظریف و کیروش قدم زدند و چرا این موضوع خشم عده ای را برانگیخت ؟
در تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران چند نفر حضور دارند که هر کدام نماینده ی طیف خاصی هستند که موافق یا مخالف توافق می باشند . ظریف نماینده ی طیف هاشمی رفسنجانی است که موافق توافق می باشد . بنابراین ظریف برای اینکه پیغام رفسنجانی را به اوباما برساند و کسی آن را نشوند با کری بیرون رفت . از طرف دیگر کری نیز چون بیم داشت صحبتها توسط اسرائیل در هتل شنود شود آن را پذیرفت.
گرفتید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (283466)
منبع آگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۱:۰۱
در حط اول منظورم ظریف و کری قدم زدند که به اشتباه نوشتم ظریف و کیروش.
در ادامه باید بگم : این قدم زدنها در بیرون فایده ای ندارد چون مذاکرات شکست خورده و امیدی به توافق نیست.
توافق در تابستان گذشته و یا حداکثر سوم آذر باید به دست می آمد.در شرایط فعلی هم توپ در زمین جمهوری اسلامی است و باید تصمیم نهایی خود را بگیرد.اما وجود چند دستگی در داخل حکومت و فشارهای روسیه برای بازی با کارت ایران،امکان گرفتن این تصمیم را سلب کرده است.
ما به سمت تشدید تحریمها و بعد رویارویی نظامی پیش می رویم.
کیروش را ول کن (283560)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۳۴
زمانی توقع بازی زیبا داشته باشین که ابزارشم وجود داشته باشه، باشه تو دوره قبل از کیروش مطلقا بازی تیم ملی رو پیگیری نمیکردم اما تو دوره ایشون به خاطر نظم مثال زدنی همیشه بازی ها رو تماشا میکردم.
از حرکت ایشون هم بعد اخراج پولادی مطلقا دفاع میکنم چون خارج از عرف فوتبال نبود، ظاهرا نویسنده اصلا تا حالا بازیهای مورینو و ونگر و واکنشاشون به اتفاقات بازی رو ندیده.
۴ مثل کیروش تو فوتبال بود ما مسلما نتایج بهتری میگرفتیم (283472)
شايان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۳۵
بهار جون نويسنده ورزشي شما عجيب ادبياتش وديدگاهش شبيه حاجي مايلي و بقيه بچه هاست...... (283473)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۳۸
تحلیل شایسته ای بود کی روش چیزی به فوتبال ما نداد (283476)
یکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۱۶
بی انصاف.
همون مایلی کهن و قلعه نوعی و درخشان و ... واسه شما خوبن! (283637)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۳۹
اتفاقا من تا به حال یک نقد منصفانه در مورد ایشان در بهار نخوندم... ما یک مقداری باید واقع بین باشیم، اول اینکه فوتبال نتیجه گرا توسط بسیاری از مربیان بزرگ دنیا دنبال میشه برای مثال مورینیو...مورد بعدی که باید دقت کرد ، آیا شما واقعا انتظار دارید ایران مانند تیم های درجه اول اروپایی بازی کند و بعد بگوییم آقای کیروش فوتبالی زیبا ارایه می دهد، برای نشان دادن حدی از یک بازی زیبا نیازمند ابزاری هستیم که اولین آن بازیکنان کلاس بالا است... (283477)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۲۹
نه عزیز ، نمیخواد مثل رئال و بارسا بازی کنه ولی مثل امارات هم نمیتونه باشه! یا شما فکر می کنید کلاس بازیکنای اروپا بازی کرده ما از عمر عبدالرحمان و علی مبخوط و ... پایین تره؟
نقد بهارنیوز بجاست قبول کنید.. (283648)
جبار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۸:۳۸
آخه رفیق جان!
آونایی که اسم بردی از کارشون نتیجه گرفتن!
این بابا که نتیجه نگرفت.
پس چه فرقی با بقیه که نتیجه نگرقتن دارخ؟ (283712)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۴۱
درست است که ما بازیکنان خوبی داریم اما آقای کیروش که نمی تواند پاس دادن، استپ کردن، را یاد بازیکنان ما بدهد...بازیکن سازی باید در رده های پایه انجام شود بعدا از مربی باید انتظار داشت تو چرا بازی زیبا ارائه نمی دهی، چرا نتیجه گرایی... (283478)
امید
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۳:۴۶
امیر جان عابدزاده و دائی و باقری و مهدوی کیا و کریمی و خداداد و رزینچه و مطلق و ... کی ساخته بود ؟ با تمام احترامی که برای کیروش و دوستانم قائلم این آقا هیچ افتخار ملی برای ایران کسب نکرد (283610)
سمیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۴:۲۲
یعنی بازیکنامون از بازیکنهای کشورهای کوچک منطقه هم بدترن؟ وقتی مربی تکنیک نمیخواد، از بازیکنش انتظار بازی درگیرانه رو داره تقصیر بازیکن چیه؟ (283667)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۵۶
بهارنیوز عزیز
شما فوتبال موفق آلمانها را دیدید حتما هم دیدید.یکی از دلایل موفقیت آلمانها حفظ مربیان تیم برای سالهای طولانیست و پس از تعویض سرمربی کمک همان مربی را جایگزین او میکنند و این چرخه ادامه می یابد.ایران خودمان یکبار با بلاژویچ و در ادامه با کمک بلاژ ادامه دادیم که با برانکو بهترین نتایج را گرفتیم.پس باید و باید به کیروش زمان بدهیم.والسلام (283486)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۵۷
کاش شکست رو می پدیرفتیم ولی منت کمیته AFCعرب رو نمی کشیدیم و تحقیر نمی شودیم!!! (283487)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۰۱
راستی یادم رفت که بگم تنها مقصر باخت ما فقط و فقط داور لجوج استرالیایی بود. نمیدانم انتقام باخت سال 1997 را گرفت یا با کیروش حسابش را تسویه کرد.در حالی که ما تا قبل از اخراج پولادی از عراق پیش بودیم و عراق عمرا حریف تیم کامل ما نمیشد. (283493)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۰۱
شما که نوشته اید عملکرد کیروش همه اش ناکامی بوده بفرمایید ایا عملکرد مربیان قبلی تیم ملی در ده سال گذشته (بلازوویچ ایوانکوویچ افشین قطبی قلعه نوعی علی دایی و دیگران) همه اش پیروزی و شادکامی بوده است؟ ضمنا با توجه به بازیکنان و پتانسیلی که تیم ملی ما در جام جهانی کسی توقع صعود از گروه را نداشت بلکه ما برای بازی ابرومندانه به برزیل رفتیم که موفق هم شدیم وگرنه خودمان هم می دانستیم که زور بردن ارژانتین و نیجریه را نداریم. (283494)
ایران33
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۴:۱۳
حداقل بازی زیباتری ارائه میدادیم(بجز زمان دایی و تاحدودی هم قطبی)، در زمان برانکو در بازی ماقبل آخر و به عنوان یکی از اولین تیمهای راه یافته به جام جهانی جشن گرفتیم، در زمان کیروش تا ثانیه آخر بازی کره خطر حذف داشتیم. (283666)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۲:۲۰
حرفت نسبتا قابل قبول است ولی درمورد برانکو خیلی خیلی کم لطفی کردی...
مابا برانکورتبه ی 17 جهان را داشتیم و سوم آسیاشدیم و اگر خوش شانس تربودیم به فینال هم راه پیدا می کردیم.بابرانکو جوانانی چون بداوی، کاملی، نکونام و... به تیم ملی راه یافتند که تاسالها تیم رابیمه کرده بودند.انصاف داشته باش (283791)
اميد222
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۰۶
يه جمله ميگم ثابت ميشه کيروش در انتخاب بازيکن افتضاح عمل مي کنه سردار ازمون همين پسري که کيروش تو چنتا بازي نجات داد تو جام جهاني خطش زد يعني اينقدر شناخت پيدا نکرد ت تمام اردوها بردش بعد خطش زد اقا اينکه ادم بخواهد بفهمه عليرضا حقيقي دروازه بان اول ايران نيست لازم نيست ادم فوتبال بازي کرده باشه محمد نوري چقدر ميتونست تو ميانه ميدان کمک کنه کلا کيروش خيلي مشکل داشت (283496)
یکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۲۲
بازیکن هر چقدر هم خوب، اما باید همه جوره در خدمت تیم باشه.
این "یه جمله" رو گفتم که نظرت در مورد بازیکنایی که اسم بردی رو اصلاح کنی.
نمونه های دیگه رو من میگم:
صادقیان، خلعتبری، جباری، رحمتی و...
بازیکن باید بی حاشیه باشه و شما به همین خاطر درک کی روش را ندارید! (283642)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۲۳
بهار جان مشکل فوتبال ما کی روش نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پرسپولیس و استقلا زمین اختصاصی دارند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نونهالان، نوجوانان امید ما خوب نتیجه گرفته است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ورزش تو دنیا دیگه بحث نتیجه گرفتن نیست. بحث فقط برنامه است.

کجای دنیا دیدید این طور با تیم های پایه برخورد شود

باشگاه های ما زیبا فوتبال بازی میکنند.

منطقی باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بهارجان کی روش اگه بره مشکل فوتبال ما حل میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خوزه مورینهو+آلکس فرگوسن+ مارچلو لیپی+آرن ونگر را بیار با هم کار کنند. اگه مشکل ما حل شد؟؟؟؟؟؟؟ (283506)
ابراهیم توره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۴:۰۳
وقتی به قول شما مشکل ساختاری داریم پس چه لزومی داره سالی 17 میلیارد پول بدیم به کسی که نمیتونه برامون کاری کنه، بهتر نیست این پول رو خرج زیر ساختهای فوتبالمون کنیم؟ (283664)
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۳۴
من که چند ساله از فوتبال ایران نا امید شدم!!! (283510)
یکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۲۴
من که از وقتی کی روش آمده به فوتبال ایران و آیندش (منهای برنامه ریزی افتضاح فدراسیون و دخالت وزارت ورزش!) امیدوار شدم.
نگهش دارین. (283645)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۳۵
کیروش بهترین مربی تاریخ فوتبال ایران است. و بهتر از او به ایران نخواهد امد. او تنها مربی خارجی بود که توانست در برابر موانع منحصر به فرد فوتبال ایران(حسادت مربیان ایرانی.بازیکن سالاری.کارشناسان بیسواد.تدارکات ضعیف و ...)بایستد.او بر خلاف دیگر مربیان خارجی توانست فرهنگ ما را بشناسد کار خود را بخوبی انجام داد. (283511)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۴:۳۴
فکر کنم امثال مهاجرانی و مرحوم دهداری و برانکو رو به یاد نمیاری، حتی زمان مایلی کهن هم فوتبالمون زیباتر بود، ولی در مورد مبارزه با بازیکن سالاری کیروش با شما و نویسنده محترم موافقم. (283669)
sorena
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۶:۳۸
منظور شما از بازیکن سالاری احیانا جواد نکونام که نیست؟ (283679)
44
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۳۹
عزیز من بعد از انقلاب فوتبال ما افول زیادی داشت و مربیان ایرانی و خارجی بسیار ضعیفی هدایت تمی ملی مارو به عهده گرفتن شما از دفاعی بودن تیم انتقاد میکنید ولی نمیگید پاشنه اشیل تیم ملی همیشه در قبل دفاعش بوده؟؟؟!!! و در ضمن اینو بدونید شما به عنوان یه رسانه حق انتقاد دارید نه تیتر های تحمیلی زدن برای خبرهاتون .
کیروش به نظر من به عنوان یه ایرانی به تیم ملیم یه شخصیت حرفه ای داده (283513)
كارلوس دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۴۱
بهار همين تيم مطلقا دفاعي از لحاظ آمار گل زني و در فاز حمله تيم چهارم مسابقات شد تا همان مرحله اي كه حضور داشت( به نقل از varzesh3.com ). همين تيم دفاعي به گفته ي تمام كارشناسان به معناي واقعي كلمه تيم بود، با هم دفاع مي كردند و با هم حمله مي كردند. كيروش تمام وظايفش را در قالب سرمربي به خوبي انجام داد، اما شايد شما يادتان رفته كه قطعا يادتان رفته كه فدراسيون ايران و زيرساخت هاي فوتبال ايران و با هيچ كشوري مقايسه نكني (283519)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۳۲
"و با هم حمله مي كردند"
اینو مطمئنی؟ (283650)
ایران
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۰:۱۴
بهار نیوز فرد خاصی رو در نظر دارید؟ بهتر از کی روش نداریم. (283537)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۳۸
بهار جان داره سعی میکنه آقای قلعه نویی رو به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کنن!!!
