به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۲۳:۱۵
 
۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۸۶۱۷۴

زیباکلام به قالیباف: برای بار چندم می‌خواهید بخت خود را در انتخابات بیازمایید؟

گروه سياسي: صادق زیباکلام در نامه ای سرگشاده خطابه به محمد باقر قالیباف شهردار تهران به چاپ پوستر علیه سفر فابیوس به تهران اعتراض کرد و از او پرسيده كه « برای بار چندم می‌خواهید بخت خود را در انتخابات بیازمایید؟» متن این نامه در ادامه می آید:
زیباکلام به قالیباف: برای بار چندم می‌خواهید بخت خود را در انتخابات بیازمایید؟
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف
شهردار معظم پایتخت دامت توفیقاته

با سلام و تحیات، همزمان با سفر وزیرخارجه فرانسه به کشورمان، شهرداری تهران اقدام به چاپ پوستر اعتراضی به این سفر نمود. پوستر نشان مي‌داد که قرمزی "فرش قرمز"ی که زیر پای آقای لوران فابیوس گسترده شده آغشته به خون قربانیان واردات خون‌هاي آلوده از آنکشور مي‌باشد. البته اعتراض دیگر آنست که چرا فرانسه در جریان مذاکرات هسته ایی مواضع سخت گیرانه ایی علیه ایران اتخاذ مي‌نماید. جناب آقای قالیباف، نمی دانم موضع گیری‌هاي شهرداری درقبال سیاست خارجی چقدر در حوزه وظایف شهرداری قرار می‌گیرد و آیا شهرداری‌هاي کشورهای دیگر هم همچون بلدیه تهران خود را موظف مي‌دانند تا درخصوص سیاست خارجی کشورهای شان هم موضع گیری نمایند.

آنچه مطمئن‌تر هستم آنست که بعید بنظرم میرسد جنابعالی و سایر معترضین به داستان خون‌هاي آلوده خیلی علم و اطلاعی از کم و کیف آن داستان داشته باشید. برخلاف پوستر شما، و برخلاف هو و جنجال هایی که رسانه‌هاي اصولگرایان براه انداختند، خون‌هاي آلوده نه تعمدا به ایران ارسال شده بود و نه ایران تنها کشوری بودکه فرانسه به آن فراورده‌هاي خونی صادر کرده بود. به یک دوجین کشور دیگر هم آن خون‌ها صادر شده بود از جمله به آلمان، آرژانتین، عربستان و... ضمن آنکه صدها نفر در خود فرانسه هم بواسطه مصرف آن محصولات جان باختند. در محاکمه‌ایی هم که همان وقت صورت گرفت شخص آقای فابیوس که درآن مقطع نخست وزیرمی بودند تبرئه شده اما وزیر بهداشت فرانسه و شمار دیگری از مقامات آنکشور محکومیت یافتند.

در خصوص نقش فرانسه هم درمذاکرات هسته ایی، اگر چه برای ما دشوار می‌بود اما فراموش نکنیم که فرانسه هم همانند هرکشور دیگری علی القاعده مي‌بایستی مصالح و منافع ملی خودش را در نظر می‌گرفت نه اینکه چگونه موضع گیری کند که به مذاق ما ایرانیان خوش آید. جناب آقای دکتر قالیباف، این البته نه اولین باراست که جنابعالی شهرداری را وارد سیاست خارجی مي‌کنید و نه آخرین بار خواهد بود. نصب بیلبوردهای توهین آمیز به رئیس جمهور آمریکا از اقدامات دیگر جنابعالی بوده. نمی دانم آیا ۱۳ میلیون مردم تهران کی به جنابعالی وکالت دادند که اختیاردارید تا بودجه شهرشان را خرج تبلیغات سیاسی معطوف به انتخابات برای خودتان نمایید؟ آیا درست است که برای جلب رضایت جریان تندرواز بودجه شهرداری هزینه نمایید؟

بنظر می‌رسد جنابعالی مصمم هستید تا برای چندمین باربخت و اقبال خودتان را برای احراز کرسی ریاست جمهوری بیازمایید. همه این بیلبورد بازی‌ها بعلاوه تلاش و تقلاهای دیگرتان ازجمله انتقاد تند از تیم مذاکره کننده هسته‌ا‌ی در بحبوحه مذاکرات،موضع گیری‌هاي بی وقفه علیه اصلاح طلبان، توهین به "فتنه‌گران" حمله وانتقادهای مداوم از دولت آقای روحانی جملگی درجهت برآوردن آن آرزوی دیرینه تان مي‌باشند اما همانطور که در جریان کارناوال تفکیک جنسیتی که در شهرداری به راه انداخته بودید عارض شدم، صد از این مجلس آرایی‌ها را هم که بنمایید، اصولگرایان در تجزیه و تحلیل نهایی شما را نامزد اصلی خودشان نخواهند کرد.

سه باراین تجربه تلخ را آزموده اید اما همچنان امیدوار هستید. نمی دانم خادمین و مشاورین سیاسی تان چه مشورت هایی به خاکپای ساحت معظم اقدس جم جاه معدلت آثارتان معروض مي‌دارند. اما از این دعاگو بشنوید که حکم "از این طرف رانده و از آن طرف مانده" را پیدا کرده اید. اشکال کار اینجاست که اصولگرایان مي‌بینندچگونه برای جلب رضایت آنان حاضر مي‌شوید تا اصلاح طلبان را لگد مال نمایید. چه تضمنی هست که فردا برای جلب رضایت یک گروه دیگر به آنان پشت نکنید؟

ممکن هم هست که بفرمایید بنده خبث طینت دارم و زمانی که اقدام به برافراشتن بیرق و بیلبورد آمریکا و اروپا ستیزی مي‌نمایید تنها فکری که ازمخیله مبارک عبور نمی کند انتخابات ریاست جمهوری و جلب رضایت اصولگرایان است. که بنده از شما واقعا پوزش مي‌طلبم. در عین حال ناچارم عرض نمایم که صد البته این جزء حقوق خدادادی حضرتعالی است که همه خیابانها و کوچه پس کوچه‌هاي پایتخت را غرق بیلبورد‌هاي ضد آمریکایی بنمایید. منتهی آیا مطمئن هستید که اهالی پایتخت رضایت دارند که عوارض نوسازی و سایر وجوهاتی که به بلدیه می‌پردازند بجای نظافت شهرشان و گسترش فضای سبز آن صرف مبارزه با آمریکا بشود؟ چرا برای یکبارهم که شده نظرموکلینتان را جویا نمی شوید؟
ایام بکام باد
صادق زیباکلام
نهم مردادماه یکهزاروسیصدونودوچهار

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۰:۳۱
من یک سوال از جناب زیباکلام دارم کاری بنداریم که کی پوستر رو درست کرده ولی من از شما میپرسم که آیا حرفی که پوستر خواسته بزنه درست بوده یا غلط؟؟ جناب زیبا کلام قربانی های خون آلوده هم فرزندان این مملکت بودن شما حق اعتراض به این جنایت رو هم به کسی نمیدین دکتر تا کی و تا کجا .. (318205)
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۱:۲۴
جز راست نباید گفت
هر راست نشاید گفت
بالاخره هر کسی وظیفه ای داره و باید به اون عمل کنه در غیر اینصورت صرف اینکه چون حرفی که میزنیم درست است پس باید بزنیم، دخالت در امور حساب میشود.
وظیفه شهرداری مبارزه با استکبار و تایید یا رد مذاکرات و ... نیست. همانگونه که کسی انتظار نداره وزارت امور خارجه بیاد تراکم بفروشه یا فضای سبز ایجاد کنه!!
ضمنا زمان محمودی چرا پیگیری خون های الوده نشد؟ (318217)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۲:۰۳
پی گیری صدور خون آلوده به کشور متولی اش دستگاه دیپلماسی کشور و وزارت عریض و طویل وزارت امور خارجه هست نه شهرداری. من به عنوان یه شهروند که مرتب مالیات می پردازم اصلاً راضی نیستم شهرداری مالیات اخذ شده از من را برای این امور صرف کنه. (318279)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۱:۴۹
مسئله این هست شما ها به فکر خون قربانیان و احقاق حق برای آنها نیستید. هر جا منافعتان اقتضا کند پشت هر چیزی سنگر می گیرید. وگرنه کیست که نداند همین دولت احمدی نژاد دقیقا از همان شرکت صادر کننده خون های آلوده، کلی واردات داشتند و شما آن زمان منافعتان سکوت کردن بود. (318219)
اقتصاد دان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۰:۰۸
اقای زیباکلام تقریبا بیشتر مواضع شما را صدرصد قبول دارم ، ولی مخالفین اصلاحات و دولت فعلی فقط از روبرو نمی آیند ، کسانیکه در بدنه دولت هستند و با گران کردن بیمورد بعضی کالاها و خدمات و یا با استدلالات اشتباه و غلط جلوی روند کاهش نرخ دلار را می گیرند هم بعید نیست عوامل پنهان تندروها درون دولت باشند ، در مورد آنها هم اعتراض کنید. (318257)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۱:۵۵
چه ربطی به این موضوع داشت (318278)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۳:۳۵
تا مرا "حمله گاز انبری" به یاد است..آرزوی ریاست جمهوری آقای قالییباف بر باد است (318327)
امیرحسین نوربخش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۲۰:۱۶
آفرین بر شما (318422)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۲:۰۸
آقا فرانسه دشمن درست
فرانسه بد درست
فرانسه از قصد خون آلوده فرستاده ایران درست
یدونه فقط سوال دارم
اونیکه این خون هارو وارد کرده چرا خون هارو از لحاظ سلامت بررسی نکرده؟
هرچی درست یا غلط بگن باید ما باور کنیم؟
من میرم پول میدم از فرانسه برای مثال یه دستگاه خودرو میگیرم اما پولو میدم خودرو رو میگیرم بدون تست کردن؟
مردم عادی 100 بار از یجا قیمت میکنن از رادیات خودرو میرن تو از اگزوزش میان بیرون بعد میخرن ماشینو چطور شده خون وارداتی بدون آزمایش زدن به ملت؟
از ماست که برماست (318221)
حامد
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۲:۴۱
حق اعتراض میدیم، حق موج سواری نه! 8 سال حکومت از صدر تا ذیل دست اصولگرایان و تندروترین اشخاص سیاسی این مملکت بود! تو اون 8 سال یادشون نبود باید پیگیری بکنن، الان که دولت از دستشون در رفته یادشون اومده که 12 سال پیش خون آلوده اومده تو کشور؟ (318225)
سعید
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۵:۳۷
وسواسی بودن نه سیاسی (318364)
بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۲:۴۳
اخه جناب قالیباف از فرصت استفاده کردن و موضوع خونهای الوده رو با این شکل مطرح کردن . و با این روش هم مخالف حضور فابیوس به تهران بودن و هم اعلام امادگی برای حضور در بین نامزدهای ریاست جمهوری . موضوع خونهای الوده هم مسئله دردناکی بود که دل خیلیها رو به درد اورد ولی استفاده تبلیغاتی از این موضوع کار درستی نیست . (318226)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۲:۴۶
پر کردن شکم زن و فرزند کار درستی است یا نه؟ آیا می توان با دزدی اموال دیگران این کار را کرد؟
هم وطن گرامی این تفکر که "هدف وسیله را توجیه میکنه" مملکت را به این حال و روز انداخته. هر کاری باید از مجاری خاص خودش صورت بگیره. هر چند معتقدم که این کار نوشتن نامه های گاه و بیگاه و سرگشاده استاد محترم هم خالی از اشکال نیست (318227)
بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۲:۴۶
اقای زیبا کلام مرد شجاع اصلاح طلب نگران سید مظلوم اصلاحاتیم . کاری بکنید . زنده باد ازادی بیان (318228)
ایرانی
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۳:۰۰
کاش اقلا مطلب رو میخوندی بعد کامنت میذاشتی!! چون جواب شما یعنی موضع آقای زیبا کلام درباره « حرفی که پوستر خواسته بزنه » در مطلب ایشان آمده!! (318229)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۳:۰۲
«وبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه»
متأسفانه جامعه ما سخت تحت تأثیر رسانه ها قرار گرفته اند تاجایی که واضحترین فریادهای حق را نمیشنوند وبه کوچکترین زمزمه باطل لبیک میگویند...
اینان همانند همان اشباه رجالی هستند که ازبس مال حرام وشبه ناک خورده بودند صدای رسای امام زمانشان را نشنیدند...
آیااعتراض به شخصی که در دوران مسؤلیتش هم میهنانمان قربانی شدند باطل است؟
آیاتجدید درد خانواده های داغدار آنان وملتی که هنوز حتی نتوانسته غرامت معنوی مالی آن جنایت رااز دولت فرانسه بگیرد باطل است؟ (318230)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۲:۴۱
داداش .. متهم کردن دیگران به مال حرام خوری خودش بزرگترین گناهانه .. مگه شما علم غیب داری قضاوت میکنی .. بعدشم کشورای دیگه همگی غرامت قربانیانشونو سالها پیش از فرانسه دریافت کردن .. اما این طرف ایرانی بوده که از سال 66 به اینور حرکتی نکرده و مستنداتشو ارائه نکرده برای طرح دعوی .. خود خانواده ها هم گفته میشه که پیگیر نیستند .. حکومت هم حاضر به افشای اسامی و تعداد افراد قربانی نبوده هیچوقت .. جای اینکه روضه بخونی کمی مطالعه کن داداش! (318301)
ماسوله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۴:۱۱
علی جان در فوتبال وقتی تیمی گل می زنه تیم دیگرم دنبال جبران می شه و می خواد گل بزنه زندگی هم همینطوره اگه دول غرب تا الان زرنگی کردن و مارا تاراج کردن ما هم باید زرنگ باشيم و حسنوند پس بگیریم ولی اینکار با قطع رابطه ّ حالت خصمانه نمیشه واينکار فکر و پشتکار می خواهد (318340)
احمد ط.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۳:۳۷
پوستر از جيب بيت المال زدن گناه . چرا درباره بقيه مشكلات كه بنفعشون نيست، مثل بي نظمي و بيكارى و گرونيه زمان احمدى نژاد سكوت مي كنند؟ پس نتيجه ميگيريم آقاى شهردار قَش كرده به سمت تندرو ها. (318232)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۴:۰۹
مگه درست نخودی که داستان خونهای آلوده چی بود برو یه بار دیگه بخون (318234)
روح ا....
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۵:۰۱
روسیه که جنایات بیشتر و به مراتب بزرگتری در قبال ایران مرتکب شده!!!؟ جدا کردن بخشهای بزرگی از خاک ایران، حمایتها همه جوره در جنایت حزب توده در ایران و..... چرا زمان احمدی نژاد که روسها می آمدند ایران یادتون رفته بود روسها با ایران چه خیانتها که نکردند (318235)
كرامت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۶:۴۷
حسين جان ، ايا فاميل شما شريعتمداري نيست ؟ (318238)
البرز
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۶:۵۹
جناب شما به استدلال آقای زیباکلام ذر این مورذ توجه کرذی؟ اضلا خوندی مطلب را؟ (318239)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۸:۵۲
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!!!!!!!
کاملا حق با آقای زیباکلام است. (318251)
ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۲:۲۲
فکر کنم آقای زیباکلام ایندفعه تحلیلشون برعکس باشه چون به نظر میرسه قالیباف ازفکرریاست جمهوری بیرون اومده ومیخواد به بلاتکلیفی سیاسبش پایان بده! و میخواد حداقل اصولگراها رو داشته باشه!!! (318291)
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۲:۵۲
اینایی که منفی دادن یعنی میگن اشکالی نداره که فرانسه مسئول خون های آلوده بوده . اگر دوستان از این قضیه خوشحالند (بالاخره خونهای آلوده از فرانسه واردشده حتما از نظر این دوستان خیلی کلاس داره دیگه ) بدون رودر بایستی یک شب قرار بزارید بریزید بیرون خوشحالی کنید دیگه ، کم چیزی نیست که از فرانسه ایدز گرفتیم خیلی کلاس داره (318303)
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۳:۰۴
یک اظهار نظر و 16 حمله متساهلانه و متسامحانه عجب دموکراتیکید شما !!! خدا اخر و عاقبت ما رو با تفکر دموکراتیک شما اصلاح طلبها بخیر بگذرونه!!!! (318312)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۰:۳۳
درود بر زيباكلام شجاع و فهيم (318206)
هادی احمدی
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۲:۳۷
اقرین بر ابوذر (318224)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۰:۳۳
واقعاًگل گفتی. (318207)
آناهیتا
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۰:۴۳
گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله تو/آنکه البته به جایی نرسد فریاد است (318209)
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۱:۳۵
واقعا من نمی دونم آقای زیباکلام چه کاره این مملکت هستند که پشت سر هم برای این و اون نامه می نویسند.

