کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به بهانه اظهارات اخير رييس‌جمهور در باره فساد

خرابی‌های 8ساله شبیه زلزله بود یا جنگ؟

16 فروردين 1393 ساعت 11:45

گروه مقالات: زلزله که مي‌آید تر و خشک را با هم نابود می‌سازد، نه صغیر می‌شناسد و نه کبیر، نه فقیر می‌شناسد و نه غنی، امواجی ویرانگر مي‌خواهد از عمق لایه‌هاي درونی زمین خودنمایی نموده و قدرت و بیرحمی خویش را به رخ بیرون نشینان زمینی بکشاند.


حسن فاتحی


زلزله با همه ویرانگری‌ها و خرابی‌های که با خود دارد، بذر کینه و نفرت را درجامعه نهادینه نمی‌كند، زلزله قومی را به قومی دیگر ترجیح نمي‌دهد، نژادی را بر نژادی دیگر برتر نمي‌نماید، جریانی را حق مطلق و جریانات رقیب را باطل نمی‌پندارد، زلزله بی‌رحم هم باشد به نام عدالت و با نقاب ارزش و مقدسات، ارزش‌ها را ویران نمي‌نماید، فوق فوقش نسلی از بین می‌رود و نسلی نو با امید و نشاطی دوباره جایگزین رفتگان مي‌گردد، با این تفاوت که نسل نو با عبرت از گذشتگان مقاوم سازی نموده و تا مي‌توانند به سلاح تکنولوژی و صلاح تدبیر مجهز می‌شوند و....

منتها خرابی‌های که از جنگها حاصل مي‌شود، خود شاخصه‌هاي متفاوتی دارند که هم علل و هم خود خرابی‌ها متفاوت از زلزله بوده و به مراتب ویرانگر و ماندگارتر از عوارض زلزله خود را نشان می‌دهند. اگر علت زلزله امواج سرکش لایه‌هاي درونی زمین مي‌باشد، علت جنگ‌ها بر علیه ملل و تمدنها امواج جهل، عوام فریبی، و سوء استفاده از دیانت و یا منافع سرزمینی مردم مي‌باشد.

اگر شاخصه زلزله‌ها ناگهانی و غیرقابل پیش بینی بودن آنها باشد (هرچندکه مناطق زلزله خیز را به درجاتی هم بتوانیم بشناسیم)، منتها شاخصه مهم جنگها بر علیه ملل و تمدنها معمولا" تدریجی و عطف به سوابق بوده و از طرفی هم قابلیت پیش بینی دارد.
***************
حال با اين مقدمه و به بهانه اظهارات اخير رييس‌جمهور، در باره لزوم برخورد علني تر و شفاف تر رسانه‌اي با پشت پرده فسادهاي مالي و اقتصادي به جا مانده از دولت‌هاي قبلي سخني با آقاي روحاني داريم؛
آقای روحانی؛ وقتی من و تو و همگان شاهد دروغ‌ها و مرگ اخلاق و دیانت بودیم که به نام مقدسات، ارزش‌ها را وارونه مي‌کردند و به نام عدالت بسترهای فساد و باندگرائی‌ها را بوجود مي‌آوردند، چرا در چنین فضای مسمومی، رقبا و سیاسیون مردم‌محور مورد غضب قرار گرفتند و به انزواي اجباري رفتند؟
آقای روحانی؛ چرا برای برخی‌ها دیانت به منفعت و مصلحت دنیوی و قدرت و مدیریت تبدیل شده است؟ آقای روحانی آیا منهای اخلاق، دنیا ارزش زندگی را خواهد داشت که مدعیان مبارزه با استکبار با عوام فریبی هزینه را ازجیب ملت مي‌پردازند؟

آقای روحانی؛ شما فرمودید که بیشترین وقت خودرا در عرصه اقتصاد و سیاست خارجه صرف مي‌نمایید، آیا رفع آثار ظلم از نخبگان ملی و اسلامی ضرورتی بس مهم نمي‌باشد؟! مقاومت همین نخبگان و تلاش و پشتکار هوشمندانه مردمی، باعث شد تا حماسه 24 خرداد 92 شکل بگیرد تا بلکه بساط افراط‌گرایان و سوء استفاده‌کنندگان از دیانت مردم برچیده شود،آیا فکر نمی‌کنید که تمرکز افراطی به سیاست خارجه بدون از بین بردن سوء مدیریت‌ها و ظلم‌های درونی زحمات شما را به هدر خواهد داد؟

آقای روحانی؛ علل جنگ تحمیلی هشت سال گذشته بر علیه ملت و ارزشهای اسلامی و انقلابی، نفوذ جریان مقدس ماب منحرف به ارکان تصمیم گیری نظام بود، همان جریانی که برای به قدرت رسیدن دوباره، در گام‌های آخر خویش از هاله‌هاي عوام فریبانه به مکتب ایرانی متوسل شدند، ولی متاسفانه بعد هشت سال جنگ تمام عیار برعلیه ملت و ارزشها، نه بازجویی و مواخذه گردیدند و نه اینکه غرامتی پرداخت کردند.

آقای روحانی؛ وقتی رئیس جمهور یک مملکت بجای رسانه ملی از طریق رسانه‌هاي مکتوب و خبری با مردم سخن مي‌گوید و علیرغم حماسه 24 خرداد 92 پیام آراء مردم بر تمرکز افراطی برسیاست خارجه و رها نمودن سوء مدیریت‌ها و افراط گرایان داخلی حمل شده است،آیا همچنان امیدی برای دوست داران شما باقی خواهد ماند؟

آقای روحانی؛ یکی از افراط گرایان دقیقا" بعد حماسه 24 خرداد 92 این جمله را برزبان آورد: "شهرکه سقوط نکرده، تنها شهردار عوض شده است!"، آیا بدون مهار و مدیریت چنین افراط گرایانی، اقتصاد و سیاست خارجه ما امکانی برای ترمیم خرابي‌ها خواهند داشت؟

مخلص کلام اینکه: سوء مدیریت‌ها و منیت‌های داخلی به سیاست خارجی عقیم و منزوی دامن زد و اقتصاد بیمار ما هم بخاطر جهالت و باندگرائی‌های فساد آلود سیستمی تار و پودش ازهم تنیده شد، امروز نیز با شعار راه سیاست خارجه از سیاست درست داخلی مي‌گذرد موفق خواهیم شد. چون شما دیواربرداری کنید آنها دوباره خرابکاری خواهند کرد، شما از در دوستی و تمدن با ملل جهان برآیید، آنها آشوب درست خواهند نمود، شما اقتصاد را نفسی دیکر بدمید، آنها امنیت اقتصادی را از بین خواهند برد و...


کد مطلب: 36932

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/36932/خرابی-های-8ساله-شبیه-زلزله-یا-جنگ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir