به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۹:۱۹
 
۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۲۹۵۳

راديولوژى و سونوگرافى را هم عمومي كردند!

راديولوژى و سونوگرافى را هم عمومي كردند!
دكتر هژبرى- رزيدنت راديولوژى دانشگاه مشهد

چند نكته درباره طرح اخير وزارت بهداشت درباره دادن مجوز انجام مداخلات راديولوژى بخصوص سونوگرافى توسط ساير متخصصان و پزشكان عمومى.
١- تخصص راديولوژى دوره اى چهارساله و دربرگيرنده عصاره اى از علم تصويربردارى شامل سونوگرافى و سى تى اسكن و ام ار اى و ساير روشها است و همه ساله تعدادى از بهترين رتبه‌هاي ازمون دستيارى پزشكى اين رشته را بدلايل مختلف انتخاب مي‌كنند. در اين ميان رزيدنتها پس از دوسال مطالعه رفرنس هاى سونوگرافى و انجام كار بى وقفه و بررسى كيس‌هاى مختلف به حداقلى از مهارت دست پيدا مي‌كنند اين در حاليست كه جهت تكميل مهارت در سونوگرافى و تجربه اندوزى نياز به سالها زمان است و در عين حال بايد از مطالعه رفرنس هاى روز دنيا نيز غافل نبود.

٢- وزارتخانه هدف از ارائه اين طرح را حل مشكل كمبود متخصص راديولوژى در مناطق محروم ذكر كرده است. اين در حاليست كه بسيارى از همكاران من در مناطقى كار مي‌كنند كه فاقد متخصص چشم يا ارتوپدى و يا قلب بوده است كه به مراتب وجودشان لازم تر است.

۳- با اطمينان مي‌گويم مشكل كمبود متخصص راديولوژى در مناطق محروم تنها ناشى از سوءمديريت مسوؤلين مربوطه است چنانچه پوشش مناطق محروم هر استان به انجمن راديولوژى ان استان و رزيدنتهاى دانشگاههاى محلى واكذار شود براحتى اين مساله حل مي‌شود.

۴- بر طبق استدلال وزارتخانه جهت حل مشكل مناطق محروم ميتوان با برگزارى دوره‌هاي كوتاه مدت براى مواردى مثل سزارين اورژانس يا تخليه هماتوم اپيدورال يا درمان شكستگي‌هاي مختلف مجوز انجام انها را به ساير متخصصين يا پزشكان عمومى داد. آيا اين رويه درستى براى حل اين مشكل است؟ آيا مي‌دانيد با باب شدن اين رويه چه هزينه‌هاي هنگفتى بر سلامت مردم تحميل مي‌شود؟

۵- با اجراى اين طرح فساد عظيمى سيستم درمانى ما را فراخواهد گرفت بطوريكه متخصصين با وارد كردن تشخيص دلخواه خود در گزارش سونوگرافى دست به عمل هاى غيرضرورى خواهند زد و در اين ميانه هيچكس نمي تواند قانونا او را مؤاخذه كند و تنها جان بيمار است كه دست مايه ندانم كارى عده‌اى سودجو قرار خواهد گرفت.

٦- متاسفانه براى من و ساير همكاران لابى باندهاى قدرت و فساد و شركتهاى واردكننده تجهيزات پزشكى در پشت پرده اين طرح مسجل و معلوم است و سابقه عده اى در وزارتخانه (البته ما حساب اين عده معدود را از ساير مسؤولين خدوم وزارت بهداشت جدا مي‌دانيم) در مسائلى از اين دست و كسانيكه تنها به فكر منافع مادى خويش هستند بر ما معلوم است. هنوز از ياد نبرديم كه فروش سوالات دستيارى در سال‌هاي نه چندان دور چه پول هاى ميلياردى و حرامى به جيب عده‌اى روانه كرد و چه پزشكان جوان مستعدى كه قربانى اين خيانت بزرگ شدند.

۷- ما دستياران و متخصصين راديولوژى از شما بعنوان رسانه اى مستقل و روشنگر مي‌خواهيم با نشر اين مطالب نگذاريد جان و سلامت مردم بخصوص در مناطق محروم بازيچه دست معدودى كه اشك تمساح مي‌ريزند قرار گيرد . ما بر رنج اين مردم محروم واقفيم و تعداد كثيرى از ما و نيز خودم برخاسته از بطن توده‌هاي محروم اين مملكت ميباشيم و مي‌خواهيم نگذاريم عده اى سودجو و ثروت اندوز به بهانه حل مشكل مناطق محروم با ايجاد جو بدبينى بر خون شهيدان اين مرز و بوم و آرمانهاى امام شهيدان كاخ‌هاي قدرت و ثروت خود را بنا كنند. همانطور كه ابتدائا گفتم مشكل مناطق محروم براحتى با سپردن كار به راديولوژيست‌ها و رزيدنت‌هاى هر استان قابل حل است.
.

۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۲:۵۴
این وریر جدید بهدشت یه چیزیش می شه! (82448)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۳:۱۵
از این به بعد پزشکان عمومی در تابلو مطب می نویسند ختنه، حجامت ، سوراخ کردن گوش ، رادیو لوژی ، سنوگرافی و غیره.................. (82458)
یک پزشک
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۳:۳۱
در چند سال گذشته وزارت بهداشت وظیفه نظارتی خود در جهت ممنوعیت انجام سونوگرافی توسط افراد دوره ندیده را انجام نداد و باعث شد شرکتهای سود جو صدها دستگاه سونوگرافی بی کیفیت چینی که علیرغم قیمت پایین تر ازانواع ژاپنی و غربی هیچ رادیولوژیستی در مطب خود حاضر به استفاده از آنها نیست( به علت کیفیت پایین تشخیصی آنها ) را به متخصصین زنانی که تبحر سونوگرافی ویا تجربه ای در خرید این دستگاهها نداشتند فروختند و میلیونها دلار به جیب خود و شرکتهای عمدتا چینی ریختند زیرا تقریبا تمام کسانیکه با این شرایط این دستگاهها را خریدند باید برای تایید نهایی بیماران را مجددا به رادیولوژ یستها ارجاع دهند و وجود این دستگاهها فقط باعث اخذ هزینه های انجام سونوگرافی غیر ضروری از مردم و حتی تشخیصهای اشتباه توسط افراد دوره ندیده شده! و از علت مهم این کوتاهی وزارت گفته شده چون وزیر بهداشت قبلی خود متخصص زنان بوده چشم خود را به این اجحاف که مردم توسط افراد دوره ندیده ای سونوگرافی شوند بسته بود، احتمالا اکنون یکی از افراد شرکتهای وارد کننده خود مقام بالایی در وزارتخانه گرفته که میخواهد هزاران دستگاه دیگر را را قالب کنند، بیچاره مردم! (82468)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۰
من 6 ماهه حامله ام هر وقت میرم پیش دکتر زنانم 40 تومن میگیره سونوگرافی هم میکنه جوابشم بهم نمیده ! وقتی درخواست جواب میکنم میگه تو پروندت مینویسم !!! جدا از قضیه پولش من نگرانم نکنه حاملگیم مشکلی داشته باشه و (82599)
رادیولوژیست
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۵۳
خانم محترم انجام سونوگرافی توسط غیر رادیولوژیست آنهم با دریافت پول قدغنه .میتونین شکایت کنین (82853)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۳:۳۳
با تشكر از آقاي دكتر هژبري
واقعا باعث تاسفه كه سلامت مردم و قوانين چندين و چند ساله به اين راحتي ميتواند توسط تصميم فردي يك وزير آن هم در ماه آخر وزارتش و به بهانه خدمت به نواحي محروم مورد مخاطره قرار بگيرد و نكته جالب و تامل برانگيز اينكه اولين گروهي كه بسيار سريعتر از بقيه از بخشنامه فوق با خبر شده و بلافاصله به بازاريابي گسترده مشغول شده اند، شركت هاي فروشنده دستگاه سونوگرافي هستند!!! (82470)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۳:۳۳
به نظر میرسد واگذاری انجام سونوگرافی به متخصصین زنان و جراحی کاملا به نفع بیماراست . اگر رزیدنتهای محترم رتبه بالا ، با علاقه وارد این رشته شده اند که جای نگرانی ندارد مگر این که هدفشان تحصیل مال فراوان باشد (82471)
پیرو علم
Ukraine
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۳۷
از کجا به نظر می رسد؟؟؟
نظر مهم نیست ... علم مهمه
کار یه متخصص رو که یه متخصص دیگه نمی تونه انجام بده (82646)
حق طلب
Ukraine
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۴۲
مگه مردم مناطق محروم آدم نیستند؟ مگه اونا حق ندارن یه پزشک متخصص اونارو ویزیت کنه؟ من که ترجیح می دم 200 کیلومتر برم و کارم درست انجام بشه تا 2 متر برم و کارم غلط انجام بشه (82649)
مريم
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۸:۰۰
هر عقل سليم و منطقي مي فهمه كه جراح و پزشكان محترم تيغ بدست بايد با مشاوره با ديگر تخصص ها تصميم به جراحي بگيرند. سونوگرافي و روش هاي imaging از مهمترين روشهاي پارا كلينيك و كمك تشخيصيه. هر گونه شك و شبهه و عدم تشخيص صحيح باعث تصميم گيري نادرست ميشه. و در نهايت اين بيماره كه بيشترين ضرر رو ميكنه. اما پراكلينيكي كه توسط فرد متبحر و متخصص آن انجام بشه كمك شاياني به پزشك كلينيسين و جراح و خود بيمار ميكنه. (82669)
دكتر صدقي
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۸:۰۶
همكار محترم جراح يا زنان ! شما تضمين ميكني كه بفرض ممكن در سونوگرافي تبحر داشته باشي ، هيچ گونه غرض ورزي در ريپورت انجام نمي دهي؟؟! تضمين ميكني كه سونوگرافي را به نفع بيمار انجام مي دهي نه به نفع شخصي و زير تيغ بردن بيهوده بيمار؟؟! در صورتي كه متخصص راديو لوژي چون فقط كارش تشخيصه و هيچ گونه دخالتي در نحوه درمان نداره و هيچ سودي از جراحي بيمورد بيمار نميبره ، پس انحرافي هم در ريپورت و يافته هاش نخواهد داشت (82672)
دكتر حمدي
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۸:۰۸
كجاي دنيا خود ارجاعي هست كه تو ايران بخاد باب بشه؟؟؟! مگه ميشه يك نفر به تنهايي بيمار رو ببينه ، سونوگرافي كنه ، تفسير كنه و خودش درمان كنه؟؟؟؟!!!!! پس چه كسي روي كار اين پزشك نظارت داشته باشه؟؟!!! (82674)
خدایا به داد مردم برس
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۲۶
شما هم اگه می تونستید خوب درس می خوندی رشته ای که دوست داریو انتخاب می کردی که از روی حسادت با جون مردم بازی نمی کردی (82699)
استاد رادیولوژی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۳۷
باسلام به همکار عزیزم
اگر قرار بر پایین کشیدن سطح علم در جامعه باشیم و شما همکار محترم اشکالی نمیبینید همان میشود که ما دست به تحریم مجلات معتبر علمی دنیا میزنیم
(مانند کبکی که سر در برف فرو میبرد)
ای کاش بجای نگاه های ناپاک به علم به جان مردم رحم میکردیم
نقل قول از یک پزشک متخصص قلب ایرانی مقیم اروپا برایتان میگویم که وقتی شنید با این اکوکاردیوگرافی توسط برخی ازمتخصصین قلب(البته که نه همه ) چه جفاها که میشود گفت ما در اروپا با کافران آن نمیکنیم که شما با ایرانی مسلمان میکنید
. . .
همکار عزیز وعزیزان اگر میخواهند با آینده علمی این کشور و نخبه کشی به اهداف ناصواب برسید حاشا که بگذاریم با جان فرزندان ایران زمین که همه آنان به مانند فرزندان من هستند بازی کنید (82707)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۳۳
اقاى عزيز,رتبه ى بالا دغدغش مثل شما پول نيست ,مهم اينه که هر تصميمى به نفع بيمار باشه.اين تصميم اشاعه دهنده ى فساد بزرگىدر زمينه ى سلامت ميشه.مثل اينکه اخلاق پزشکى پاس نکردى ?! (82729)
عربلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۴۵
به قول دکتر شهريارى اه مردم مناطق محروم پشت
اين دولت براى هميشه خواهد بود. (82731)
بابک
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۵۸
شما مثل اینکه اطلاعاتتون راجع به علم پزشکی مخصوصا رادیولوژی ناقصه.اتفاقا اینجوری سیستم خودارجاع حاکم میشه و مریض از نظر جانی و مالی آسیب میبینه (82858)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۱۲
متاسفانه با طرح فوق دست تمامي افراد سودجو در زمينه سلامت كاملا باز ميشود كه خودشان با انجام سونوگرافي تشخيص خودشان را تاييد و علاوه بر اخذ هزينه اضافي سلامت فرد را نيز به خطر بياندازند
گفتني است پزشكان راديولوژيست حق ويزيت مريض به صورت مستقيم و ارجاع مريض به خودشان را نداشته و لذا راه سواستفاده بر آنها بسته است اما با عمومي شدن سونوگرافي خدا به داد جان و مال بيماران برسد (82485)
علي
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۲۲
با سلام
اينها بخاطر سودجويي وحرص بي پايان بعضي هاست من خودم مريضي داشتم كه يكي از متخصصين زنان استاد دانشگاه اروميه كه زن رييس دانشگاه هم بود سونوگرافي كرد وگفت سرطان تخمدان دارد ومريضمونو بستري كرد
بعد توبيمارستان متخصص سونوگرافي نگاه كرد وگفت سرطان نيست وكليه لگني است (82490)
پزشک قانونی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۴۱
درود بر شما علی عزیز
ای کاش شما نیز از مراجع قانونی (نظام پزشکی و دادگاههای ذیصلاح و معاونت درمان دانشگاههای علوم پزشکی )پیگیری نمایید تا نابرده رنجان و سود اندوزان جان مردم را بازیچه ثروت و قدرت خود نکنند (82709)
رزیدنت رادیولوژی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۲۲
این قضیه کاملا به ضرر مردم و سلامت جامعه می باشد.با توجه به وسعت و عمق این رشته که نیاز به گذراندن دوره تخصصی 4 ساله و حتی 6 ساله میباشد چطور میتوان آن را به دست کسانی داد که دانش و مهارت آن را ندارند؟!سود کردن از طریق فروش دستگاههای بی کیفیت چینی به قیمت جان مردم!!!!!!!!!!!! (82491)
پزشك
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۲۵
با تشكر از نگراني بجاي شما
من شنيدم اي وزات بهداشت اين طرح را تكذيب كرده وگفته اين يك طرح اوليه بوده كه بدون انجام كار كارشناسي به اشتباه منتشر شده (82492)
علي
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۰۰
طبق اخبار موثق اين طرح تكذيب شده و صرفا در حد بررسي بوده است (82632)
علي رضا
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۸:۱۱
يعني وزارت بهداشت اينقدر بي درو پيكره كه يك مصوبه كه با اين مهارت نوشته شده همينجوري به بيرون درز كنه؟؟؟؟!!! وزارت خونه صاحب نداره؟؟؟ (82675)
دکتر هزبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۸:۱۸
جالب اینجاست که در جلسه ای که همکاران با معاون وزیر داشتند ایشان ان راتکذیب کردند و در حد طرح دانستند در حالیکه قبل از این ما نامه را دیده بودیم که در سربرگ اداری و با کلی پاراف در پایین نامه همراه بود (82676)
دکتر شهنازی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۲۷
با سلام متاسفانه آقای دکتر طریقت عملکرد مساعدی در این چند ماه کوتاه وزارتشان نداشته اند.جان مردم بازیچه ندانم کاری و فساد مالی پشت پرده نیست... (82493)
هادي ذوالفقاري
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۰
با تشكر از استاد محترم (82560)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۴
استاد شهنازی ممنونم (82607)
دکتر احمدزاده
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۵۲
استاد مایه افتخار مایی (82662)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۲
با تشكر از مطلب جامع و كامل آقاي هژبري
بزرگترين خطر انجام سونوگرافي توسط پزشكان
باليني و غير راديولوژيست خود ارجايي مي باشد و بزرگترين گروهي كه متحمل ضرر مي شوند مردم عادي و بيماران هستند (82495)
رزيدنت
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۳
با تشكر از دكتر هژبرى
در تائيد گفته هاى دكتر يكى از اين أقايون بپرسه كه أخه فوق غدد تو كدوم منطقه محروم هست كه سونو تيروئيد انجام بده يا تو كدوم منطقه محروم دستگاه CT وMRI هست كه ديگه نيازى به راديولوژيست برا انجام و گزارش CT وMRI ندارن و كدوم پزشك عمومي يا جراح ، زنان و... از پس گزارش اونا بر مياد؟
الان فكر مي كنم هر كسي بدونه كه صحبت از منطقه محروم فقط يك ژست برا اونايي كه مي خوان جيب خود شونو با هزينه كردن از جون مردم بيگناه مناطق محروم پر كنن (82496)
دکتر ترابیان
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۴
با سلام.متاسفانه سونوگرافی متخصصین زنان آسیب زیان باری را به سلامت مردم زده است.وزیر قبلی بهداشت عامل رواج این تخلف بوده به دلیل جانب داری از هم رشته ای های خود.ا ین متخصصین به شکل غیر قانونی از مردم پول دریافت میکنند بابت انجام سونوگرافی و بعضا مقادیر هنگفتی که بالاتر از تعرفه رادیولوژیست .مردم باید بدانند تنها منبع قانونی انجام سونوگرافی رادیولوژیست است.تا توسط افراد دیگر سر کیسه نشوند و جان و مال مردم ضایع نشود. (82498)
زشک مناطق محروم
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۶
این بخشنامه به ظاهر برای رفاه بیشتر مناطق محروم تهیه شده اما متاسفانه بیشترین کسی که از تبعات ان لطمه خواهد دید مردم همین مناطق هستند که هزینه مادی و جانی زیادی را به دلیل تشخیصهای اشتباه و درمانهای اشتباه ناشی از ان باید بپردازند و بدلیل ایجاد سیستم خود ارجاعی نظارت بر تشخیصهای اشتباه داده شده و تبعات ان توسط هیچ مرجع قانونی امکانپذیر نیست، پس فقط قدری وجدان لازم است تا درد محرومیت این مناطق را به خاطر سودجویی برخی شرکتهای تجهیزات پزشکی و عوامل پشت پرده چند برابر نکنیم. (82500)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۶
هر دم از این باغ بری میرسد!!!!
واقعا این طرح اگه اجرا بشه فاجعه به بار میاد تو جامعه. (82501)
متخصص داخلی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۷
با تشکر
پشت پرده ی این قضیه عدهای سودجو می باشند.
عده ای که با لابی با شرکت های وارد کننده دستگاههای سونوگرافی دنبال سو دهای کلان اند
من خودم متخصص داخلی ام و هیچگاه به مریض ام همچین ظلمی نمی کنم که بفرستمش پیش یه غیر متخصص برای سونوگرافی
مگه میشه یه غیر متخصص سزارین کنه یا اپاندیس عمل کنه یا برای یه بیماری داخلی مانند خونریزی گوارشی درمان بزاره
واقعا برای مردم متاسفم (82502)
یک پزشک دلسوز
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۹
متاسفانه مافیای تجارت اینبار جان مردم را آنهم به بهانه خدمت به مناطق محروم نشانه رفته است . به همین راحتی مجوز سونوگرافی که یک پاراکلینیک تخصصی و فوق تخصصی هست به خاطر فروش چند دستگاه سونوگرافی بیشتر به پزشکان غیر رادیولوژیست داده می شود تا خارج از حرفه تخصصی خود با جان بیماران بازی کنند ، پزشکان عمومی که بخاطر سیاست های غلط وزارت بهداشت رو به شغلهای غیر پزشکی هم آورده اند . متاسفم (82505)
بیچاره مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۳۹
بیچاره مردم
که در این جولان شعار های حمایت از مناطق محروم سلامت و وقت ناچیز درامدشان هدر میشود. (82506)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۴۰
متشکریم از نویسنده من چند وقت پیش متخصص زنان سونوگرافی برام انجام داد 50 هزار تومان گرفت در صورتی که تعرفه قانونی حدود 15 هزار تومان بود و جالب اینکه تشخیص غلط داد و مجبور به مراجعه مجدد به متخصص رادیولوژی شدم امثال من زیادند که گول میخورن بهتره اطلاع رسانی بشه برای این کارهای غیر قانونی که جون مردم به بازیچه نگیرند (82508)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۴۲
از همین الان می تونیم به دلال ها سلام بگیم (82510)
دکتر قضاوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۵۱
آیا حاضرید جراحی قلب خود را به دلیل بهانه هایی نظیر نبودن جراح قلب در شهر خودتان به یک پزشک عمومی که فقط 3ماه دوره(؟؟؟) گذرانده بسپارید ؟ برداشت بنده بعنوان یک پزشک از مجوز جناب وزیر در خصوص رادیولوژی اینست ! (82516)
علی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۵۵
حتما پشت پرده این دستور مضحک، شرکتهای وارد کننده دستگاههای بی مصرف چینی قرار دارند. (82520)
دکتر قناعتی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۵۶
همیشه عدم شایسته سالاری منجر به فجایع غیر قابل جبرانی شده و خواهد شد ! وزیر محترم نسنجیده و در این چند روز باقیمانده از وزارتتان با جان مردم بازی نکنید . (82522)
مونا صلاحی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۲۳
ممنون استاد (82621)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۲۶
از ماست که برماست !
دیروز برنج آلوده و .... امروز سونوگرافی و .... فردا را خدا بخیر کند ! (82623)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۲۸
شرق: وزير کنوني بهداشت و درمان، پس از گذشت سه ماه از دريافت راي اعتماد در مجلس نه تنها باعث پشيماني نمايندگان از اعطاي راي اعتماد به او شده است، بلکه از ابتدا تا امروز در حال سفيدنمايي عجيبي در حوزه مسايل و مشکلات بهداشت و درمان است. از او طي دو ماه سرپرستي در وزارت بهداشت و سه ماه وزارت در اين وزارتخانه اظهارنظر هاي عجيبي برجاي مانده است. محمدحسن طريقت منفرد، روز گذشته در حاشيه همايش روساي بيمارستان هاي آموزشي در خصوص اجراي برنامه پزشک خانواده در تهران با اشاره به اينکه مشکل دارو نيز در کشور حل شده است، اعلام کرد: بانک مرکزي مجوزهايي را داده است تا هر کسي بتواند دارو را وارد گمرک کند و بر اساس استانداردهاي ما مواردي که ارز آنها تعيين شده يا نشده، مي توانند از گمرک ترخيص شوند. او در حالي با تکيه بر دستور ترخيص دارو از گمرک مشکل دارو را حل شدني مي داند که دو روز پيش در همين رابطه رسول ديناروند، رييس دانشکده داروسازي تهران که تا پيش از اين درباره مشکلات پيش آمده در رابطه با کمبود دارو سکوت کرده بود عنوان کرده: عملکرد ضعيف وزارت بهداشت تا يک سال گذشته در حوزه دارويي باعث شده که اکنون با کمبود و نبود سه رقمي دارو مواجه باشيم، قيمت رسمي داروها نيز به طور متوسط ۴۰ درصد افزايش يافته ولي بيمه ها زير بار نمي روند و اين پديده عجيبي است. (82625)
محمد
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۰۲
ممنون از نظر ارزنده و بحق استاد بزرگوار (82633)
دکتر خاتمی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۵۶
متاسفانه کار به جایی رسیده که متخصصین زنان برای سود جویی مالی خود و بدون توجه به حقوق مردم کار اصلی خود را رها کرده اند آمار بالای سزارین بدون دلیل که وزیر قبلی هم طرفدارش بود و کاری در جهت کاهش ان نکرد خود حاکی از در خطر بودن سلامت جامعه است (82523)
رزيدنت
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۱۳
ممنون از ذكر حقيقت (82830)
کاوه
United States
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۵۷
بیخود نبود این آقای وزیر با کمترین رای ممکن از مجلس رای اعتماد گرفت(50% + 1 رای). نماینده هامون تو مجلس پیشبینی میکردن این وضعیت اسف بار رو. (82525)
کاوه
United States
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۵۹
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم.

هر کسی میتونه بفهمه این طرح چهقدر به ضرر سلامت مردمه. (82526)
بيمار محروم !
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۲۱
خوشا به حال ما مردم مناطق محروم كه سلامت ما ارزشي كمتر از سلامت بقيه دارد !
تا اين حد ... (82555)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۰۴
متخصص زنان به من گفته بود بچت سالمه تو 20 هفتگی پزشک متخصص سونوگرافی گفت کلیش مشکل داره خوشبختانه دیگه واسه ویزیت های بعدی مراجعه نکردم پیش اون متخصص زنان بعدا که جویا شدم فهمیدم متخصصین زنان حق سونوگرافی ندارند و دیگر اقوام و در جریان گذاشتم (82532)
مهشید از یزد
United States
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۰۴
این آقای وزیر دیده آخر کارشه، میخواد بار خودشو اطرافیانش رو ببنده. یه دنیای دیگه ای هم هست آقای وزیر. از روز آخرت بترس که باید جواب پس بدی. اینقدر به این مردم لطمه نزنید توروخدا. بسه دیگه. (82533)
دانشجوی پزشکی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۰۴
وزارت بهداشت محترم ، خواهشن همه چیز رو به گند نکشیییییین . !!!! (82534)
ایمانی - تبریز
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۰۷
امان از مافیای تجارت اجناس چینی !!! به نظر من این از قضیه برنجهای آلوده هم بدتره !! امیدوارم مردم متوجه بشن ... ! (82536)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۱۰
تا کی این أستبداد پزشکان دراین کشور باید پذیرفته شود در رادیولوژی وسی اسکن وام ار ای کار اصلی کارشناس رادیولوژی انجام می دهد وپول را پزشک می گیرد وبعد جهت درمان چاره جهت رفع مشکل پزشک عمومی که ازرادیولوژی چیزی نمی داند وارد میکنیم درصورتی حق مجوز مطب رادیولوژی حق کارشناس است (82539)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۰۱
سلام اقاى کارشناس,ببخشيد رتبه ى کنکورتون چندبوده؟جهت اطلاع خدمتتون عرض کنم که تفسير گرافى نياز به تخصص و گذراندن دوره ي پزشکي عمومى و4 ساله ى رزيدنتى و اشنايى با بيمارى ها داره .راديولوژى فقط گرفتن عکس و دادن اون دست مردم نيست.شما در دوره ى تحصيلت بيشتر در مورد نحوه ى عکس گرفتن خوندى.ضمنا مزاياى شما نسبت به بقيه ى کارمندا خيلى بهتره . (82736)
پزشک عمومی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۱۱
ین یک فاجعه هست.اینکه یک پزشک زنان با سواد محدود از سونوگرافی،بیمار را سونوگرافی بکنه،تشخیص خودشو رو بذاره،و بعدشم احتمالا جراحیش کنه،بدون اینکه این وسط کسی‌ بفهمه تشخیص درست بوده تا غلط،و یا اینکه یک پزشک عمومی‌ بیمار رو سونوگرافی کنه و بسیاری از بیماریها مثل توده و سرطان رو ندیده بگیر!!مگه می‌شه با ۳ ماه کسی‌ به اندازه متخصص یک رشته تبحر پیدا کنه؟!!!این بازی با جان انسانهاست! (82541)
دكتر م.س
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۱۲
هر كونه تصمىم كىرى در اىن مورد مستلزم كارشناسى است كه متأسفانه نه تنهاازانجمن رادىولوزى واساتىد و متخصصىن رادىولوزى جهت كارشناسى نظرى خواسته نشده بلكه طى ىك أقدام عجولانه بدون اطلاع رسانى دستور العمل صادر شده است.اىن أقدام عجولانه در أواخر كار وزىر بهداشت و عدم تكذيب كتبى أن جامعه رادىولوزى و هر فرد منصفى را به فكر فرو مى دارد كه منشأ اىن مساله إز كجاست. (82543)