لطفا به احوال خودتان برسید ..... (318269)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۵:۴۲
بحث نامه نوشته به این و آن نیست، هدف دکتر زیباکلام با نامه به بزرگان اولا بیان دیدگاههای خودشان و ثانیا به چالش کشیدن اقدامات و تفکرات طرف مقابله. ضمنا ایشان جزو متفکرین و روشنفکران این مملکت هستند و حق دارند در تمامی زمینه ها اظهار نظر نموده و نقد کنند. (318366)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۷:۴۹
ایشان زبان جوانی 27ساله است که بیکاری و فقر و بدبختی را با چروک های پیشونیش حس میکنه ! ایشان زبان آن زنان تن فروش هستند که مجبورند برای نون شبشون ذلت و حقارت را تحمل کنند ! ایشان زبان دختران معصومی هستند که بخاطر فقر و تنگدستی خواستگاراش را رد میکنه ! ایشان زبان دستهای پینه بسته ی پدرانی هستند که وقتی به سمت خانه می آیند عرق شرم بر عرق راه غلبه میکنه ! وما ادراک زیبا کلام ؟ توچدانی زیبا کلام کیست ؟؟؟؟؟ (318399)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۷:۵۰
آره به خدا. ایشون خیلی نامه می نویسند.
بهتره به مطالعاتشون برسند. (318400)
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۰:۴۸
ممنون استادعزیزکه حقایق روبازگومیکنید (318211)
اسفند 94
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۰:۵۳
بازم آفرین به شرف و غیرت شما آقای زیبا کلام ما که جرات فکر کردن و حرف زدن در رابطه با دلواپسارو هم نداریم (318212)
امیر
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۰:۵۳
دکتر عاشقتیم
خدا قوت (318213)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۰:۵۵
وقتی پول های یا مفت و بی حساب و کتاب در اختیارش باشد و شورای شهر هم مثل پاک کن بر اقلامش باشد ،هزار بار هم شده شرکت میکند. (318214)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۰:۴۷
14 میلیارد تومن از جیب مردم خرج بوستان ولایت کرد تا با این خوش خدمتی به پاستور برسد که مردم از اشان زرنگتر بودند...8 میلیارد در یک هفته به بهانه جشن تولد امام زمان(ریخت تو جیب صدا و سیما)که صد در صد امام زمان از این ولخرجی ها تنفر دارند ،باز هم افاقه نکرد و ملتمسانه به شهرداری برگشت..با آن ماجرای خرید آراء. (318261)
سادات ناصری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۸:۳۲
عده ای دور و بر این آقا را گرفته اند و به طمع معاون اول شدن و وزیر و استاندار و شهرد ار و..... شدن او را در این مسیر غلط انداخته اند که بد بیراهه ایست و عاقبت آن هم " شهردار زنجان" شدن است . (318410)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۱:۰۶
عالییییییی بود . چه زیبا و بجا گفتی . واقعا که کلام زیبا داری زیبا کلاممممم... (318215)
hami
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۱:۰۷
مثله همیشه عاقلانه بوددرودامیدوارم خداوند توراازگزندتشنه گان قدرت درامان بدارد (318216)
مسعود
Norway
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۱:۳۷
من فكر كنم اگر اقاى قاليباف سوار بر موتور بشه و با چوب به سر سياست مداران اروپاى كه به ايران ميان بزنه حتما دور بعد رئيس جمهور مى شه. سوژه هم اين روزها بعد از دسته گلى كه به بار اورده زياده!! (318218)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۲:۳۵
سردار خلبان یادتون رفته گفتم که دیگه تکرار نشه!!!
خخخخخخخخخ (318223)
farzad
Canada
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۳:۱۰
هر روز اینقدر خبر از پول‌های بی‌ زبان بیت المال میرسه که حیف و میل شده ،اگه بشر توانست بدون اکسیژن نفس بکشد آن‌ روز فساد هم در این کشور از بین خواهد رفت (318231)
داود
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۶:۱۶
اقای شهردار معتقد به حق الناس است این حق الناس نیست (318236)
هادی ( متنفر از حزب بازی و سیاست بازی )
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۶:۴۶
از نظر دکتر زیباکلام همه دشمنان برای دشمنی خود با ایران حق دارند و مقصر نیستند اما اگر کسی در داخل نگران یا دلواپس یا مخالف طرز فکر ایشان بود نه حق دارد نه مجاز است و نه باید عکس العملی را نشان دهد !
مبانی و ریشه ی این چنین طرز فکر دست ساز بشری ، شعارش زنده باد مخالف من میشود اما در عمل دشمن را بر دوست ترجیح میدهد
باور کنید خود فابیوس هم نمی توانست این چنین جنایتش را که در دادگاه های داخل کشورش پوشانده بود ، در افکار مردم کشور هایی که طعم ظلمش را چشیده ، بپوشاند
((بهار جان لطفا انتشار بده)) (318237)
3312
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۲:۱۹
هادی جان زیاد تند نرو.
صادرات خون های رآلوده را یک شرکت فرانسوی انجام داد که این شرکت محکوم و جریمه شد و وزیر بهداشت فرانسه نیز در این خصوص به علت عدم کنترل محکوم گردید. کسی منکر این جنایت نیست اما سوال اینجاست:
1- چرا سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت قبل خون ها را آزمایش نکردند؟
2- چرا وزارت بهداشت ،دادگستری و خارجه دولت وقت نسبت به گرفتن غرامت قربانیان اقدام نکرد؟
3- بدتر از همه اینها چرا دولت قبل با توجه به سابقه منفی این شرکت فرانسوی اقدام به خرید مقدار گسترده دارو از این شرکت کرد؟ ...... (318290)
رضا ازگلستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۷:۴۶
جناب استادبزرگوارزیباکلام جملات ذکرشده ان بزرگوارته دل ان مردم فقیروتهیدست که حتی بنان شب خود محتاج بوده راعنوان نموده ولی شهرداری چکاربه اینکارها دارد شهردارکارش زیباسازی وخدمات دهی بمردم شهربوده کجائید اعضای شورای شهر ان زمانیکه سوگند یادت میکنید چنین خیانتی صورت نگیردیس چراشهرداررابازخواست نمیکنیدحیف ومیل بیت المال مگرنبوده این یولها یس شماهم دست داشته یس سوگند خودراچه خواهیدکرد جناب زیباکلام واقعاتشکرازشجاع بودنت (318240)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۷:۵۲
جناب آقای دکتر زیبا کلام
با سلام و احترام
جناب آقای دکتر ضمن تشکر از جنابعالی به دلیل نوشتن نامه های سرگشاده در خصوص مسائل هسته ای ، بیل بورد فرش قرمز شهرداری تهران در خصوص سفر فابیوس و ... از جنابعالی استدعا دارم نامه ای سر گشاده نیز در خصوص گران شدن ماست و شیر هر هفته 6 درصد ، گران شدن بی حساب و کتاب قیمت خودرو ، وضعیت نابسامان اقتصادی کشور ، معاوضه نفت با خودروهای چینی (خرید 25 میلیونی و فروش 125 میلیونی آن به ملت) ، افزایش بی رویه شهریه مدارس ، کم و کیف دارایی های بلوکه شده کشور در بانک ها (318241)
اس شيرزادگان
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۷:۵۳
درود بر دكتر شجاع و بي پروا و صد ننگ بر اختلاس گران (318242)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۸:۱۱
هراران درود بر شرفت دکتر زیباکلام
کاش اقای روحانی از شما در دولت استفاده میکرد (318244)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۸:۳۰
درود بر زیبا کلام شجاع تا کی باید بوجه مملکت سرف تبلیغات یه عده بشه (318245)
سیما
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۸:۳۶
واقعا شهردار چرا در امور دولت دخالت می کنه؟ آقای شهردار اگه مردم با نظر شما موافق بودن که بهتون رای می دادن. (318246)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۸:۳۷
زیبا کلام موکل کیلو چنده خدا خیرت بده (318247)
فرهاد
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۸:۴۰
احسنت عالی،جناب قالیباف پوستر اختلاسهای هشت ساله دوستان را هم بزند (318248)
شازده احتجاب
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۰:۳۸
چه کاریه دوست عزیز مگه میخای کشورو کاغذ دیواری کنن! (318260)
محمد
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۹:۰۸
بدرود دکتر زیبا کلام. (318252)
ترکستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۹:۳۳
انتقاد جناب آقای دکتر زیبا کلام درست و بجا است . درکل هرکس باید کار و وظیفه خودش را انجام بدهد واقعا شهرداری در این خصوص هیچ وظیفه ای ندارد.من تعجب میکنم مگرآقای قالیباف کارمند دولت جمهوری اسلامی نیست؟ مگه آقای وزیر امور خارجه فرانسه را دولت جمهوری اسلامی دعوت نکرده. معلوم کی تصمیم گیرنده است؟ دولت زیر نظر شهردار است یا شهردار و شهرداری زیر نظر دولت. به قول دکتر زیبا کلام:ایام بکام باد (318253)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۰۹:۳۹
من نميدونم امثال آقاي قاليباف از جون اين مردم چي مي خوان. اصلاً اين طيف چرا از رو نميرن. بسه ديگه مملكتو غارت كردن تموم شد و رفت. بذارين ما هم مثل بقيه مردم دنيا طمع آزادي رو بچشيم. كسي ماجراي كوي دانشگاه و .... يادش نرفته!!! (318255)
شازده احتجاب
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۰:۳۵
بهتر برد ميفرمودن " جناب اقاى محمد باقر قاليباف دامت کاندیداتوریاتوو (318258)
ایوب
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۰:۳۷
مسلمان معتقد راه علی (ع) بیش از هرچیز دیگر به حقوق وآزادیهای خدادادی انسان ،کرامت او و بیت المال حساس است . شما آن امام همام رابنگرید در رعایت حقوق انسانها وبخصوص حرمت بیت المال چه اندازه حساس ومراقب هستند. آیا آنان که مقامی در اختیار دارند کمی منش آن(( میزان عدالت ابدی ))را سرلوحه خویش قرار داده اند؟ جناب شهردار : درآمد شهر داری بیت المال مسلمین است. همین مسئله مو را برتن خرج کننده آن بایستی سیخ کند . به اندازه خردلی از آن دارای حساب وکتاب در نزدناظر وحسابدار روز جزاست . (318259)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۱:۲۳
دکتر عاشق تحلیلهای سیاسی شما هستم و به عشق خوندن اونا میام سایت بهار. هر چند خبرگزاری بهار واقعا ارزش وقت گذاشتن داره که همه خبراشو بخونی. (318262)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۱:۲۶
قالی باف در سال 96:
بسم الله الرحمن الرحیم. من .بسم الله الرحمن الرحیم.کاندید.بسم الله الرحمن الرحیم. هستم . (318263)
علی معرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۱:۲۶
من حتی قالیباف رو به عنوان شهردار تهران هم نمی شناسم ...... (318264)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۱:۴۱
تقابل شهرداری با روحانی؟!روحانی منتخب ملت است.آرا او را در سایر شهر ها مانند تبریز وکردستان وسیستان ومازندران و....با آراء جناب قالیباف مقایسه کنید همه چیز گویا است (318270)
خمینی شهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۲:۰۸
در زمان انتخابات ریاست جمهوری وقتی آقای قالیباف می خواست در مسجد سید اصفهان سخنرانی کند بدلیل عدم استقبال اصفهانی ها از یکی استانهای همجوار که نمی خواهم نام ببرم دهها اتوبوس آدم آورده بودند (318281)
دلفانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۲:۲۴
از شهرستان نور آباد دلفان شهری که 85٪ آن اصلاح طلب وبه دکتر روحانی رای داده اندو با مشکلات وعدم توسعه یافتگی دست وپنجه نرم می کنند واز دکتر روحانی رئیس جمهور محبوب در خواست کمک دارند دست استاد ارجمند ودلسوز را از صمیم دل می فشاریم وبه ایشان افتخار می کنیم پاینده وموفق وسر فراز باشید. (318293)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۳:۰۰
جناب گازانبری رو چه به انتخابات .بعدشم فرانسه که به زور خون الوده به ما نداده هرکی وارد کرده برید از اون بپرسید .بالاخره اقازاده ها زیادن .یکی شیر خشک تقلبی وارد میکنه (.....) .یکی خون الوده وارد میکنه .یکی 800ملیون از مرتضوی میگیره همینجوری ( ااا) ووووووووو ( ادامه زیاد داره ولی کامنتم سانسور میشه (318307)
حسن
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۳:۰۲
از این طرف رانده و از آن طرف مانده رو خوب اومدی استاد.. اینا هیچوقت نمیتونن پیروز انتخابات بشن!!!!! (318309)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۳:۲۵
من بعنوان یک شهروند با شعار مرگ بر امریکا مخالفم (318321)
امیر از خر م آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۵:۲۴
مگر فرمایشی متین تر وحساب شده تر از صحبتهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) در این کشور داریم که فرمود بنا نیست تا روز قیامت با آمریکا دشمن باشیم مگر اختلاس ودزدیهای میلیاردی زمان دولت اصول گرای احمدی نژاد کمتر از ظلمهای آمریکاست که مردم را به گدایی انداخت در هیچ دولتی در طول تاریخ این نه اینقدر درآمد نفتی وارزی داشته ایم....حنایتان دیگر رنگی ندارد مردم راه خود را تشخیص داده اند.قیم نه صندوق رای (318357)
ن.ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۶:۱۵
من عاشق مشاوران محمدباقر قالیباف هستم، همیشه در پی دادن راهکارهای غلط به شهردار تهران هستند، قالیباف هم بدون اینکه فکر کند طبق مشورت های مشاورانش اقدام می کند. (318377)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۶:۴۹
استاد تشکر که وقت گرانبهای خودراصرف آگاهی مردم میکنی
پول باداوده ای شهرداری وعدم توانای شورای شهر درنظارت (318386)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۸:۰۰
احسنت بر استاد من تمام نظرات استاد سعید زیباکلام رو خصوصا در مورد بحث هسته ای قبول دارم واقعا انسان فهمیده ای است خدا عمرشون بده تا بیشتر ازشون استفاده کنیم (318403)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۸:۰۸
اقای قالیباف به همون تعدادی که جنابعالی با مقاله های پر مغزتون میخواهید خودتون رو نابغه جلوه بدید مخواهد شانس خودشو امتحان کنه !!! جامعه دموکراتیک همینه دیگه!!! (318405)
ساداتیان ناصری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۱۸:۲۵
آقای قالیباف: شما در سایت خودتان و اخیرا آقای توکلی در سایت خودش هر بد و بیراهی که به دهن تان میرسد نثار دولت و اصلاح طلبان میکنید چرا؟؟
آیا خراب کردن و بالا رفتن از شانه دیگران برای کسی موفقیت آورده؟؟
دوست عزیزتان احمدی را ببینید که به چه افلاسی افتاده .....هر چند او الان باید در کنج اوین به در و دیوار نگاه میکرد. .... (318407)
سعید احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۲۰:۲۲
اصولگرایان در دوره قبل بلای جان یکدیگر شدند چه کسی فکر می کرد جلیلی که برای دفع احتمالی حضور رفسنجانی پا به عرصه رقابت گذاشت بماند و بخشی از آرای اصولگرایان را جمع کند. به هر حال بعید می دانم دوره بعد نیز دوره اصولگرایان باشد. دوره های بعد نیز به عملکرد اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و چگونگی ایجاد فضای آزاد در جامعه توسط دولت روحانی بستگی دارد. معضل اول مردم ما اکنون اقتصاد و معیشت است . در مراحل بعد آزادی اجتماعی و ... نیز نقش اساسی دارند. (318423)
حسین - ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۲۲:۰۶
یادم میاد چند سال پیش یکی از اتهامات آقای کرباسچی این بود که چرا پول مردم تهران را خرج مسجدی در تبریز کرده است و البته در نظر آقایان رعایت حق الناس فقط مواقعی لازم است که آنها تشخیص بدهند (318439)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۲۳:۱۰
مردم روشن شده اند و در هر انتخاباتی اگر ....... نشه البته پیروزی با اصلاحات هست (318443)
مشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ۲۳:۱۶
اقای قالی باف اگر بیلبورد را
برای رضای خدا زدی که وای برما
گر غیر رضای خدا زدی که وای برتو (318445)