به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۰۹:۱۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۱۹۹۰۱
طنز

دیپلماسی فوتبالی ایران‌وامریکا چگونه باشد؟

امین اشجع زاده


به میمنت و مبارکی جناب آقای کفاشیان اعلام فرمودند که بازی دوستانه ایران و امریکا قطعی شده است که دیر و زود دارد، اما از سوخت و سوز خبری نیست. با توجه به اینکه مردم غیور ما، مخصوصا شهروندان تهرانی، با صداقت امریکایی آشنایی کامل دارند و مطمئن هستند که امریکایی‌ها برای رهایی از شکست و آبروریزی در این بازی فوتبال از هیچ خدعه و نیرنگ و توطئه ناجوانمردانه ای غفلت نخواهند کرد، سرویس نقد و نظر خبرپراکنی (khabarparakani.ir) هم برای اینکه توازن قوا در این بازی رعایت شود، پیشنهاداتی به شرح زیر برای طرف ایرانی دارد:

۱- یک ملاقات حضوری دوستانه و البته محرمانه با داور بازی به شدت پیشنهاد مي‌شود. خیلی هم قرار نیست از داور بخواهیم کاری برایمان انجام دهد؛ فقط کافیست دلی بدهیم و قلوه ای بستانیم و بعد هم هزینه اش را حساب کنیم. احتیاجی هم نیست که عذاب وجدان بگیریم. چون تمام این کارها برای خنثی کردن توطئه های پلید طرف امریکایی است، نه چیز دیگر!

۲- از آنجا که شکی نیست تمام بازیکنان امریکا، قبل از بازی، از کلکسیونی از مواد غیرمجاز استفاده خواهند کرد، پیشنهاد مي‌شود غیورمردان تیم ملی ما هم فقط جهت عقب نیفتادن از قافله از این مواد استفاده کنند. در این راستا مي‌توان از تجربیات گران بهای برادران وزنه بردارمان استفاده کرد و از آنها مشورت گرفت.

۳- اگر خودمان میزبان بودیم، دلیل ندارد در این شرایط مالی خیلی ولخرجی کنیم. از آسمان آیه نیامده که حتما تیم های فوتبالی که برای بازی به تهران مي‌آیند، باید در بهترین هتل پایتخت اقامت کنند. اصلا پیشنهاد مي‌شود بازی در فصل سرد سال برگزار شود؛ در این صورت مي‌توانیم از گرمخانه های متعلق به شهرداری که برای بی خانمان‌ها استفاده مي‌شود، برای اسکان تیم امریکا استفاده کنیم.

۴- حالا که مشکل اسکان به این خوبی حل شد، بهتر است مشکل خورد و خوراک را همین طور حل کنیم. برای این منظور سخن جناب سعدی که مي‌فرماید «ای شکم خیره به نانی بساز» را نصب العین قرار داده و بدین ترتیب از ریخت و پاش بی مورد جلوگیری مي‌کنیم. حتی مي‌توانیم الآن که ماه محرم نزدیک است، برادران آمریکاییمان را یک روضه ببریم که هم ثوابی برده باشند و هم آنجا از غذای نذری استفاده کنند....برای توجیه بازیکنان آمریکا هم مي‌توانیم از آقای آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه شان که به اشعار جناب سعدی تسلط کافی دارند، استفاده کنیم.

۵- از آنجا که مطمئنا امریکایی‌ها مي‌خواهند در این بازی فوتبال انواع و اقسام روش های ناجوانمردانه را به کار بگیرند، بهتر است ما از قبل پیش دستی کنیم و چند راس مصدوم روی دستشان بگذاریم. بهترین زمان این کار هم تمرین قبل از بازی است. بدین منظور از روش های کاربردی مانند تک تیرانداز، مین های ضدنفر، سیانور و قس علی هذا مي‌توان استفاده کرد. خبرپراکنی برای موفقیت ملی پوشان کشورمان در این بازی دوستانه آرزوی موفقیت دارد.

۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۵:۱۶
هرگلی که به آمریکا در فوتبال زده بشه همانند بمبی است که در کشور آنها فرود بیاید
ننگ بر آمریکا (162524)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۱۶
عجب حکایتی!!!!!!! (162614)