بهار جان درست نمی گم؟!!!! (283735)
سام
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۰:۱۹
من که چندسال فوتبال ایران تماشانمیکنم اماازوقتی کی روش اومده گاهی نگاه میکنم وبه نظرم مربی که مدتی برای یک تیم کارکرده نباید عوض کرد ومربیان ایرانی هم سوادکافی ندارند وسیستم علی اصغری فقط خوب بلدهستند (283540)
همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۰:۲۱
اینها همه نقشه استرالیا بود با اون داور کثیفشون (283541)
توطئه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۰
درباره ناداوری مقدماتی جام جهانی درباره اون بازی ایران و ازبکستان چی ؟درباره بازی ایران بحرین و اخراج بازیکن بحرین در ثانیه 35 بازی توسط داور استرالیایی؟ خوبه ما با ناداوری به جام جهانی رفتیم حالا به فرض بالا می رفتیم یعنی صد در صد قهرمان می شدیم ؟ (283777)
اسکانیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۷:۵۳
کدوم ناداوری ای شد که ما به جام جهانی رفتیم بازی ایران ازبکستان رفت ناداوری به نفع ما بود اما برگشت به نفع از بکستان شد یر به یر شدیم بازی بحرین هم اگه اخراج شد کارشناسها تایید کردن در ضمن دوپینگی نبودن که مغرضانه نگین درست نیست کیروش بره راه باز میشه برای دلالی و غارت جیب بیت المال (283919)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۰:۴۷
همچنانكه گفته ايد دنياي ورزش با سياست بيگانه است به همين علت هم مخاطبانتان با تحليل شما از كي روش همگرايي ندارند.چون از عمق ومحتواي غني و قانع كننده برخوردار نيست.شما فكر مي كنيد مشكلات چند ساله فوتبال ايران را كي روش بايد حل كند ولا غير. (283552)
amin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۱:۲۹
بهار خواهشا چشم بسته نقد نکن (283575)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۱:۳۲
((با یقه‌ای باز و زنجیری‌طلا در گردن))
بهار جان معنی این جمله دقیقن یعنی چی؟وای وای وای چه کار زشتی انجام داده.......خداییش چاپ کن (283576)
حامی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۱:۳۴
ای بابا اگه کیروش تیم رو دفاعی بار آورده بود که بعد از اخراج میرفت تولاک دفاعی واسه حفظ گل زده!اما برعکس با 10 نفر دوتا گل خورده رو جبران کرد!پس تیم رو برای دفاع و حمله خوب بارآوده. خواهشا بلندگوی مافیای فوتبال نباشید. خواهشا سکان تیم رو به مربی های داخلی نسپارید که اگرچه ممکن است خوب هم باشند اما بی شک تحت فشار مافیا حواشی بسیاری برای تیم ایجاد خواهند کرد!نمونه کم نداشته ایم. (283578)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۲:۰۳
بهار جان کم لطفی می کنید.وقتی فلسطین هم برای یک بازی دوستانه با ایران ناز میکنه وقتی هر جا می ریم با دید دیگری نگاه ایرانی میکنن وقتی تنها نماینده مان رو در کنفدراسیون.......ووووووو انتظار معجزه دارید؟خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است (283587)
sorena
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۶:۴۱
این هم سیاست جناب آقای کیروش بود که با باختن کار خودشو توجیه کنه وگرنه که فلسطین از خداش بود که با ما بازی کنه؟ (283680)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۲:۲۱
لطفا صحبت های امید نمازی که تز تیموملی رفت را بخوانید . مصاحبه جدید در سایت ورزش 3 . در مورد کی روش اینطوری صحبت نکنید. حیلی مسایل در حد حرف قشنگن ولی ایا در این فوتبال و با دارایی فوتبال امروزز ما سازگار است و منجر ب نتیجه خواهد شد یا نه را باید منصفانه گفت.
فوتبال ما چند سال است در لیگ هم اوضاعش خوب نیس اصلا واقعیت فوتبال و زمین و لیگ و مدیرت خودمان را فراموش نکنیم (283591)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۳:۰۵
كيروش تيمي ساخته كه با وجود اينكه ستاره نداره واي يه ملت دوسش دارند، در كدوم دوره تيم مليمون بدون داشتن ستاره اينقدر دوست داشتني بوده؟؟؟ تاكيد ميكنم بدون داشتن ستاره (283602)
کمانگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۴:۴۳
زمانیکه به کره 6تا زدیم،به عربستان 3تا زدیم و سوم جام شدیم،زمانیکه با برانکو بازی ماقبل آخر امتیاز لازم برا رفتن به جام جهانی رو بدست اوردیم، زمانیکه در یک بازی به یادموندنی دریک چهارم با هتریک کریمی4به 3 کره رو بردیم.
خوبه شماها تاریخو نمینویسین!!! (283670)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۴:۴۴
آقاي كمانگير شما كه تاريخو مي نويسي، حداقل خوندنت هم تقويت كن، گفتم ما ستاره نداريم، ستاره يعني كسي كه تيم گير مي كنه يه تنه تيم و نجات ميده، مثل علي دايي، علي كريمي، مهدي مهدوي كيا، علي پروين، اون زمان هايي كه شما مثال زدي ما امثال همين ستاره ها رو زياد داشتيم تو تيم ملي ولي الان چي؟ ليگ ما بازيكن سازي كرده؟؟؟ بهار چاپ كن توهين نداره (283862)
شاهین طبع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۶:۲۱
آن زمان مردانی مثل علی دائی کریم باقری خداد عزیزی و عقاب آسیا را داشتیم حالا چی؟ فوتبال را عقیم کردند تا کمکم نسل اش از میان برود . (283887)
sorena
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۶:۴۲
خواهش میکنم به بازیهای آسیایی 1996 و 2004 و جام جهانی 1998 یه نگاه بنداز ببین چقدر محبوب بودن؟ (283681)
فوتبال دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۲۵
به نظر من کیروش در بازی آخر چند اشتباه بد کرد
1- به جای تعویض دژاگه که با تمام قدرت میجنگید و میدوید باید حاج سفی را که نسبت به بازی های قبل روی فرم نبود را تعویض می کرد.ضمن اینکه دژاگه تجربه بیشتری داشت و پنالتی زن بهتری بود

2-در پنالتی ها به جای امیری که جوان و کم تجربه بود از قوچان نژاد که با توجه به گل دقیقه آخر روحیه بهتری داشت استفاده می کرد ضمن اینکه خسرو حیدری هم میتوانشت یکی از تعویض های کیروش باشد که پنالتی زن خوبی بود (283727)
شاهین طبع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۶:۱۹
قوچان نژاد خودش از زدن پنالتی امتناع کرده تقصیر مربی کدام است . (283886)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۳:۳۸
با اخراج کیروش بدخواهان خارجی و داخلی فوتبال ایران به دومین هدفشان،البته اینبار بکمک خود ما میرسند. (283608)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۱:۴۶
کرم از مسوولینه گردن این بیچاره نندازین. آدم یاد مستشاران غیر انگلیسی زمان قاجار میفته که انصافا خوب کار میکردن و حتی جلوی دزدی دولتمردان رو میگرفتن اما در نهایت با دسیسه روس و انگلیس و سیاست پیشگان دزد داخلی اخراج میشدن (283651)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۳:۰۶
خدایی اگر سال 2004 کیروش به جای برانکو سرمربی بود قهرمان می شدیم.برانکو تیمی را سوم کرد که پتانسیلش قهرمانی بود و کیروش با تیمی تا یک چهارم نهایی رفت که خیلی ها می گفتند از گروهش صعود نمی کند.اماراتی را بردیم که مدافع عنوان قهرمانی را حذف کرد.ژاپنی که از لحاظ زیر ساخت و فوتبال پایه مقایسش با ما مثل مقایسه جمبو جت است با موتور گازی!اینجاست که فرق کیروش با خاویر آگیره مشخص میشود.در ضمن مربیان بزرگتر از کیروش هم ناکامی های بزرگی داشته اند.مثلا لوییس فن خال نتوانست با هلند به جام جهانی2002 صعود کند! (283659)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۳:۴۲
بهارنیوز خواهشا شما دیگه به راه غلط وزارت ورزش نرید! همچین بازی از تیم ملی در طول تاریخش میشه گفت بی نظیر بود، اونم 10 نفره! خوب بود با علی دایی بازی برده تو تهران رو ببیازیم؟ (283662)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۸:۳۳
تا ساختار فوتبال مافیایی کشورمون درست نشه از کیروش و بزرگتر از اونم هیچ کاری ساخته نیست این مربیای بزرگ و دهن پرکن فقط یه مرحم موقتی هستن برای این زخم بزرگ ، وقتی مسئولین برای فوتبال دل نسوزونن مسلما از کیروش هم نمیشه توقعی داشت . (283711)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۰۸
با اینکه یکی از طرفداران سایت هستم ولی کاملا با نظر شما مخالفم.هیچ مربی ایرانی دیگر نمیتوانست نتایج تیم ملی در جام جهانی و جام ملتهارا تکرار کند.کیروش یک مربی بین المللی است که تمام افکار و تاکتیهایش حتی اگر دفاعیم باشد مطابق با روز دنیا است.بازی ایران ایران با عراق همه چیز را مشخص میکند... کیروش دفاعی نیست هر زمان که بخواهد گل میزند انسجام تیمی دارد با تاکتیک بازی میکندو... (283719)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۲۶
کاش کمی منصفانه نقد می کردید!!!
