به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۹ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۱۲۴۴۵۵
سخنی با مسوولین بهداشت، بازرگانی و استاندارد کشور:

آیا آب از سرچشمه گل آلود است؟!

حسین میرنژاد

نمی دانم شما هم مشاهده کرده‌اید یانه؛ ولی برای من در فضای مجازی از طرف دوستان و آشنایان چندین مرتبه، کلیپ هایی ارسال شده که نشان می‌دهد برخی از برنج‌های خارجی- که اتفاقن ظاهری خوش پخت و کشیده دارند و اصطلاحا «بانو پسند» هم هستند- عموما از الیاف‌های پلاستیکی و نشاسته سیب زمینی به عمل می‌آیند و روانه بازار مصرف می‌شوند. در این باره گفته می‌شود: این محصول «ظاهرا زیان آور» عمومن در کشور هند تولید می‌شود و به دست ما مصرف کنندگان در ایران می‌رسد.

حقیقت امر این است چون صاحب نظر نیستم نمی‌توانم با قاطعیت راست و دروغ این موضوع را تایید یا تکذیب کنم اما راستش، خودم هم خیلی کنجکاوم بدانم این کلیپ هایی که مراحل ساخت این نوع برنج را به تصویر می‌کشند بر اساس واقعیت «امر» تهیه می‌شود و در فضای مجازی منتشر می‌شوند یا صرفن عده‌ای با انگیزه‌های اقتصادی و با صرف هزینه‌های گزاف تبلیغاتی سعی دارند برای مقابله و البته با قصد خراب کردن بازار این محصول، بیکار ننشینند.

زیرا، با استفاده از منطق «دو دوتا چهار تا» خوب می‌دانند این محصول، نسبت به سایر برنج‌ها حداقل از لحاظ ظاهر و قیمت، متناسب با جیب طبقه کم درآمد جامعه است و به این‌ترتیب رقیب «قدری» به میدان وارد شده که احتمالا سرمایه و محصول آن‌ها را مغلوب خود خواهد کرد . صرف نظر از این مقدمه، شنیدیم که می‌گویند: "شک مقدمه رسیدن به یقین است "حالا اگر فرض کنیم موضوع حقیقت دارد، می‌دانیم عاقبت کارمان به کجا خواهد انجامید و در آینده‌ای دیر یا زود چه فاجعه‌ای در انتظار سلامت مردم کشورمان است؟!

این جاست که ضرب المثل معروف که می‌گوید: «آب از سر چشمه گل آلود است» به کمک مان می‌آید و مصداق کاملی از همین بی توجهی به سلامت مردم می‌تواند باشد . چون مسوولان و متولیان موضوع از جمله تشکیلات عریض و طویل نهاد‌های بازرگانی، بهداشت و استاندارد کشور -که سالانه مبالغ هنگفتی از خزانه دولت «بودجه» دریافت می‌کنند- باید پاسخ گو باشند و برای مردم شفاف‌سازی کنند این تصاویر و کلیپ‌ها مطابق با حقیقت هست یا خیر. اگر حقیقت ندارد- که امیدوارم این طور باشد- پس موضوع منتفی است و جای بحث باقی نمی‌گذارد و در ضمن، باید قدردان چنین مسوولانی باشیم که مراقب سلامتی مردم هستند؛ اما اگر بر عکس عین حقیقت است- که بعید می‌دانم چنین باشد - آن وقت باید گفت: وامصیبتا؛ چون با داشتن دستگاه‌های مسوول این چنینی- که روی شان را آن وری کرده اند- در واقع سلامتی مردم ما، دیگر نیاز به توطئه دشمن ندارد.

پسمل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۰۹ ۱۲:۳۷
متاسفانه سلامتی مردم هیچ ارزشی برای هیچ کس ندارد (347688)