پزشگ طرحی - خاش
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۱۲
مسخره ست !!! من پزشک مناطق محروم بودم کلا 20 قلم دارو بیشتر دم دستمون نبود نسخه کنیم !! حالا میخان سونوگرافی بدن ... جوکه !؟ ای خدا چرا مارو اینجا بدنیا آوروندی !!!؟ (82544)
بيمار
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۱۴
شايد از نظر ايشان جان مردم مناطق محروم ارزش كمتري دارد و به جاي حل كردن مشكل كمبود متخصص قصد انجام كار توسط افراد غير متخصص دارند (82545)
رادیولوژیست
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۱۶
بنده و همکارانم تقریبا هرروز با این درخواست مواجهیم که جنین با موقعیت سفالیک(سر پایین) را بریچ (پا پایین) گزارش کنید تا بیمه هزینه سزارین را پرداخت کند که البته قبول نمیکنیم و این کوچکترین نمونه از مضرات خودارجاعی است که ممکن است اتفاق بیافتد. (82548)
سلامی از تبریز
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۱۹
خدا نبخشه اون کسی رو که با جون مردم بازی میکنه .
یکی از آشناهای ما بعد از 9 سال ناباروری آزمایش حملگیش مثبت میشه میره دکتر زنان ، دکتره خودش سونوکرافی میکنه و میگه حاملگی خارج از رحمه و حتما باید دارو بگیره و اگه جواب نداد عمل بشه . بعد بهش یه آمپول زده بوده که جنین خارج از رحم رئ از بین ببره که دچار خونریزی شدید میشه میبرن بیمارستان ، دکتر رادیولوژی میاد سونوگرافی میکنه میبینن حاملگی داخل رحم بوده و بالاخره هم سقط شد . خدا ازش نگذره . (82553)
نازنین
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۵
.... ! فقط میتونم بگم متاسفم !!! وحشتناک بود . (82570)
مریم-سمنان
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۴۵
!!!! فاجعه !! من 4 سال نازایی داشتم وقتی این مطلب رو خوندم خشکم زد . اگه من بجای اون خانم حامله بودم ... (82587)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۲۰
هی وااااااااای من ! با این چیزا دیگه نمیشه شوخی کرد (82620)
هادي
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۲۸
با سلام
من معتقدم به عنوان يه شهروند هر بيمار حق داره توسط شخص متخصص و دوره ديده براش كارهاي تشخيصي انجام بشه با انجام اين طرح حق همه شهروندان از دسترسي به متخصص راديولوژي گرفته ميشه. (82556)
اتند دانشگاه
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۲۹
وقعا مايه ننگه وزرير محترم به بهانه قشر محروم چيكارا كه نميكنى خودت ببينو خودت درمان كن هر چند اجراش محاله واى اعتراض جدى ضروريه ممنون از دكتر هژبرى عزيز بابت زحماتشون (82557)
پرستار
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۱
هردم از این باغ بری میرسد (82561)
مجیدی - کرمان
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۲
من همسرم رزیدنت رادیولوژیه برای طرح یکماهه فرستادنش جایی که 4 تا پزشک رادیولوژیست دیگه هم بود ! وقتی سوء مدیریت توی توزیع نیرو تو مناطق محروم وجود داره طرحهایی نظیر این ازشون بویی غیر از حسن نیت و خدمت به مناطق محروم میاد !!
وزیر عزیز این چند روز باقی مونده نکن ز این کارا ، یه عمر نفرین مردم و برا خودت نخر . (82562)
پزشک عمومی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۳
اینا فکر کردن اینجوری میتونن بگن ما به مناطق محروم فلان خدمتو کردیم البته بهتره مردم بدونن خیانته نه خدمت (82563)
منطقه محرومی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۴
مگه این ملت بیپاره چه گناهی کردن؟خوب توریع متخصصاشونو سامان بدن یا اگه بازم کمبود دارن ظرفیت رشته رو زیاد کنن (82567)
ali
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۵
وزیری که عصبانی باشه همینه .امیدوارم در دولت تدبیر شاهد این بی تدبیری ها نباشیم (82568)
پزشک
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۶
وای به حال این مردم فلک زده (82571)
فرهاد
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۶
سکوتم سرشار از فریاد است اما بغض گلیوم را میفشارد . خدایا تنها ارزویی این روزها دارم اینه که بیمار نشم. واقعا ما ایرانیا چقد بدبختیم خیلی احساس حقارت میکنم خیلی خیلی خیلی خیلی (82572)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۳۰
بمیرم برات! واقعا از ته دل گفتم. همدردتم اساسی. (82704)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۷
با تشکر از مقاله روشنگرانه اقای دکتر من فکر میکنم شما پزشکان محترم در زمینه راهنمایی مردم کوتاهی کرده اید و با این کار راه را برای تصویب این قوانین احمقانه باز گذاشته ایدتا هر شخص نادانی مثل شخص وزیر اینگونه قوانینی را مطرح کند لازم از این پس بیشتر مردم بیچاره را راهنمایی کنید (82574)
حسین
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۳۸
خدا لعنتشون کنه که تیشه به ریشه این مردم میزنند (82575)
مهتاب
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۴۰
والا همون رادیو لوژیستاشم گاها تشخیص درست نمیدن چه برسه به بقیه نیاز به دانش و تجربه فراوان داره (82577)
جهان سومی !
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۴۰
شنیده بودم که میگن :
جهان سوم جغرافیا نیست بلکه یه طرز فکره !!!
دقیقا مصداق این قضیه هست ، فقط تو یه کشور جهان سومیه که جان مردم براحتی بازیچه طرز فکر یه عده آدم سودجو میتونه قرار بگیره که همه چیرو قاطی تجارت میکنن ! (82579)
بزشك
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۴۱
بيمار مظلوم مثل هميشه قرباني مي شود!
