به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۱۸۸۶۸

لوفت هانزا: ورود گلکسی نوت 7 ممنوع

گروه اقتصادي: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر خطرات ناشی از آتش گرفتن باطری های یک مدل از گوشی های ساخت شرکت کره ای سامسونگ، شرکت لوفت هانزا ورود این سری از گوشی ها را به داخل هواپیماهای خود ممنوع اعلام کرد.
لوفت هانزا: ورود گلکسی نوت 7 ممنوع
به دنبال آتش گرفتن یک دستگاه گوشی گلکسی نوت 7 در خطوط هوایی آمریکا، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا روز سه شنبه اعلام کرد که از ورود این سری از گوشی ها در خطوط هوایی خود جلوگیری می کند.  سخنگوی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در این باره گفت: از همه خلبانان، کارکنان خطوط هوایی و مسافران می خواهیم که از آوردن گلکسی نوت 7 به خطوط هوایی لوفت هانزا خودداری کنند. وی تاکید کرد که علاوه بر این مسافران حق ندارند که از این نوع گوشی ها در قسمت بار نیز استفاده کنند.  سخنگوی شرکت لوفت هانزا هشدار داد به افرادی که از این دستور سرپیچی کنند، جریمه خواهند شد.

چندی پیش نیز شرکت هواپیمایی کانادا 'ایرمونترال' اعلام کرد که از سوار کردن مسافرانی که حامل تلفن های سامسونگ گالکسی نوت 7 هستند، جلوگیری خواهد کرد.در بیانیه شرکت هواپیمایی کانادا آمده است، مسافران به هیچ عنوان اجازه ندارند گوشی های سامسونگ مدل Galaxy Note 7 را در خطوط هوایی کانادا با خود حمل کنند. به افرادی که دارای این گوشی هستند توصیه می شود با سایر خطوط هوایی مسافرت کنند. برخی شرکت های هواپیمایی آمریکا نیز روز جمعه اعلام کردند که از سوار شدن افرادی که حامل گوشی های سامسونگ نوت 7 باشند، جلوگیری خواهد شد.

چندی پیش گوشی Galaxy Note 7 یکی از مسافران خطوط هواپیمایی آمریکا که توسط شرکت سامسونگ رفع نقص شده و انتظار می رفت مشکل باتری آن حل شده باشد، در یکی از هواپیماهای خطوط هوایی Southwest آمریکا آتش گرفت. این هواپیما که قصد پرواز از لویسویل کنتاکی به بالتیمور در مریلند را داشت، به دلیل آتش گرفتن گوشی Note 7 قبل از پرواز، تخلیه شد. شرکت سامسونگ در ماه سپتامبر فراخوانی را برای عودت تمام گوشی های Galaxy Note 7 و رفع نقص آن ها منتشر و پس از اتمام کار اعلام کرد مشکل آتش سوزی باتری تمام گوشی ها رفع شده است. اداره هوانوردی فدرال آمریکا، هشداری را منتشر کرده و در آن از مالکین گوشی Note7 خواسته است این گوشی ها را درون هواپیما خاموش کرده و از شارژ آن ها خودداری کنند.
مرجع : ايرنا