به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۲۷۵۷۸

بهترین کارگردان اسکار سریال می‌سازد

گروه فرهنگ و هنر: بری جنکینز، کارگردان «مهتاب» با اقتباس از کتاب «راه‌آهن زیرزمینی»، سریالی درام برای آمازون می‌سازد.
بهترین کارگردان اسکار سریال می‌سازد
 کتاب «راه‌آهن زیرزمینی»‌ نوشته کالسون وایتهد برنده جایزه ملی کتاب سال ۲۰۱۶ است. کمپانی آمازون دوشنبه هفتم اسفند اعلام کرد که قصد دارد تا با اقتباس از داستان این کتاب، سریالی درام بسازد.بری جنکینز، کارگردان و نویسنده فیلم برنده اسکار «مهتاب» برای نویسندگی و کارگردانی این سریال برگزیده شده است. داستان رمان «راه‌آهن زیرزمینی» بخشی تاریخی و بخشی سورئال است.

برنده جایزه بهترین فیلمنامه اسکار در این باره گفت: «کالسون در تمام آثارش همواره قواعد را به چالش کشیده است و «راه‌آهن زیرزمینی» نیز از این قاعده مستثنی نیست. این اثر پیشگامانه ادای احترام به شیوه‌ای اصیل و اندیشمندانه به تاریخ ملت ما است.»‌او در ادامه افزود: «ما در آمازون همکاری پیدا کرده‌ایم که فروتنی‌اش مقابل داستان‌سرایی و رهایی‌اش از فرم کاملا با دیدگاهمان جور است.»

جنکینز هم اکنون کار روی این سریال را آغاز کرده، هر چند که هنوز تعداد قسمت‌های آن به صورت رسمی اعلام نشده است. او نویسنده و کارگردان این سریال است.«مهتاب»‌ که در هشتادونهمین دوره اسکار جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد، دومین اثر سینمایی جنکینز پس از فیلم کمتر دیده شده «دارویی برای مالیخولیا» بود. «مهتاب»‌ که با بودجه اندک یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ساخته شده بود در سراسر جهان بیش از ۵۶ میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم علاوه بر اسکار بهترین فیلم، جوایز بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نیز از آن خود کرد. در ساخت سریال «راه‌آهن زیرزمینی» بسیاری از عوامل فیلم «مهتاب» از جمله تهیه‌کنندگان اثر حضور خواهند داشت.
مرجع : خبرآنلاین