به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۴۱۱۸۱

بررسي نوسان طلا در هفته​اي که گذشت

گروه اقتصادي:​ در روزهای گذشته بحران اوکراین و نوسانات بازار ارز موجب افزایش قیمت طلا شد. اما از عصر چهارشنبه و با سخنان رییس جمهوری روسیه مبنی بر تعویق همه پرسی جدایی شرق اوکراین و بالا رفتن همزمان شاخص اقتصادی در آمریکا این روند رو به کاهش گذاشته است.
بررسي نوسان طلا در هفته​اي که گذشت
رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات درباره نوسانات یکی دو هفته اخیر در بازار طلا  می​گوید: در هفته گذشته به دلیل بحران اوکراین قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرد. از روز شنبه این هفته به دلیل تعدیل قیمت​ها، قیمت 1301 دلار، مجددا افزایش پیدا کرد و اونس 1301 دلار تا روز چهارشنبه تا 1314 دلار افزایش پیدا کند. اما از روز چهارشنبه بعدازظهر و با اعلام شاخص های اقتصادی آمریکا که مثبت اعلام شد موجب بالا رفتن ارزش دلار شد و قیمت طلا هر انس تا 1290 دلار کاهش پیدا کرد. یعنی از روز چهارشنبه تا پنج شنبه هر انس طلا 23 دلار کاهش پیدا کرده است. در مجموع به طور متوسط در طول یک هفته تا 10 دلار کاهش قیمت جهانی طلا را داشته ایم.

محمد کشتی​آراي درباره قیمت سکه در بازارهای کشور عنوان می​کند: با توجه به همین نوسانات قیمت سکه هم که هر قطعه یک میلیون 18 هزار تومان داد و ستد می​شد پنجشنبه با کاهش قیمت جهانی به زیر یک میلیون تومان کاهش پیدا کرد. او همچنین به قیمت طلا اشاره و می​گوید: هر گرم طلای 18 عیار هم که تا 104 هزار و پانصد تومان به فروش می رسید امروز با کاهش قیمت جهانی هر گرم به 102 هزار و پانصد تومان تقلیل پیدا کرد. رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات هر دو عامل بهبود وضعیت در اوکراین و بالا رفتن شاخص​های اقتصادی در آمریکا را دلیل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار عنوان می​کند و می​افزاید: این نشان می​دهد که نگرانی در حوزه سیاسی در دنیا وجود ندارد و از نظر اقتصادی هم اوضاع ثبات دارد.


رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات درباره اظهارنظر موسسه تحقیقاتی متال فوکوس که مطرح کرده قیمت طلا امسال در پایین​ترین حد خود قرار می​گیرد و به مردم پیشنهاد خرید طلا را داده است و می​گوید: هر کسی تمایل دارد می​تواند این نظر را قبول کند اما من بیششتر از 72 ساعت را نمی توانم پیش بینی کنم. زیرا هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفتد که همه معادلات را به هم بریزد. اما وضعیت اقتصادی دنیا و قیمت طلا با این شرایطی که وجود دارد به نظر می​رسد که آنچنان تغییرات یا جهش عمده ای پیدا نکند. بیشتر تحلیلگران در دنیا ثبات قیمت را پیش بینی کرده​اند.
مرجع : تدبير