به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۱۶۳۴۶
مقاله وارده

«ما» به‌شما رای‌دادیم، نه‌‌«نمایندگان‌مجلس»

گروه مقالات: جمعی از جوانان اردبیلی حامی دولت تدبیر و امید نامه زير را به رييس‌جمهور نوشته‌اند:
«ما» به‌شما رای‌دادیم، نه‌‌«نمایندگان‌مجلس»
با سلام محضر ریاست محترم جمهور، جناب آقای دکتر روحانی
جناب آقای روحانی! «ما» به شما رای دادیم نه «نمایندگان محترم مجلس» !

جناب رئیس جمهور! ما در انتخابات 24 خرداد، به امید دمیدن هوایی تازه در فضای ترس و نا امیدی نسبت به آینده، به شما و شعارهای تان اعتماد کرده و حضرتعالی را به عنوان نماینده خود انتخاب کردیم و خانواده و دوستانی را که نا امید از هر تغییری ترجیح میدادند در انتخابات شرکت نکنند، مجاب کردیم که با رای به شما مي‌توان آینده‌ای درخور ایرانیان برای کشور متصور شد.

اما اخیرا درباره‌ي نحوه‌ي انتخاب استانداران اخباری مي‌شنویم که لازم دیدیم به عنوان امین دولت تدبیر و امید و من باب «نصیحه لائمه المسلمین» و نیز به عنوان صاحبان حق و موکلانی که با حضور در انتخابات، شما را به وکالت و نمایندگی خود انتخاب کردیم برخی نکات را جهت اطلاع حضرتعالی مطرح کنیم. به نظر مي‌آید که رویه دولت برای انتخاب استانداران اینطور است که نمایندگان مجلس چند گزینه را معرفی مي‌کنند و نهایتا دولت محترم از بین آن‌ها افرادی را انتخاب مي‌کند. در این زمینه چند سوال برای ما مطرح است.

وظیفه‌ي مجلس تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون توسط قوه‌ي مجریه است. حال اگر استانداران را نمایندگان محترم تعیین کنند، آیا مي‌توان انتظار داشت که در وظیفه‌ي نظارت بر منتخبان خود درست عمل کنند؟ و نیز اگر استانداران منتخب مجلس عملکرد مطلوبی نداشته باشند، آیا نمایندگان محترم مجلس دولت را متهم به عملکرد ضعیف خواهند کرد یا خودشان را؟ آیا این موضوع مغایر با هدف اصل تفکیک قوا نمی باشد؟

در استان اردبیل در دوره‌ي انتخابات، قریب به اتفاق نمایندگان مجلس مخالف جنابعالی و شعارها و برنامه هایتان بودند و برای پیروزی تفکر مقابل شما تبلیغ میکردند، حال همان نمایندگان چطور مي‌توانند افرادی همسو با برنامه های شما معرفی کنند؟ اگر مردم استان تمایلی به انتخاب استاندار توسط نمایندگان محترم فعلی داشتند در همان انتخابات به کاندیدایی رای میدادند که اکثر این بزرگواران در ستاد او فعالیت مي‌کردند.

برخی به بهانه های مشکلات اقتصادی مي‌گویند افرادی به عنوان استاندار انتخاب شود که فقط مشکلات اقتصادی را رفع کند و بقیه موارد در درجه های بعدی اهمیت قرار دارند. اما سوال ما این است که آیا استاندار نماینده‌ي هیات دولت مي‌باشد و یا فقط نماینده‌ي وزرای اقتصادی دولت؟ اگر نماینده کل هیات دولت مي‌باشد پس باید در همه‌ي زمینه‌ها با دولت همسو باشد. در طول انتخابات همه‌ي کاندیداها درباره‌ي اقتصاد برنامه داشتند و سخنرانی کردند، اما وجه تمایز شما با بقیه در زمینه های سیاسی و فرهنگی بود. لذا نماینده‌ي هیات دولت در استان باید نه تنها در زمینه‌ي اقتصادی فردی مقتدر و قوی باشد بلکه باید در زمینه های سیاسی و فرهنگی نیز همسو با دولت باشد تا مردمی که با هزار امید به شما رای داده بودند سرخورده نشوند.

جناب رئیس جمهور! ما در انتخابات مردم را تشویق کردیم تا به حضرتعالی رای دهند تا شما شعارهایتان را عملی کنید، حالا اگر مدیران میانی و استانی (یعنی افرادی که به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند) نخواهند و یا نتوانند مطالبات مردم را عملی کنند، ضربه‌ي بزرگی به همه‌ي افرادی که در طول انتخابات مردم را برای رای دادن تشویق کردند خواهد خورد.

