به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۴ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۱۰۷۲۳۸

نجات هزار پناهجوی سوری در آبهای ایتالیا

گروه بین‌آلملل: حدود یک هزار پناهجو که اکثرا از اتباع سوریه هستند توسط کشتی های باری و گارد ساحلی ایتالیا در آب های مدیترانه از سرگردانی در دریا نجات داده شدند.
نجات هزار پناهجوی سوری در آبهای ایتالیا
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه 'لارپوبلیکا'، در 24 ساعت اخیر 998 پناهجو در آب های مدیترانه میان لیبی و جزیره لامپه دوزا در جنوب ایتالیا توسط گارد ساحلی و کشتی های باری امدادرسانی شده و اکنون در مسیر ایتالیا قرار گرفته اند. این پناهجویان از سواحل مصر به سوی ایتالیا حرکت کرده و در دریا سرگردان بودند. یک کشتی گارد ساحلی ایتالیا با نجات 342 پناهجو که زنان و کودکان زیادی میان آنها دیده می شوند در حال رسیدن به بندر 'ائوگوستا' است. کشتی باری 'Merkarhu ' نیز 250 پناهجوی دیگر را نجات داده و در مسیر بندر 'کاتانیا' است. یک کشتی دیگر بنام 'ریو' نیز با 173 پناهجو به سوی بندر 'پالرمو' و یک کشتی دیگر با 233 پناهجو در مسیر بندر 'کروتونه' قرار گرفته است.

* شمار پناهجویان از ایتالیا دو برابر پارسال شده است
وزارت کشور ایتالیا اخیرا اعلام کرد که بیش از 24 هزار مهاجر و پناهجو در سه ماه نخست سال جاری میلادی وارد ایتالیا شدند که در قیاس با مدت مشابه در سال 2015 میلادی شمار آنها دوبرابر شده است. سازمان های بشردوستانه که در امدادرسانی پناهجویان فعال هستند تاکنون چندین بار تذکر داده اند و مقامات ایتالیایی نیز نگرانند که مدیترانه پر از شناورهای مهاجران شود و سواحل جنوب ایتالیا بویژه سیسیل، تبدیل به مسیر اصلی ورود آنها به اروپا شود.