رییس کمیسیون سرمایهگذاری اتاق بازرگانی تشریح کرد
مهمترین اولویتهای سرمایهگذاری خارجی در کشور
ايسنا , 6 مهر 1394 ساعت 9:36
گروه اقتصادي: رییس کمیسیون سرمایهگذاری اتاق بازرگانی ایران به تشریح مهمترین اهداف و اولویتهای این کمیسیون پرداخت و درباره مهمترین پیشنیازهای سرمایهگذاری خارجی در کشور گفت: فضای مناسب کسب و کار، تورم پایین، تجارت آزاد، زیر ساخت کافی، کارگران آموزش پذیر،د سترسی به منابع مالی، مقرراتگذاری هوشمند و توجه به حقوق مالکیت از مهمترین پیشنیازها برای سرمایهگذاری خارجی محسوب میشود.
فریال مستوفی درباره اهداف و برنامههای کمیسیون سرمایهگذاری اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: با توجه به شرایط جدید کشور و تحولات تکنولوژیکی، نهادی، قانونی و حقوقی شرایط مبادلات و رقابت در بازارهای جهانی، باید خودمان را با این تحولات همگام سازیم و در این زمینه کمیسیونهای تخصصی اتاق بازرگانی با بهره گیری از دیپلماسی اقتصادی میتوانند نقش مهمی ایفا کنند. وی بر اهمیت و ضرورت توجه به سرمایهگذاری خارجی تاکید کرد و درباره نتایج سرمایهگذاری خارجی در کشور گفت: اثر مثبت بر تراز تجاری، تسهیل انتقال فناوری و ایده های جدید، دسترسی بنگاه های داخلی به مهارت ها و مدیریتی مدرن، افزایش فرصت های شغلی، دسترسی به کالاها و خدمات با کیفیت بالا، افزایش صادرات، آموزش و ... از جمله نتایج سرمایهگذاری خارجی هستند.
مستوفی اضافه کرد: همچنین فضای مناسب کسب و کار، تورم پایین، تجارت آزاد، زیر ساخت کافی، کارگران آموزش پذیر، دسترسی به منابع مالی، مقرراتگذاری هوشمند و حقوق مالکیت از مهمترین پیشنیازها برای سرمایهگذاری خارجی محسوب میشوند. رییس کمیسیون سرمایهگذاری اتاق بازرگانی ایران به برخی از وظایف و اختیارات این کمیسیون اشاره کرد و گفت: ایجاد سامانهای پویا و کارا جهت شناساندن ظرفیتهای ایران در جهت جذب سرمایه های خارجی و داخلی، اطلاع رسانی به موقع فرصتهای تجاری و سرمایهگذاری به سرمایه گذاران، ارائه خدمات مشاورهای و آموزش الزامات حقوقی تحولات قانونی و آموزش اصول مذاکره به بازرگانان و صاحبان کسب و کار ایرانی در جهت جذب سرمایهگذاری خارجی و داخلی از کارکردها و وظایف کمیسیون سرمایهگذاری شناخته میشود.
این فعال اقتصادی اظهار کرد: برگزاری و مشارکت فعال در سمینارهای تجاری و اجلاس های سازمانهای تخصصی با هدف معرفی فرصت های تجاری به سرمایهگذاران از طریق هماهنگی بخش بین الملل اتاق بازرگانی، کمک به حضور موثر اتاق بازرگانی در کانون های گردش سرمایه و کشورهای هدف، تهیه و تنظیم پروتکل های تجاری با اتاق های بازرگانی سایر کشورها در راستای تسهیل جذب سرمایه های خارجی و داخلی از دیگر وظایف کمیسیون سرمایهگذاری اتاق بازرگانی ایران است.
کد مطلب: 91687