جناب آقای روحانی! دانشجویانی که در دوره‌ي انتخابات با وجود فضای نامناسب برای فعالیت به نفع شما و نیز برخی کمبودهای مالی، آبروی خود را پای شما گذاشتند و از تندروها توهین و ناسزا شنیدند امروز انتظار دارند که با تدبیر شما، تغییرات واقعی و محسوسی در مدیریت‌ها دیده شود تا امید به آینده تبدیل به یاس و افسوس مجدد نشود.
جمعی از جوانان اردبیلی حامی دولت تدبیر و امید

مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۱:۵۴
آقای روحانی مماشات تا کی؟!!!خسته شدیم!!! (129780)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۰۶
با توجه به حمایت ستادهای مردمی پاکدستی و مشی اعتدالی دکتر مهدی جوادی امیدواریم نظر هیت دولت برای استانداری اردبیل ایشان باشند (129785)
اشکان
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۴۲
اقای جوادی ادم خوبی است اما در حد یک بخشدار است (130008)
محمود
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۴۷
آقای جوادی بعد از انتخابات ستاد زد!!!
میشه یه آدرس از این ستاد مردمی بفرمائید؟!!!! :دی (130081)
فرخ
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۵۲
بله بسیار راغبم آدرس ستاد ایشونو بدونم،چون ما ستادی جز ستاد مرکزی روحانی تو دانش در سطح شهر ندیدیم،شاید احتمالا بعد از انتخابات ستاد زدن (130208)
شهاب
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۴۸
احتمالا ایشان بعد از اعلام نتایج ستاد مردمی برپا کرده اند..مزاح بود (130256)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۱۱
با سلام خدمت جوانان اردبیلی بنده نیز بعنوان یکی از جوانان استان اصفهان با رویکرد تغییر در مدیران ارشد کشوری و حتی سطوح میانی و پایه که بازماندگان دولت قبلی بوده و هستند موافقم اما انتظار اینست که بقول شما عزیزان اگر دولتی را که ما با همه ناملایمات و بی اخلاقی هائی دوران تبلیغات انتخاب کردیم اکنون نمایندگان استانها که اکثریتشان با آقای « ق » بودند بخواهند به نفع خودشان مصادره کنند پس چه لزومی به انتخابات داشت نمایندگان خودشان به کاندیداها رای میدادند و آنوقت هر کسی انتخاب میشد که میشد و چندان هم مهم نبود
« کارزار سیاست شیرمردان زره پوش جنگی را میخواهد نه بوقلمون صفتانی را که هر دم رنگ عوض میکنند »
ما به دولت تدبیر و اعتدال رای دادیم نه به دولت محافظه کار . (129787)
حسن
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۱۶
احسنت دقیقا درست فرمودید این چه مجلسی است که نه توان درست انجام دادن مسولیت خودشان را دارند ولی در امو ری که نباید ورود کنند دخالت میکنند مردم باید برای دوره اینده انتخاب نماینده هوشیار باشند (129789)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۱۸
انتظار به حقی که دارند................................ (129792)
ایران من
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۲۵
بسیار منطقی و دلچسب بود این تذکرات (129797)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۳۸
دایی من میگفت قبل از انتخابات در اردبیل کسی جرات نمیکرد عکس روحانی رو تو دفتر یا مغازه اش بچسبونه روز رای گیری هم همه قایمکی رفتن به روحانی رای دادن (129804)
محمود
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۹:۵۱
پیشنهاد میکنم افراد بقیه استان ها هم این روند رو پیگیری کنند و این نامه رو در سطح وسیع کشوری پخش کنند تا تاثیر گذاری داشته باشه و به گوش آقای روحانی هم برسه... (130089)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۳:۰۶
اگه وضع همنطوری جلو بره نه خودم و نه هیچ یک از اطرافیانم در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهیم کرد.ما نه نماینده ها رای دادییم نه شخص اقای روحانی ما به شعارهای ایشان رای دادیم (129826)
افشين
Sweden
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۳:۱۹
زنده باد جوانان فهيم اردبيل كه حرف دل اكثر جوانان ايران زدند (129840)
سیاوش
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۳:۲۶
نامه پربار و همراه با واقع بینی بود که حتما باید مورد توجه قرار گیرد. (129843)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۳:۳۵
کاملاً درسته! فضای انتخابات مجلس نهم، اصلاً با حال و هوای انتخابات ریاست جمهوری سال 92، قابل قیاس نیست، وگرنه باید کاندیدای جبهه پایداری یا اصولگراهای تندرو و افراطی دیگر، رئیس جمهور می شد. (129851)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۳:۵۳
به نماینده های مجلس چه ربطی داره که در انتخاب استاندارهای دولت اصلاح طلب و اعتدالی دخالت کنند دولت واقعا نمیدونه اکثر به اتفاق اونها اصلا آقای روحانی و اصلاح طلبها رو قبول نداشتند و ندارن و به فکر منافع خودشون هستند نه مردمی که به آقای رو حانی رای دادن (129870)
م.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۴:۲۳
در طول انتخابات همه‌ي کاندیداها درباره‌ي اقتصاد برنامه داشتند و سخنرانی کردند، اما وجه تمایز شما با بقیه در زمینه های سیاسی و فرهنگی بود.

