به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۳۸۹۹۴

ضدیت طالبانی با فرهنگ و سنن ایرانی!

ضدیت طالبانی با فرهنگ و سنن ایرانی!
گروه فرهنگی: در تلاشی بی‌حاصل در راستای محو سنن ایرانی و ملی، براساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سال۱۴۰۳ دو آیین و جشن با شکوه ایرانی «شب یلدا» در آخرین شب آذرماه، به عنوان «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» و سه‌شنبه آخر سال که زمان برگزاری آیین و جشن باستانی «چهارشنبه‌سوری» است به عنوان «روز تکریم همسایگان»‌ در تقویم رسمی کشور تغییرنام داده شد!
گفتنی اینکه در افغانستان تحت سلطه تروریست‌های مرتجع طالبان نیز همه سنن و آداب ملی همچون نوروز و ... به بهانه ضدیت با اسلام غیرقانونی اعلام شده‌اند!

الگوی طالبان یا طالبان الگوی اینهاست؟

یاشار سلطانی (فعال رسانه‌ای) در شبکه ایکس نوشت: در مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، نام ⁧ #شب_یلدا⁩ به «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» و⁧ #چهارشنبه_سوری⁩ هم به «روز تکریم همسایه» در تقویم رسمی کشور ثبت شده است. ‏نمیدانم در تغییر نام، فرهنگ و آیین کهن یک کشور، اینها الگوی⁧ #طالبان⁩ هستند، یا طالبان الگوی اینها!

Kazer
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۱۸:۲۵
دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست! (438476)
مهاباد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۲۲:۲۰
واقعا که این اقدامات تاسف آور و نشان دشمنی با تاریخ و فرهنگ و رسم و رسومات ایران است (438478)
اکرم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۲۲:۲۴
نمیدونم چه کارهای بیهوده ای هست که اینها انجام میدن. این دو جشن کهن اندازه تاریخ ایران قدمت دارند و همواره یلدا یا چله و چهارشنبه سوری نامیده شده اند، اکنون اینها با چه انگیزه ای فکر کردند که میتونن نام اصلی جشن ها و آیین های ایرانی را تغییر بدن. خودتون رو الکی خسته میکنید. مردم روز به روز بیشتر عاشق تاریخ و فرهنگ و رسوم اصیل ایرانی می شوند. و نام این دو جشن ملی ما نیز تغییر ناپذیر است. (438479)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۲۲:۴۲
دوستان عزیز در سایت بهار نیوز، کامنتهای کانال رو که بستید، حداقل بزارید فضای جذابی برای کامنت گذاری در زیر اخبار و مطالب سایت فراهم باشد و نژذات رگ تایید کنید. خواهشا زود به زود هم تایید کنید تا یه پست و خیری داغ هست، کامنتهای آن نیز تایید ‌شود.

از اینکه ممکن است به این درخواست توجه نمایید از شما سپاسگزارم (438487)
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۱:۱۱
شب یلدا شب یلداست وجشن چهارشنبه سوری مخصوص فرهنگ ماست وچنین نامگذاری یعنی ایرانی نبودن (438492)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها