گروه علمی: شبکه های اجتماعی متعدد امروزه جزئی جدا ناپذیر از زندگی همه ما هستند.هزاران پیج و گروه متنوع با اهداف مختلف در این شبکه ها موجود هستند که به واقع تنها سرگرمی جوانان ایرانی به شمار میروند.
در این میان گاها پیام ها و یا ویدئو هایی انتشار میباند که تنها بر پایه علمی و واقعیت استوار نیستند،بلکه ممکن است باعث اشتباهات و مشکلات بزرگی برای کاربران شوند.علاوه بر اینها،متاسفانه فروشندگان بسیاری در سطح کشور از علوم تخصصی کافی برخوردار نیستند.
پس از انتشار یک ویدئو که در آن یک فرد با سطح علمی بسیار پائین آنتن NFC گوشی های موبایل سامسونگ را ابزاری برای جاسوسی معرفی میکرد،تعداد زیادی از کاربران با پاره کردن حفاظ جانبی باتری خود این آنتن را از باتری جدا کرده و خیلی زود به اشتباه خود پی بردند.مورد دیگری که امروزه توسط برخی از فروشندگان و شبکه های اجتماعی دست به دست نقل میگردد،استفاده از شارژر است.
قضیه از این قرار است که این دسته از کاربران و فروشندگان به دیگران توصیه میکنند که برای شارژ موبایل و یا تبلت خود،فقط از شارژرهای 1 آمپری استفاده کنند و شارژر هایی با آمپر بیشتر و یا کمتر باعث آسیب به دستگاه های مورد نظر میگردد.باور بفرمائید به هیچ وجه نمیتوانید از نظر علمی یک فروشنده موبایل و تبلت را مجاب نمائید که در حال اشتباهی بزرگ است.به طور استاندارد شارژ های USB از ولتاژ 5 ولت و 0.5 الی 1 آمپر بهره میبرند.این استاندارد در اکثر شارژرهای موبایل رعایت میگردد اما برخی از فبلت ها و تبلت هایی که اصولا با باتری های بالای 2000 میلی آمپر کار میکنند،ممکن است که به صلاحدید کمپانی از شارژرهای 2 آمپری و حتی بیشتر استفاده کنند.
در مورد برندهای سرشناس معمولا ولتاژ تغییری نخواهد کرد.با این حال تمام کاربران میتوانند از تمامی شارژرهای استاندارد موجود در بازار استفاده کنند.به هیچ وجه نگران این نباشید که شارژر اصلی موبایل شما 1 آمپر است و شارژری که هم اکنون مجبور به استفاده از آن هستید در بیش از 1 آمپر فعالیت میکند.آمپر بر خلاف ولتاژ به دستگاه و منبع ورودی تحمیل نمیگردد و دستگاه مورد نظر میتواند دقیقا به اندازه نیاز خود از آمپر برداشت کند.دقیقا به همین علت کاربران میتوانند از بابت آمپر همه شارژر ها آسوده خاطر باشند.اما در نهایت باید دقت کنید که شارژر تولید یک برند مطرح باشد زیرا ممکن است علاوه بر آمپر،ولتاژ آن نیز تغییر کرده باشد.یادتان باشد که هیچ گاه پیام های بدون منبع علمی را نشر ندهید.