خودارجاعي افتي كه فقط بزشك ميداند تا جه حد زيانبار است
فقط خدا به داد ما برسد! ... (82580)
همسر بیمار دیالیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۴۱
با تشکر از اقای دکتر لطفا در این مورد بیشتر روشنگری کنید تا مردم بیچاره گرفتار سود جویان نشوند (82581)
همسر رادیولوژیست
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۴۵
وزیر عزیز نکن این کارارو به خدا ما خیلی خون دل خوردیم تو معرفی کن اون مناطق محرومو به خدا ما از خدامونه با کله میریم بالاخره یه عمر خون دل خوردیم از پولم بدمون نمیاد فقط تو معرفی کن (82586)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۴۷
ممنون از اقای دکتر که ما مردم بیچاره را راهنمایی کردید (82592)
مینا
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۴۸
حرف دل همه بود ممنون دکتر (82595)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۱
ممنون از اقای دکتر (82600)
یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۲
بابا این حرفا چیه؟ما که نفهمیدیم فایدش برای مردم چیه؟منطقه محروم یعنی همین تهران.پول نداریم دارو بخریم.دارو اصلا گیر نمیاد.بیمه ها رو درست کنین که هیچکس قبول نمی کنه.جلوی زیر میزی ها رو بگیرین (82603)
دکتر پور افکاری
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۳
واقعا باعث تاسف که جان مردم به راحتی بازیچه میشه با طرح های غیر کارشناسانه از طرف کسی که خودش پزشکه مطمئنا. . . . . پشت پرده باعث این اظهار نظر شده (82605)
فاطمه
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۰۴
ممنون استاد (82738)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۵۲
ممنون از استاد گرامي. (82762)
رزیدنت
Ukraine
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۳۳
زنده باد استاد (82846)
پزشک متعهد
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۷
واقعا جای تاسف داره که جان مردم دستمایه یکسری ادمای سودجوبرای رسیدن به هدفشون بشه اونم باشعار حمایت از اونها (82610)
وحید
United States
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۵:۵۹
قیمت دارو رو تو همین چند روزه که دلار کلی اومد پایین 40% افزایش پیدا کرده، بعد میگن ما به فکر مناطق محرومیم!!! این دلارهایی که میخواهید صرف واردات دستگاه سونوگرافی کنید به دارو تخصیص بدید، اگه راست میگید. (82612)
حتما اطلاع رسانی کنید
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۰۳
من یه بیمارم که از بابت انجام سونو توسط متخصص زنان علاوه بر تحمل هرینه بالای سونوی اشتباه ایشون متحمل جراحی بی مورد هم شدم.لطفا اطلاع رسانی کنید تا کسایی مثل من بدونن که این کار فقط تو حیطه تخصصی رادیولوژیستهاست (82614)
حامد گلزار
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۰۳
در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۱ رئیس جمهور در حکمی محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب کرد. جلسهٔ بررسی رأی اعتماد به وی، در ۲۷ اسفند همان سال برگزار شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۱۳ رأی موافق، ۹۹ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ رأی ماخوذه به وی رأی اعتماد دادند.
یعنی 50% + 1 !!! همین میشه دیگه ! (82615)
رزیدنت زنان
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۰۶
سونوگرافی توسط متخصص زنان جهت کمک به تصمیم گیری سریع در موارد اورژانس می باشد.
در موارد غیر اورژانس جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات قانونی تمامی بیماران قبل از انجام هرگونه جراحی در صورت نیاز به سونوگرافی به رادیولوژیست متخصص ارجاع میشوند.
قضیه ی سپردن یک کار تخصصی مثل رادیولوژی به هر فرد غیر متخصص مثل سپردن دندانپزشکی به دندانسازها و یا شاید به سلمانی های قدیم است!
چرا وقت و هزینه ی مردم را بیخود تلف کنیم؟
حیف نیست این همه جوان های با استعداد چهار سال از وقت گران بهای جوانیشان را تلف برای کاری کنند که از عهده ی هر کسی بر می آید!
اگر این طور فکر کنیم باید مدرسه ها را هم تعطیل کنیم و مکتب خانه تاسیس کنیم!! (82616)
مهران
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۱۰
انها که ساکن بهترین محله های تهران هستند در سطوح بالای وزارت خونه پست دارن و از امکانات دولتی خود و خانوادشون بهره دارن........
به بهانه حمایت از مردم مناطق محروم
جیب دلال های لوازم پزشکی رو پر میکنن راه فساد مالی رو در جامعه پزشکی باز میکنن!!!!!!!!!!!!
از این فکر غلطی که در ذهن دارن بر گردن...........
اقای دکتر طریقت این راه که میروی به ترکستان است
برگردد (82617)
يك پدردلسوز
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۶:۵۴
ميگويند غضنفر ميره پيش رييس پليس ميكه من پسرم داره گروهبان ميشه ميخوام يه كلانتري براش بازكنم
ظاهرا دردولت فعلي ممكنه منم پسرم داره فوق ديپلم ميگيره ميخوام يه وزارتخونه بازكنم پسرم بشه وزير (82629)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۰۴
با سلام
به نظر من شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی پشت این قضیه هستن (82634)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۱۰
با احترامی که برای متخصصین قلب قائل هستم اینکار خود اندیکاسیون گذاری در مورد اکو قلبی هم انجام شد که همکاران در جریان هستند چه قدر اکوی بی مورد انجام می شود وای به حال مردم بیچاره (82637)
رزیدنت رادیلوژی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۱۹
موضوع انجام امور بر اساس آزمون و خطا در مدیریت، بجای کار کارشناسی سالهاست که گریبان مملکت مارو گرفته، ولی پیگیری این روش در حوزه سلامت، اون هم در مناطق محروم، کمتر از جنایت نیست. (82641)
محمد
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۳۳
عجب
یعنی پزشک عمومی واسه من سونو بنویسه خودشم سونو رو انجام بده و پولشو بگیره،
عالیه
احتمالا از حالا واسه سرماخوردگی هم یه سونو افتادیم (82644)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۳۶
مناطق محروم مشکل آب سالم،برق، مسکن،کمبود پزشک عمومی،متخصص چشم و قلب و اعصاب و ...دارند آنها می خواهند تنها مشکل رادیولوژی را با تفویض آن به دیگران(با انحلال رادیولوژی ،تحمیل هزینه های فراوان به بیماران و بیمه ها به دلیل خود ارجاعی و تشخیص های غلط و ایجاد زمینه فساد در امر مقدس پزشکی،مجال دادن به جولان تجهیزات پزشکی و واردکنندگان دستگاه های تصویربرداری)انجام دهند و گویا مشکلات ارز دارویی و شکست طرح پزشک خانواده به دلیل کمبود بودجه و کمبود های سایر رشته های تخصصی را از یاد برده اند (82645)
مهدی م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۴۹
وای به حال ملت بیچاره با همچون وزیرانی (82657)
پزشک
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۷:۵۸
با سلام ٰدر این قضیه باندهای قدرت دخیل هستند که میخوا هند از فروش دستگا های سونوگرافی سود سرشاری به جیب بزنند... (82666)
پزشک دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۸:۲۶
یکی از آشنایان ما با درد زیر شکم چهار بار به متخصص زنان مراجعه نموده بود و هر بار نیز اورا سونوگرافی کرده و گفته بود مشکلی نداری برای بار پنجم اورا به یک رادیولوژیست ارجاع داده بود که او تشخیص داده بود که یک کیست 8 سانتیمتری در تخمدان دارد و ظاهرا متخصص محترم زنان کیست تخمدان را با مثانه اشتباه گرفته بود.
