کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقاله وارده

«ما» به‌شما رای‌دادیم، نه‌‌«نمایندگان‌مجلس»

27 شهريور 1392 ساعت 11:38

گروه مقالات: جمعی از جوانان اردبیلی حامی دولت تدبیر و امید نامه زير را به رييس‌جمهور نوشته‌اند:


با سلام محضر ریاست محترم جمهور، جناب آقای دکتر روحانی
جناب آقای روحانی! «ما» به شما رای دادیم نه «نمایندگان محترم مجلس» !

جناب رئیس جمهور! ما در انتخابات 24 خرداد، به امید دمیدن هوایی تازه در فضای ترس و نا امیدی نسبت به آینده، به شما و شعارهای تان اعتماد کرده و حضرتعالی را به عنوان نماینده خود انتخاب کردیم و خانواده و دوستانی را که نا امید از هر تغییری ترجیح میدادند در انتخابات شرکت نکنند، مجاب کردیم که با رای به شما مي‌توان آینده‌ای درخور ایرانیان برای کشور متصور شد.

اما اخیرا درباره‌ي نحوه‌ي انتخاب استانداران اخباری مي‌شنویم که لازم دیدیم به عنوان امین دولت تدبیر و امید و من باب «نصیحه لائمه المسلمین» و نیز به عنوان صاحبان حق و موکلانی که با حضور در انتخابات، شما را به وکالت و نمایندگی خود انتخاب کردیم برخی نکات را جهت اطلاع حضرتعالی مطرح کنیم. به نظر مي‌آید که رویه دولت برای انتخاب استانداران اینطور است که نمایندگان مجلس چند گزینه را معرفی مي‌کنند و نهایتا دولت محترم از بین آن‌ها افرادی را انتخاب مي‌کند. در این زمینه چند سوال برای ما مطرح است.

وظیفه‌ي مجلس تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون توسط قوه‌ي مجریه است. حال اگر استانداران را نمایندگان محترم تعیین کنند، آیا مي‌توان انتظار داشت که در وظیفه‌ي نظارت بر منتخبان خود درست عمل کنند؟ و نیز اگر استانداران منتخب مجلس عملکرد مطلوبی نداشته باشند، آیا نمایندگان محترم مجلس دولت را متهم به عملکرد ضعیف خواهند کرد یا خودشان را؟ آیا این موضوع مغایر با هدف اصل تفکیک قوا نمی باشد؟

در استان اردبیل در دوره‌ي انتخابات، قریب به اتفاق نمایندگان مجلس مخالف جنابعالی و شعارها و برنامه هایتان بودند و برای پیروزی تفکر مقابل شما تبلیغ میکردند، حال همان نمایندگان چطور مي‌توانند افرادی همسو با برنامه های شما معرفی کنند؟ اگر مردم استان تمایلی به انتخاب استاندار توسط نمایندگان محترم فعلی داشتند در همان انتخابات به کاندیدایی رای میدادند که اکثر این بزرگواران در ستاد او فعالیت مي‌کردند.

برخی به بهانه های مشکلات اقتصادی مي‌گویند افرادی به عنوان استاندار انتخاب شود که فقط مشکلات اقتصادی را رفع کند و بقیه موارد در درجه های بعدی اهمیت قرار دارند. اما سوال ما این است که آیا استاندار نماینده‌ي هیات دولت مي‌باشد و یا فقط نماینده‌ي وزرای اقتصادی دولت؟ اگر نماینده کل هیات دولت مي‌باشد پس باید در همه‌ي زمینه‌ها با دولت همسو باشد. در طول انتخابات همه‌ي کاندیداها درباره‌ي اقتصاد برنامه داشتند و سخنرانی کردند، اما وجه تمایز شما با بقیه در زمینه های سیاسی و فرهنگی بود. لذا نماینده‌ي هیات دولت در استان باید نه تنها در زمینه‌ي اقتصادی فردی مقتدر و قوی باشد بلکه باید در زمینه های سیاسی و فرهنگی نیز همسو با دولت باشد تا مردمی که با هزار امید به شما رای داده بودند سرخورده نشوند.

جناب رئیس جمهور! ما در انتخابات مردم را تشویق کردیم تا به حضرتعالی رای دهند تا شما شعارهایتان را عملی کنید، حالا اگر مدیران میانی و استانی (یعنی افرادی که به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند) نخواهند و یا نتوانند مطالبات مردم را عملی کنند، ضربه‌ي بزرگی به همه‌ي افرادی که در طول انتخابات مردم را برای رای دادن تشویق کردند خواهد خورد.

جناب آقای روحانی! دانشجویانی که در دوره‌ي انتخابات با وجود فضای نامناسب برای فعالیت به نفع شما و نیز برخی کمبودهای مالی، آبروی خود را پای شما گذاشتند و از تندروها توهین و ناسزا شنیدند امروز انتظار دارند که با تدبیر شما، تغییرات واقعی و محسوسی در مدیریت‌ها دیده شود تا امید به آینده تبدیل به یاس و افسوس مجدد نشود.

جمعی از جوانان اردبیلی حامی دولت تدبیر و امید


کد مطلب: 16346

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/16346/به-شما-رای-دادیم-نه-نمایندگان-مجلس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir