به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۲ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۱۲۷۳۷۶
در نشست خبری پیش از دیدار با قطر

کی‌روش: هر سه امتیاز را می‌خواهیم

گروه ورزشي: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در نشست خبری پیش از دیدار با قطر پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار با قطر شرکت کرد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد. مشروح نشست خبری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه می آید:
به دنبال هر سه امتیاز بازی هستیم
خوشحال هستیم که در قطر حضور داریم و برای این کشور آرزوی موفقیت می کنیم اما در اینجا حاضر هستیم تا نتیجه خوبی بگیریم و امتیاز لازم  که هر سه امتیاز بازی هست را جمع کنیم تا بتوانیم در جام جهانی 2018 روسیه حاضر بشویم تا از این حضور خوشحال باشیم.
 
عجله ای برای برد نداریم
بارها گفتم تیم قطر، بازیکنان، سرمربی و فضای فکری آنها را می شناسیم و در این بازی دو قسمت متفاوت پیش روی ما خواهد بود. قسمت اول بازی با قطر است و قسمت دوم موضوع صعود به جام جهانی است. در بازی فردا فشاری روی ما نیست و عجله ای برای برد نداریم اما قطر عجله دارد و باید در این بازی برنده باشد و به همین دلیل برای بردن تلاش خواهد کرد. این تیم از سوم مارس در اردو است که این موضوع یک پوئن مثبت برای این تیم است. امیدوار هستم و این را می دانم که بهترین تیم فردا برنده خواهد بود و هر دو تیم برد می خواهند و اینکه بازی باز باشد یا نه، فردا مشخص می شود.
 
اتفاقات بازی قبل به تاریخ پیوست
اتفاقاتی که در بازی دور رفت رخ داد اکنون جزئی از تاریخ است و با گزارش ناظر و داور بازی و جرایم فیفا هر دو تیم لطمه خوردند و البته درسهایی را یاد گرفتند. در بازی فردا با روحیه جوانمردانه وارد زمین خواهیم شد و هر دو تیم با احترام کامل نسبت به رقیب پا به میدان خواهند گذاشت. در هر دو تیم بازیکنان خوبی حضور دارند و می دانیم قطر بازیکنانی مانند خوخی، تاباتا، هیدوس و سباستین را در اختیار دارد و در تیم ما نیز بازیکنانی مانند جهانبخش، قوچان نژاد و آزمون حضور دارند و هر دو تیم تلاش می کنند تا بازی جوانمردانه ای را به نمایش بگذارند.
 
قطر را می شناسیم
ما اطلاعات لازم را راجع به قطر داریم. فوساتی و بازیکنان این تیم را به خوبی می شناسیم و می دانیم یک مربی در 4 ماه نمی تواند معجزه کند ولی قطر بازیکنان خوبی در اختیار دارد. پدرو، سباستین، عارف، تابه تا و غیره را می شناسیم و می دانیم چه بازیکنانی برابر ما به میدان خواهند رفت و با اطلاعات کامل و کافی برابر این تیم قرار می گیریم.
 
برد این بازی سرنوشت ساز است
کسب پیروزی سرنوشت هر دو تیم را تغییر می دهد ولی امیدوارم شما درباره برد ایران صحبت کنید. ما در تیم ملی ایران همیشه یک هدف داریم و سعی می کنیم در جریان بازی بهترین تیم زمین باشیم. هر زمانی که بتوانیم این کار را انجام بدهیم، برد ما ضمانت می شود. البته فردا دو تیم خوب ایران و قطر بازی دارند و هر دو تیم، تیم های خوبی هستند.
 
درباره بازیکنان قطر صحبت نکردم
صحبتهای من راجع به بازیکنان چند ملیتی قطر بسیار ساده است و وقتی که من در گذشته در این باره صحبت نکردم، مطمئنا اگر فوساتی مربی با تجربه ای باشد صحبتهایی را که من انجام ندادم را به من مرتبط نمی کند. من هیچگونه صحبتی در این باره نکردم و اجازه بدهید ایشان هر صحبتی می خواهد در این باره انجام دهد و من نظری ندارم.
 
جزییات در فوتبال تاثیر گذار است
جزییات بسیار مهمی در فوتبال است که سرنوشت بازی را رقم می زند و در فوتبال تیمی که بیشتر گل بزند، برنده است. فوتبال بازی ساده ای است و اگر بخواهید برنده باشید، باید بهتر دفاع کنید و در حمله نیز بهتر باشید. فوتبال گاهی بازی عجیب و غریبی نیز هست زیرا همیشه تیم بهتر پیروز نمی شود اما اگر تمرکز خود را روی بهترین بودن بگذارید، می توانید برنده زمین را ترک کنید.
 
در آسیا راهکارهای عمیق اروپایی نیست
صحبت کردن درباره فوتبال آسیا کار سخت و پیچیده ای است و زمان مناسبی درباره حرف زدن درباره تفاوت فوتبال آسیا و اروپا و آمریکای جنوبی نیست. در تیم های آسیایی و آفریقایی راهکارهای عمیق فوتبال اروپا دیده نمی شود و سالهای زیادی طول خواهد کشید تا سیستم رقابتی مانند کشورهای اروپایی در این کشورها ایجاد شود.
در آسیا هر سه ماه یک بازی پرفشار وجود دارد
ایران به عنوان مقتدرترین تیم آسیا در سالهای گذشته شناخته شده اما هنوز در جام جهانی یک چیزی کم داریم. علت اصلی آن این است که تجربه بازیکنان در سطح رقابتی بالا کم است. بازیکنان مطرح در اروپا و آمریکای جنوبی هر هفته یک فینال جهانی بازی می کند اما در آسیا تیم ها هر سه ماه یک بازی سنگین مانند استقلال و پرسپولیس دارند و بعد از آن بازیکنان شرایط کم فشاری دارند. در قطر نیز بازی مانند السد و الریان وجود دارد اما پس از آن از فشار بازی ها کم می شود. در جام جهانی نیز دیدیم که بازیکنان ایران در دو بازی ابتدایی شرایط خوبی داشتند و در سطح بالایی بازی کردند اما برابر بوسنی این سطح حفظ نشد و همه چیز به سطح رقابتی بازیکنان باز می گردد.
 
فقط در روزهای فیفا اردو داریم
در حال حاضر فقط در روزهای فیفا اردو داریم زیرا در ایران چند مطلب تغییر کرد. نزدیک به 50 درصد از بازیکنان ما در اروپا حضور دارند و ما ترجیح دادیم تا بازیکنان به جای تهران مستقیما به قطر بیایند تا طراوت ذهنی و فیزیکی بازیکنان حفظ شود.
 
نگاه فوساتی به بازی فردا جوانمردانه باشد
فوساتی درباره حرف های من که تصور می کردند در رسانه ها انجام دادند، واکنش نشان دادند. در درجه اول ایشان نباید چنین صحبتی انجام دهد زیرا بازی مهمی در راه جام جهانی داریم و هر دو تیم باید نگاهی جوانمردانه به این بازی داشته باشند. حرفهایی که ایشان باید می زدند، باید درمورد حقایقی بود که من در مورد قطر گفته بودم. من در گذشته به قطر تبریک گفتم زیرا توانسته بودند جام جهانی را به آسیا باز گردانند و این موضوع را نتیجه دستاوردهای مردم و رهبران قطر دانستم. در گذشته این موضوع را به مردم قطر تبریک گفتم و اکنون دوباره این اتفاق را تبریک می گویم.