به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۱۰۳۶۴۶

کارگردان متعهد هم به GEM پیوست!

گروه هنري: سینماژورنال درباره پیوستن کارگردانان مطرح سینمای ایران به شبکه های ماهواره ای نوشت: بعد از مهاجرت کارگردانانی چون سعید ابراهیمی‌فر، مهدی مظلومی و محمدتقی راوندی و بازیگرانی چون رابعه اسکویی، صدف طاهریان، چکامه چمن‌ماه و بهارک صالح‌نیا، حالا شنیده‌های سینماژورنال از مهاجرت کارگردانی به نام «احمدرضا گرشاسبی» به ترکیه حکایت دارد.

گرشاسبی فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه هنر، از جمله کارگردانان متعهد سینمای ایران در دهه 60 بود. وی از اواسط دهه 60 در سینمای ایران به عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت خود را آغاز کرد. «شرایط عینی»، نخستین فیلم گرشاسبی که نویسندگی و کارگردانی آن را خودش برعهده داشت، اولین محصول سینمای ایران بود که با نقد رفتارهای گروهک منافقین ساخته شد.

«اُ. منفی»، «بانی چاو»، «دره هزار فانوس» و «دریا برای تو» دیگر آثاری بودند که گرشاسبی تا اواسط دهه 70 ساخت و از این زمان تا یک دهه و نیم بعد فیلم دیگری نساخت. آخرین ساخته سینمایی گرشاسبی «اینجا شهر دیگریست» نام داشت که با مضمون اتفاقات مقارن ضربت خوردن علی(ع) سال 90 با حمایت فارابی ساخته شد. این پروژه پرهزینه به لحاظ تولید، سال 93 در سینماها اکران شد و کل عایدی آن پس از سه هفته نمایش بیشتر از دو میلیون و نیم نبود. حالا این کارگردان 58 ساله این فیلم به ترکیه رفته و مشغول بررسی اوضاع و کار بر روی چند فیلمنامه است بلکه بتواند یکی از آنها را برای شبکه جِم کارگردانی کند.

ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ۱۱:۴۷
ما از کشور یه چیزی به اصطلاح سیاست داریم(اونم نه همیشه گاهی)...اقتصاد که خیلی وقته نداریم و اوضاع خرابه....حالا شما متصور بشید فرهنگ دست و پا شکسته ما بیشتر پاشیده بشه...(سوال میکنم کشوری که نه فرهنگ داره، نه سیاست نه اقتصاد نه آموزش امیدی بهش هست؟) (333816)
صدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ۱۴:۲۲
با این مسخره بازیهایی که صدا سیما برای هنرمندان درمیاره بهشون حق میدم که برن شبکه خارجی فعالیت حداقل اینجوری میدونن که اونجا براشون ارزش قائل هستن
به گفته یکی از مسئولین دولت اگه صدا سیما کلا تعطیل بشه چندان برا مردم مهم نیست ساختار رسانه ملی باید تغییر کنه باور کنید که کل رسانه های داخلی ایران قدرت رقابت با شبکه فارسی زبان خارج از کشور رو ندارن ....رسانه باید ملی باشه نه میلی! صدا سیما این همه بودجه از دولت میگیره زبونشم واسه دولت درازه... برنامه های ضعیف درست میکنه بعدم دولت رو تخریب میکنه (333823)
امين
Romania
۱۳۹۴/۱۲/۲۸ ۰۴:۰۵
تنها راه نجات صداوسيما خصوصي هست (333841)