به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۹ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۱۱۱۸۴۶

مصرف برق از پیش‌بینی پیشی می‌گیرد

گروه اقتصادی: براساس بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد در روزهای آتی مصرف برق به بیش از 52 هزار مگاوات که پیش از این پیش‌بینی شده بود برسد.
مصرف برق از پیش‌بینی پیشی می‌گیرد
آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص وضعیت فعلی صنعت برق، اظهار کرد: بخش خاموشی به دو موضوع مربوط می‌شود: اول تجهیزات صنعت برق است که باید در این زمینه گفت هیچ مشکلی وجود ندارد. وی با بیان این‌که برای تجهیزات صنعت برق هر کاری که لازم بود تاکنون انجام شده است، ادامه داد: ضریب خروج اضطراری نیروگاه‌ها بسیار کاهش یافته به‌طوری که هیچ وقت بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها به این میزان نبودند.

مدیر عامل توانیر با اشاره به رکوردشکنی مصرف برق در روزهای گذشته، تصریح کرد: پیش‌بینی شده بود میزان مصرف برق به 50 هزار مگاوات برسد، اما متاسفانه مشاهده شد که میزان مصرف به بیش از 50 هزار مگاوات رسید. کردی با بیان این‌که در این برهه از زمان مدیریت مصرف می‌تواند این وضعیت را سروسامان دهد، خاطر نشان کرد: صرفه‌جویی می‌تواند مهم‌ترین مساله برای گذر از خاموشی باشد. وی پیش‌بینی کرد: به نظر می‌رسد که در روزهای آتی مصرف برق بالاتر از 52 هزار مگاوات برود، اما امیدواریم که با مدیریت مصرف بتوانیم از خاموشی گذر کنیم.
مرجع : ایسنا