نحوه ی صحبت هایتان مثل روسای مافیای فوتبال ایران است کسانی که به همه می تازند و تا کسی بر ضدایشان کلامی می راند، "علی"را صدا می کنند!!!
دلیل این همه مخالفت شما با کسی که باعث شدن ایران بعد از دوره های طولانی به شکل واقعیه یک "تیم" بازی کند، را اصلاً نمی فهمم!!
کی روش مرد بزرگی است که البته نقص هایی دارد لیکن می تواند کمک کند به گسترش فوتبال این مملکت، ورزشی که با بردش همه ی ایرانیان شاد می شوند و خودتان می دانید اکسیر شادمانی، این روزها چقدر در جامعه کم است... (283728)
بچه اهواز
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۰۹:۲۸
سردبير محترم بهارنيوز
اولا قرار نيست سرمربى تيم ملى باعث تحول در فوتبال كشور بشود.
ثانيا شما با كدام مربى ايرانى در حال حاضر ميتونى نظم و انضباط رو به اين شكلى كه كى روش ايجاد كرد انجام بديد.؟؟؟؟
مربيان فعلى داخلى همه امتحان خودشونو پس دادن و نتيجه اش اين ليگى هستش كه ما داريم.
وقتى مربى وطنى تيم ملى تحت تاثير پول و نفوذ انواع و اقسام مسوولين و .... بازيكن دعوت ميكنه و بازى ميده انتظار داريد كه در سطح ملى موفق باشه؟؟؟؟؟
نظر من حفظ كى روش هستش. (283730)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۴۵
بادروود فراوان وخسته نباشید
والله من به شخصه از عملکرد آقای کیروش خییییلی خییییلی راضیم،
والله توقعات مارو اییینقدر بالا برد که انتظار قهرمانی داشتیم
خداوکیلی خودتون قضاوت کنید بدون بدون حتی ی بازی تدارکاتی این چنین انتقادهایی وارده؟؟ (283775)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۸
در اینکه کیروش ناکام بوده مثل خیلی دیگر از مربیان ایرانی شکی نیست ولی آیا با پول هنگفتی که گرفته حدود 18 میلیارد همان مقدار کارایی داشته چیزی به فوتبال اضافه شده یک فوتبال صرفا دفاعی سانتر و کاشته ! عرضه کرده شبیه قلعه نوعی استقلال ! کلی استعدادهم فدای امثال نکونام و... شدن صادقیان و امید ابراهیمی و .. (283781)
علی
France
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۲:۰۱
در خصوص انتقاد از آقای کیروش اساسا بایست دو مقوله را در نظر گرفت :
1- مباحث فنی فوتبال
2- حذف حاشیه در تیم ملی
من به بحث فنی وارد نمی شوم و نظرم این است که بخش دوم یعنی حذف حاشیه و باند بازی در تیم ملی ویژگی بسیار مهمی است ایشان داشته و دارند .
فوتبال را نمی توان از جامعه ایران مستثنی دانست . فرهنگ و حال روز ایرانیان از سیمای جامعه آشکار است و نیاز به پنهان کردن مشکلات نیست .