فوق العاده است اين جمله (129896)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۵:۱۸
واقعا هم همینطوره. نماینده ی اصولگرا باید بپیذره شکست خورده و به رای مردم تمکین کنه (129931)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۵:۲۴
نماینده های اردبیل همه برای قالیباف تلاش میکردند، خب یه دفعه بگید قالیباف رئیس جمهور شده دیگه! نمیشه که چون با رحمانی فضلی دوست هستند بیان استاندار همسو با خودشون تعیین کنند (129933)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۵:۲۹
خدا کنه جناب بین رئیس جمهور و نمایندگان مجلس معامله ای صورت نگرفته باشه. (129934)
امیر
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۵:۴۷
دولت محترم شایسته است گزینه اقای اقبال عباسی که مسوولیت ستاد دکتر روحانی را بر عهده داشتند ،بعنوان استاندار اینده ، معرفی کنند. (129942)
از تبریز
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۵:۴۹
من هم موافق جوانان اردبیلی هستم. در تبریز نیز اکثر نمایندگان محترم علنا مبلغ سایر کاندیداها بودند (اقایان: ق، و، ج، ) حال چطور شده که باید ایشان نظر دهند. به نظر من پیشنهاد اقای مهندس غرضی بهتر از نظر نمایندگان خواهد بود. نه تنها من به عنوان مدرس دانشگاه بلکه اکثر دانشجویان و سایر همکاران نیز قبل از اعلام نتایج ریاست جمهوری شهامت نداشتیم که با افتخار بیان کنیم به دکتر روحانی رای دادیم. (129944)
بابک
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۰۴
جالب بود و حرف اکثریت مردم را نوشته (129979)
وحید
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۰۸
اقای عباسی رییس ستاد ایشان بهترین گزینه اند (129983)
حمید اعلایی
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۸:۴۲
اقای اقبال عباسی بهترین گزینه برای استان اردبیل میباشند (130048)
جوان شهرستانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۰۷
انتظار از نمایندگان این است به خواست مردم احترام قایل شوند وبه خاطر منافع خودشان مانع تحقق اهداف دولت اعتدال وتدبیر نشوند (130185)
محمود اشرافی
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۱:۵۵
از بهار نیوز تقاضا داریم تا این مطلب رو خوب پوشش بده تا توی بقیه استان ها هم این اتفاق بایفته تا در استان های کوچک استانداری ها دست یاران قالیباف نیافته (130213)
فاطمه - اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۴۲
این بلا فقط سر استان های کوچیک و مظلوم مثل اردبیل میاد !!!! (130299)
زهرا
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۲:۴۷
بسیار علی میشود این نامه به شکل کشوری از طرف تمامی استان ها نوشته شود تا این داستان گزینه دادن برای استانداری بدست قالیبافهای هر استان پایان گیرد (130255)
فاطمه- اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۳۷
آقایانی که در ستاد دیگر کاندیداها مشغول تبلیغ بودن اگر اینقدر با روحانی همسو و همفکر بودند چرا نیومدن در ستاد ایشان فعالیت کنند و حالا هم شده اند "مجاهدین شنبه ".
نمایندگان مجلس بهتر است به وظیفه اصلی خودشون مشغول باشن و اینقدر توی عزل و نصب خا دخالت نکنند. (130292)
سحر
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۵۰
کاش این نامه رو از طرف جوانان کل کشور می نوشتید.نماینده های مجلس در ادای مسئولیت های خودشون مشکل دارن و تعارض خودشون رو با دولت با عدم رای اعتماد به وزرا نشون دادن.خنده داره که میخوان تو چیزی که بهشون مربوط نیست دخالت کنن. (130306)
فاطمه -ص - اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۵۱
اگه قرار باشه افرادی که نه تنها توی ستاد کار نکردند بلکه هیچ اعتقادی هم به شعارها و برنامه های روحانی نداشتند به سمت استانداری اردبیل برسن دیگه این همه امیدواری ها و کار کردن ها برای روحانی چه نتیجه ای جز سرخوردگی داره ؟
اقبال عباسی رییس ستاد روحانی در اردبیل بهترین گزینه تصدی استانداری است (130309)