به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۲۰۵۷۱۵

پمپئو: از راه‌های مختلف به ایران پیشنهاد کمک برای مقابله با کرونا را داده‌ایم

پمپئو: از راه‌های مختلف به ایران پیشنهاد کمک برای مقابله با کرونا را داده‌ایم
گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه آمریکا قصد کمک به ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا را دارد گفت: «همچنان به ایران از راه‌های مختلف پیشنهاد کمک داده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

مایک پمپئو، شب گذشته در یک نشست خبری افزود: «ما یک کانال باز بشردوستانه برای تسهیل تراکنش‌های قانونی داریم و با این وجود اطمینان حاصل می‌کنیم که کارزار فشار حداکثریمان از دسترسی تروریست‌ها به پول جلوگیری می‌کند.»  به جای تمرکز کردن به نیازهای مردم ایران و قبول کردن پیشنهادات کمک، مقامات ارشد ایرانی درباره شیوع ویروس ووهان برای چندین هفته دروغ گفتند. پمپئو در عین حال با انتقاد از حکومت ایران مدعی شد: «به جای تمرکز کردن به نیازهای مردم ایران و قبول کردن پیشنهادات کمک، مقامات ارشد ایرانی درباره شیوع ویروس ووهان برای چندین هفته دروغ گفتند. رهبران ایران تلاش دارند تا از مسئولیت پذیری برای حاکمیت بی کفایتشان پرهیز کنند.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت: «تحریم های غیرقانونی آمریکا باعث خالی شدن منابع اقتصادی ایران و مختل شدن توان مقابله با کووید – ۱۹ شده است. آنها به معنای واقعی کلمه، افراد بی گناه را می کشند. ایستادن و تماشان کردن آنها، غیراخلاقی است. انجام چنین کاری هرگز کسی را از خشم و غضب آمریکا درآینده حفظ نکرده است. به پویش جهانی رو به رشد برای بی اعتنایی به تحریم های آمریکا علیه ایران بپیوندید.»

اما مایک پمپئو شب گذشته از تحریم‌های تازه علیه ایران نیز خبر داد و همزمان خواستار آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران شد. وی افزود: «سه شخص حقیقی و ۹ شرکت به‌دلیل همکاری با شرکت‌های پتروشیمی ایران تحریم شده‌اند.» وی این شرکت‌های را مستقر در آفریقای جنوبی، هنگ‌کنگ و چین عنوان کرد و علاوه بر آن گفت که سه ایرانی را به اتهام دخالت در فروش و بازاریابی محصولات پتروشیمی این کشور در فهرست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار داده‌اند.
برچسب ها: مايك پمپئو