در مباحث فنی فوتبال که شامل نتیجه گرایی و بازی زیبا می شود کیروش در نتیجه گرایی موفق بوده است . (283785)
ﺭﺿﺎ39
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۲:۲۲
ﺗﻨﻬﺎ ﺗﻴﻢ ﻣﻠﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻃﻲ اﻳﻦ ﺟﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﻱ ﺧﻴﺎﻝ ﺭاﺣﺖ ﺩاﺷﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﻤﻴﺨﻮﺭﺩ ﺗﻴﻢ ﻛﻴﺮﻭﺵ ﺑﻮﺩ ﺁﻧﻬﻢ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻗﺪﺭﺗﻲ ﻛﻪ اﺯ ﺗﻴﻮﺭﻳﺴﻴﻨﻲ ﭼﻮﻥ اﻭ ﻣﻴﺘﻮاﻥ اﻧﺘﻆﺎﺭ ﺩاﺷﺖ ﻳﻌﻨﻲ اﻟﻜﺴﺎ ﻓﺮﮔﻮﺳﻦ اﻭ ﺭا ﺑﺎﺭاﻧﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩ? (283792)
اهوازی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۳:۴۳
نظم انضباط؟!
اگر شما به فلاکت تصاحب 36 درصدی توپ در مقابل امارات میگی نظم و انضباط که ما حرفی نداریم!
ولی واقعیت امر اینه که تیمی که استراتژیش دادن زمین و فضا و بازی به حریف و زدن گلهای شانسی و علی اصغری باشه وقتی 10 نفره بشه حرفی واسه گفتن نداره و موش میشه. (283836)
دانشجوى78
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۳:۵۰
روزى که کيروش آمد... بى غيرت ترين و کم کارترين تيم ملى رو داشتيم... بازىکنان بى انگيزه که شش دانگ تيم ملى به اسم اونا بود.....بد و خوب دعوت مى شدن.... کيروش مثل رضا شاه. ايران. قاجارى رو تحويل گرفت.. اما باعث شد همه با فوتبال آشتى کنن..... کارلوس کيروش... بمونى و ىا برى..... هميشه در خاطرات قشنگ فوتبالى ما خواهى بود....... (283838)
خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۶:۱۵
این را دیگر همه فهمیده اند که دولتیان از نوع اصول گرایش تمایلی به رشد فوتبال در ایران ندارند و میخواهند کج دار و مریز ادامه داشته باشد تا مرگش برسد.
آنها نمیخواهند که صد هزار نفر یکجا جمع بشوند و غیر از افکار شان و باورشان حرف دیگری بزنند . آنها دوست دارند مردم به . . . راه پیمائی و امثالهم بروند نه به استادیوم برای این بچه بازی ها . (283884)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۶:۲۹
بهار با این تحلیل هایی که از کیروش می کنی نشان دادی که اصلاح طلبا هم میتونن دیکتاتور باشن
واقعا از شماها که گفتمانتون که الگوی خیلی از جوونا هست این همه تلجبازیه کورکورانه بعیده (283891)
------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۶:۲۹
نقدهایتان بی انصافیست (283892)
شاینده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۶:۳۴
بهارجان تفسیرت عالی بودودستت دردنکنه امامتاسفانه ویاخوشبختانه مردپرتقالی
هیج جانمیره وفعلادرخدمتشون هستیم . حالاچرا؟ به دودلیل اول اینکه هیچ کشوری اینهمه پول یامفت بهش نمیده ودوم اینکه مردم هیچ کشوری مثل ماهااونوروروسرشون نمیذارن وحلواحلوانمیکننن اینوهم بگم که خدانیاره اون روزی روکه فدراسیون اونواخراج کنه چون باروحیه ای که داره وباوکلایی که دراختیارداره براگرفتن ضرروزیان چنان الم شنگه ای تومحاکم بین المللی راه میندازه که جمع کردنش بیش ازمذاکرات هسته ای وقت وانرژی وهزینه میبره . ببین کی گفتم . موفق ... (283893)
ویریار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۷:۰۴
مغرضانه قلم زده ای دوست عزیز (283905)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ۱۷:۵۲
خجالت بكشيد...از اين انتقادات بي پايه و اساس دست برداريد...فدراسيوني ك عرضه حتي يه بازي تداركاتي مناسب براي تيم رو نداشته با فدراسيون ژاپن مقايسه كنيد ك ده تن مواد غذايي واسه تيمش اورده استراليا بعد به اماراتي ميبازند ك ب تيم كيروش باخت بدون اينكه حتي يه موقعيت روي دروازه ما داشته باشه... كي روش ارزش لباس تيم ملي رو احيا كرد وگرنه الان بايد شاهد حضور بازيكناني بوديم ك منت داشتن سر تيم ملي...دست برداريد از اينهمه منافع خواهي و سهم خواهي بيجا از چيزي ك متعلق به همه مردم ايرانه (283918)