به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۱:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۱۲۵۳۳۹

مخالفان مسلح سوري وارد الباب شدند

گروه بين‌الملل: سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، گزارش داد كه مخالفان مسلح سوري (ارتش آزاد) با حمايت ارتش ترکیه روز یک‌شنبه وارد حاشیه غربی شهر الباب، شده‌اند. الباب، آخرین شهر مهم در استان حلب است، که در کنترل «داعش» قرار دارد.
مخالفان مسلح سوري وارد الباب شدند
در ۱۸ بهمن ماه گزارش شده بود که گروه «داعش» در شهر الباب، در مناطق غرب، شمال و شرق در محاصره کامل ارتش و شورشیان مورد حمایت ترکیه و در مناطق جنوبی در محاصره ارتش سوریه و گروه‌های حامی بشار اسد قرار گرفته‌است. این شهر در ۳۰ کیلومتری مرز ترکیه و ۴۰ کلیومتری حلب -که زمانی مرکز اقتصادی سوریه بود- قرار دارد.

عملیات نظامی «سپر فرات»ِ ارتش ترکیه از تابستان آغاز شد. الباب در حالی در محاصره نیروهای مخالف قرار گرفته که طی این زمان، آنکارا و مسکو روابط و تعاملات میان خود را گسترش داده‌اند. ترکیه از شماری از شورشیان حمایت می‌کند در حالی‌که روسیه در کنار ایران از مهم‌ترین حامیان بشار اسد هستند. در حال حاضر این سه کشور مذاکراتی را با محوریت سوریه در آستانه انجام می‌دهند. ترکیه طی عملیات سپر فرات هم به شبه‌نظامیان داعش حمله کرده و هم با شبه‌نظامیان کرد، که از حمایت آمریکا برخوردار هستند، درگیر شده‌است.

«۶۶ سرباز ترکیه کشته شده‌اند»
خبرگزاری دوغان ترکیه روز یک‌شنبه گزارش داد که در جریان عملیات نظامی ترکیه در سوریه، تا کنون ۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بنا بر این گزارش عمده آن‌ها در جریان حملات داعش هدف قرار گرفته‌اند. سه سرباز ترکیه نیز در جریان یک حمله هوایی ارتش روسیه کشته‌ شده‌اند. مسکو می‌گوید این حمله اشتباهی رخ داده و تحقیقاتی در مورد آن انجام می‌شود. جنگ داخلی سوریه تا نیم میلیون کشته برجای گذاشته و نیمی از جمعیت آن کشور را آواره کرده‌است.

در گزارش تازه‌ای از سازمان عفو بین‌الملل، گفته شده است که از سال ۲۰۱۱ به این سو، تا ۱۳ هزار نفر در زندانی تحت کنترل ارتش سوریه در نزدیکی دمشق، به شکل دست‌جمعی اعدام شده و جسدهای آن‌ها، بدون اطلاع بستگانشان در گورهای دست‌جمعی خاک شده‌است.