به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۵:۰۷
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۴ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۱۱۵۱۳
«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس شد، «جانسون» وزیر خارجه

اسباب کشی شخصي نخست‌وزیر/عكس

گروه بين‌الملل: در پی کناره گیری دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا از این مقام و ارائه رسمی استعفانامه خود به ملکه الیزابت در روز چهارشنبه، ترزا می نخست وزیر جدید بریتانیا شد.
اسباب کشی شخص نخست‌وزیر بریتانیا پس از استعفا از سمت نخست‌وزیری! جهت اطلاع مسئولین انقلابی و مردمی و خادم ملت ایران!
اسباب کشی شخص نخست‌وزیر بریتانیا پس از استعفا از سمت نخست‌وزیری! جهت اطلاع مسئولین انقلابی و مردمی و خادم ملت ایران!
ملکه الیزابت، ترزا می را - که پیشتر عهده دار وزارت کشور بود - بطور رسمی به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا منصوب کرد. دیوید کامرون در سخنان خداحافظی خود با بیان این که خانم می یک رهبری قوی و با ثبات را برای بریتانیا به همراه می آورد، برای جانشین خود در مذاکرات شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آرزوی موفقیت کرد. کاخ سفید نیز روز چهارشنبه سمت نخست وزیری را به ترزا می تبریک گفت.

تزرا می بوریس جانسون را بعنوان وزیر خارجه انتخاب کرد. بوریس جانسون كه شهردار سابق لندن است در اولین سخنانش به عنوان وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد که آمریکا در "خط مقدم" سیاست‌های انگلیس خواهد بود. به نظر می رسد بوریس جانسون، پس از انتصاب غیرمنتظره‌اش به عنوان وزیر خارجه دولت ترزا می با این سخنان در واقع به اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود در صورتی که انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند در آخر خط قرار خواهد گرفت، پاسخ داده است.

وی در پاسخ به خبرنگاری که از وی پرسید آیا در نظر دارد از اوباما به دلیل آنکه وی را رئیس‌جمهوری " نیمه کنیایی" خوانده عذرخواهی کند؟ گفت: آمریکا در خط مقدم است. جانسون گفته بود که اوباما به دلیل نفرت پیشینیانش از امپراطوری انگلیس با انگلیس برخوردی مغرضانه دارد.  جانسون تاکید کرد: ما فرصت‌های زیادی داریم تا در روابطمان با اروپا و جهان موفقیت‌های بزرگی کسب کنیم و از اینکه از من خواسته شده در این رابطه نقشی ایفا کنم بسیار هیجان زده‌ام.