به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۱۰۱۶۵۲

ضربه پنالتی منحصر به فرد مسی!

ضربه پنالتی منحصر به فرد مسی!
یکی از گل های بارسا در بازی شب گذشته با بقیه گل ها تفاوت زیادی داشت و روی پاس لیونل مسی به سوارز در یک ضربه پنالتی به ثمر رسید. بعد از اینکه مسی یک ضربه پنالتی از حریف گرفت، خودش پشت ضربه ایستاد اما به جای اینکه به سمت ‏دروازه شوت بزند، توپ را به آرامی به سمت جلو قل داد تا لوئیس سوارز که از قبل با او هماهنگ بود، از راه برسد و گل را ‏به نام خود کند. ‏

در همین رابطه، کارشناس داوری کشورمان درباره حرکت عجیب فوق ستاره بارسلونا در زدن ضربه پنالتی توضیحاتی را ارائه کرد. پرویز سیار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این که حرکت جالب لیونل مسی در زدن پنالتی مقابل سلتاویگو با قوانین داوری مغایرت دارد یا خیر، گفت: این حرکت هیچ مغایرتی با قوانین زدن پنالتی نداشت و داور مسابقه به درستی گل را صحیح اعلام کرد.

وی افزود: تنها تفاوت ضربه پنالتی با سایر ضربات آزاد در فوتبال به محل و فاصله آن نسبت به خط دروازه باز می گردد و شکل زدن پنالتی هیچ تفاوتی با سایر ضربه های آزاد در فوتبال ندارد. کارشناس داوری کشورمان ادامه داد: تنها محدودیتی که برای زننده ضربه پنالتی وجود دارد این است که وی پس از برخورد توپ با تیرک دروازه نمی تواند توپ را وارد دروازه حریف کند اما در پاس دادن ضربه پنالتی یا زدن آن به صورتی که هم تیمی از آفسایر توپ را وارد دروازه نکند مجاز است. با این تفاسیر پاس گلی که لیونل مسی از پنالتی به لوئیس سوارز داد صحیح بود و به همین دلیل بارسلونا به شکلی کاملا قانونی گل چهارم خود را در دیدار با سلتاویگو به ثمر رساند.