به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۱۰۶۷۵

پایان گروگان‌گیری در پایتخت بنگلادش

پایان گروگان‌گیری در پایتخت بنگلادش
فرماندهان نظامی بنگلادش از پاکسازی کامل کافه "هُلی" در شهر داکا از وجود مردان مسلحی که تعدادی از خارجی‌ها را به گروگان گرفته بودند، خبر دادند. به گفته مقام‌های ارتش نیروهای امنیتی در حال جستجو در مناطق اطراف این کافه برای یافتن مهاجمان دیگر هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال مسعود از یگان واکنش سریع گفت که به اعتقاد وی حدود ۶ تا ۱۰ مرد مسلح در حمله به این کافه که در منطقه دیپلمات‌نشین شهر واقع شده، دست داشته‌اند که ۶ تن از آنها کشته شده‌اند.وی گفت که نیروهای امنیتی به دنبال بقیه مهاجمان هستند. با یورش کماندوها و پلیس بنگلادش ماجرای گروگان‌گیری در کافه "هُلی" شهر داکا پایان یافته به نظر می‌رسد. با این حال هنوز از سرنوشت حدود ۲۰ گروگان‌ گزارش کاملی منتشر نشده اما مقام‌های ژاپنی می‌گویند ۱۲ گروگان زنده مانده‌اند که دو خارجی هم در میان آنها هستند. بسیاری از گروگان‌ها از شهروندان ایتالیا بوه و چند ژاپنی هم در میان آنها وجود داشتند.

یک شبکه تلویزیونی محلی گزارش کرده ۱۰ تا ۱۲ گروگان پس از یورش پلیس نجات یافته‌اند و به بیمارستان منتقل شده‌اند. یک مقام ژاپنی هم تایید کرده است ۱۳ تن از گروگان‌ها نجات یافته‌اند که در میان آنها دو شهروند خارجی هم حضور دارند. بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان این گروگان‌گیری دست‌کم ۲۵ تن از جمله دو افسر پلیس کشته و ۴۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

هم‌زمان مقام‌های بنگلادشی به گزارشگر بی‌بی‌سی که در محل این واقعه حضور دارد گفته‌اند فرماندهان نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش این کشور فرماندهی این حمله را بر عهده داشتند. خیابان‌های اطراف کافه هُلی، مملو از زره پوش‌ها و نفربرهای ارتشی شده است. خبرگزاری رویترز گزارش کرده که حدود ۸۰۰ کماندوی ارتشی و مامور پلیس در این یورش حضور داشته‌اند.

"اعماق"، شبه خبرگزاری که اخبار مربوط به گروه داعش را منتشر می‌کند ساعتی بعد از حمله که حدود ساعت ۲۱:۳۰ جمعه شب به وقت داکا روی داد، گزارش کرد داعش مسئول حمله و گروگان‌گیری در پایتخت بنگلادش است. با وجود این مقام‌های آمریکایی گفته‌اند به احتمال زیاد این عملیات توسط گروه‌های بنگلادشی وابسته به القاعده صورت گرفته است. سفیر ایتالیا در بنگلادش به رسانه‌های ایتالیایی گفته هفت نفر از شهروندان این کشور در میان گروگان‌ها قرار دارند.
مرجع : ایسنا