لزومی ندارد در حالی که یک رشته متخصص دارد دیگرانی که کار تخصصی آنان چیز دیگریست در آن ورود پیدا کنند و مشکلاتی از این نوع برای مردم ایجاد کنند (82679)
علم مداری
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۸:۵۲
نمی دونم بحث سود جیبه کیاس،همین دولت ها با دانشگاه آزاد و افزایش سهمیه ارشد رشته های مهندسی گندی زدند به اعتبار مهندس ها که خود پژشکا بیشتر واقفا،حالا کاش کشور حداقل پیشرفت می‌کرد.میگن مناطق محروم،یکی نیس بگه شما این قدر دلسوزین بخش عظیمی از کشور چهار ماه چهار ماه از شدت گرد و غبار نمی تونن نفس بکشن،بیا جلوی اینو بگیر که نیاز به رادیولوژی پیدا نکنن.بعد پراب بده دست هر کی که دوست داری که خدا می‌دونه عاقبت اشعه اشتباه خوردن چیه،من که رادیو نیستم بدونم.مسلم است که سپردن مسئولیت کاری به کسانی که شایستگی آن را ندارند نه تنها باعث عدم انجام صحیح آن کار می‌شود انگیزه افراد توانایی این زمینه را هم می‌گیرد.در حالی که علم اشعه و مغناطیس هر روز در حال تغییر است . کشور ما نیاز به پیشتازان و افراد توانایی برای فراگیری و کاربردی کردن این علم در کشورمان نیاز داریم. (82686)
امین گرجی
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۰۰
خدا از باعث و بانیش نگذره که .... (82688)
علم مداری
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۰۳
نمی دونم بحث سود جیبه کیاس،همین دولت ها با دانشگاه آزاد و افزایش سهمیه ارشد رشته های مهندسی گندی زدند به اعتبار مهندس ها که خود پژشکا بیشتر واقفا،حالا کاش کشور حداقل پیشرفت می‌کرد.میگن مناطق محروم،یکی نیس بگه شما این قدر دلسوزین بخش عظیمی از کشور چهار ماه چهار ماه از شدت گرد و غبار نمی تونن نفس بکشن،بیا جلوی اینو بگیر که نیاز به رادیولوژی پیدا نکنن.بعد پراب بده دست هر کی که دوست داری که خدا می‌دونه عاقبت اشعه اشتباه خوردن چیه،من که رادیو نیستم بدونم.مسلم است که سپردن مسئولیت کاری به کسانی که شایستگی آن را ندارند نه تنها باعث عدم انجام صحیح آن کار می‌شود انگیزه افراد توانایی این زمینه را هم می‌گیرد.در حالی که علم اشعه و مغناطیس هر روز در حال تغییر است . کشور ما نیاز به پیشتازان و افراد توانایی برای فراگیری و کاربردی کردن این علم در کشورمان نیاز داریم. (82690)
مدعي العموم
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۰۵
كسي نيست ازاقاي وزير بپرسه اگه ماشينمون يه جاي محروم خراب شد وداديم دست نجار وبدترش كرد مقصركيه
اقاي وزير خودشون اينكا رو ميكنن؟ (82691)
پزشک
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۱۰
این رویه صرفا باعث فساد، جراحی ها و اعمال درمانی بی مورد و متضرر شدن بیماران خواهد شد. واقعا جای تاسف داره که عده ای سودجو برای پر کردن جیب خود حاضرند جان و مال بیماران از همه جا بی خبر را بازیچه قرار دهند (82692)
دکتر سهرابی
Latvia
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۱۶
از مسئولان محترم انتظار داریم جلوی بارزترین نمونه ی خودارجاعی ( ویزیت و سونوگرافی توسط یک نفر) را بگیرند.
آخرین میخ را بر تابوت سلامت مردم این مملکت اسلامی نکوبند.
جلوی مافیای فروش دستگاه سونوگرافی بایستند (82694)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۲۷
طی بارداری زن داداشم متخصص زنان میگفت شرایط تو خاص هستش هر هفته باید بیای سلامت جنین رو بررسی کنم.همیشه سونو میکرد و به میزان ویزیت هزینه سونو دریافت میکرد.وقتی دکترش رو عوض کردیم مشخص شد اصلا نیازی به سونوگرافی نبوده

حالا با این مصوبه احتمالا پزشکان عمومی واسه سرما خوردگی هم مارو سونو میکنن و پول میگیرن.

چطور این پولا از گلوی دکترا پایین میره! (82701)
سعید
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۳۳
یه جا خوندم پزشکای عمومی میگفتن توکار پوست دیگه دست زیاد شده از بس رزیدنت پوست گرفتن بریم تو کار سونو میگن درامدش خوبه...!موندم بخندم یا گریه کنم (82705)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۴۷
با اين قانون براي يك سرماخوردگي ساده هم سونوگرافي لنفادنوباتي گردني ميشه براي يك گاستروانتريت ساده اباندكتومي اورژانس ميشه براي يك فوليكول غالب 20 مم تخمدان سيستكتومي ميشه (82711)
فارغ التحصيل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۱۹:۵۱
مردم هنوز نميدوونن چي قراره به سرشون بياد (82714)
dr_soati
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۳۴
1_بارها و بارها در کشیک مواجه بودیم با رزیدنتهای زنانی که تقاضای حداقل 1cm بالاتر از نرمال گذارش کردن AFI را داشته اند تا بتوانند آن شب را تا صبح در بستر بگذرانند!
2 بارها شاهد فعالیتهای سودجویانه بسیاری از پزشکان عمومی در جهت کسب درآمد بیشتر در مناطق محروم بوده ایم. بنده خود دوران طرح را در منطقه محرومی طرح را سپری می کردم که یک آقای جی پی محترم با انجام فلبوتومی, طب سوزنی, تزریق انواع متعددداروها در سرم بیماران در میان روستاییان لغب پزشک متخصص را بخود اختصاص داده درحالیکه ما می بایست عواقب اقدامات سودجویانه ایشان را جمع می کردیم. خودم شاهد بیماری بودم که بعلت عدم تحمل po. و استفراغ مکرر ماهها از ایشان تنها دوزهای بالای متوکلوپرامید را دریافت می کردند و متاسفانه وقتی بیمار به ما رسید کنس مری end stage. بود درحالیکه بیمار همچنان ترجیح می داد به جناب دکتر متخصص مراجعه کرده و پلازیل بگیرد درحالیکه. ویزیتی که ایشان دریافت می نمودند چندین برابر ویزیت درمانگاه بود.
3_ تصور کنید متاسفانه با باب شدن سونوگرافی توسط چنین سودجویانی چه لطمه ای به مردم محروم وارد خواهد شد. جراح آپاندکتومی را با تشخیص آپاندیسیت در سونوگرافی خواهد داد و سپس بعد از چند سال برای بیمار تشخیص تب مدیترانه ای داده خواهد شد و کسی نخواهد گفت چند سال پیش آپاندیس ملتهبی وجود نداشته چون سونوگرافی را خود جراح انجام داده. و. متخصص زنان کلیه لگنی را بجای. تخمدان بیرون خواهد کشید! و همه راضی و خشنود خواهند بود.
4_ متاسفانه بیشترین ضرر را از خودارجاعی مردم محروم متحمل خواهند شد. این یک واقعیت انکار ناپذیر است. (82730)
از بوشهر
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۵۷
یا امام زمان خودت نجاتمون بده. (82732)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۰۱
از پزشکان عمومی وتمام متخصصین خواهشمندم با این طرح مضحک مخالفت کنند تانشان دهند به قسم پزشکی خود برای حفظ جان بیمار پایبندند. (82734)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۰۱
مکررا باسونوگرافیهایی از غیرمتخصصین رادیولوژی روبروهستیم که مثانه را به اشتباه کیست تخمدان بزرگ تشخیص داده وحتی اقدام به جراحی هم کرده اند. (82735)
رضا
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۰۸
من یک متخصص رادیولوژی هستم.سال قبل دوره طرح ضریب کای خود رو دراستان ایلام شهرستان ایوان سپری
کردم ومیتونستم برگردم ولی تصمیم به ماندن گرفتم واز اونجاییکه متخصص جدیدی هم قرار نبود بیاد فکر میکردم که ازم با سلام و صلوات استقبال بشه ولی وقتی برای تمدید قراداد به بیمه خدمات درمانی مراجعه کردم به من گفتن طبق قوانین موجود بعد از سال
اول قراداد باید موسسه رادیولوژی تاسیس کنی وگرنه قرارداد بی قرارداد!! گفتم من که توان هزینه های سرسام آور تاسیس موسسه
رو ندارم اونم تو این شهر چهل هزار نفری که اصلا توجیه اقتصادی نداره! گفتن مشکل شماست نه ما! طبق قوانین وزارتخانه شما یا باید موسسه رو تاسیس کنی یا قراداد بی قراداد!! با کلی دوندگی و نامه نگاری با اکراه قراداد رو واسه یکسال تمدید کردن اما به طور قطع گفتن که سال بعد به هیچ عنوان قراردادت تمدیدنخواهدشد همانطور که با متخصص رادیولوژی شهرستان دره شهر تمدید نکردیم واین یعنی که به سلامت! حال این سوال رو از وجدان بیدار شما دارم که آیا مشکل همکاران زحمت کش ما هستن که بعضیمناطق محروم بدون رادیولوژیست مونده یا قوانین دست و پا گیری که بین استان تهران و ایلام تفاوتی قائل نشده و سوء مدیریت دوستان ما در وزارتخونه!! (82739)
ماما ي طرحي
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۱۶
مردم چه گناهي كردن كه تو دام اين مصوبه غلط بيفتن؟؟!! يعني پزشك عمومي خودش مريض و ببينه معاينه كنه بعدشم سونو كنه بعد درمان؟؟؟!!! هيچكسم نيست رو كارش نظارت كنه. بيچاره مريض از كجا بفهمه تشخيص پزشكش دقيق بوده (82743)
دكتر شكوه
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۲۰
يك سوال از شخص جناب آقاي وزير!! آيا خودتان حاضريد يك پزشك عمومي شما و زن و فرزندتان را سونوگرافي كند؟؟! جان بچه ات راستشو بگو !! (82746)
جراح
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۲۸
اقای وزیر..
بنده جراح عمومی در حال گذراندن طرح هستم. اصل موضوع و اینکه به فکر مشکلات مناطق محروم هستید بسیار پسندیده و حائز اهمیت است اما...چگونگی آن اهمیت بیشتری دارد. خود شما به عنوان یک پزشک حاضرید یک بیمار را با برگه سونوگرافی توسط غیر رادیو لوژیست زیر تیغ جراحی ببرید؟
آقای وزیر به سوگندی که خورده اید پایبند باشید...
بزرگان همواره به ما می گفتند بیمار را مادر و خواهر خود بدانید، آیا شما در رابطه با عزیزانتان هم همین روند را پیش خواهید گرفت؟
آقای وزیر به وجدانتان رجوع کنید.... (82748)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۳۳
با پیشرفت علم پزشکی سونوگرافی به عنوان یک وسیله کمک کننده به معاینه بیمار در رشته های مختلف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال در رشته های جراحی، روماتولوژی نورولوژی، چشم و.... آموزش سونوگرافی به عنوان قسمتی از برنامه آموزشی این رشته های تخصصی می باشد. پس بهتر قضاوت خود را بر اساس واقعیت های موجود انجام دهیم. در مورد کیفیت انجام، سونوگرافی تا زیادی وابسته به شخص انجام دهنده است و نمی توان گفت که یک متخصص رادیولوژی به عنوان مثال سونوگرافی عروق کاروتید را بهتر از متخصص نورولوژی انجام می دهد، مقالات متعددی برای اثبات این گفته ها موجود است و در آخر یقین داشته باشید اگه پزشک طبیب باشد بیمار ضرر نمی کند (82749)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۵۷
شما اصلا میفهمی چه شعری میسرایی!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (82765)
مريم
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۳۷
به فرض كه شماي جراح بتوني سونوگرافي كني چه تضميني وجود داره كه بتوني اورژانس شكم حاد و تشخيص بديد؟؟! مي توني به تنهايي تصميم بگيري الان بيمار نياز به جراحي اورژانس داره ؟؟! مي توني تضمين كني تشخيص اشتباه نميدي؟؟ با چهار سال درس خوندن تازه توي خود جراحي تبحر پيدا نمي كنين چه برسه به مداخله در كار راديولوژيست !!
همكار محترم بيايد ياد بگيريم دنيا داره ميره به
سمت فوق تخصصي شدن اونوقت يك نفر بياد هم معاينه بكنه هم سونوگرافي هم جراحي؟؟؟! مگه دوران بوعلي سيناست؟؟! (82794)
دكتر صداقتي
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۴۶
حرف شما صحيحه برخي نرولوژيست ها مي تونن سونوگرافي داپلر كاروتيد و به خوبيه راديولوژيست انجام بده اما فقط در صورتيكه يك دوره كامل سونوگرافي با فيزيك كامل و خواندن رفرنس و مقالات اونم حد اقل به مدت ١٨ ماه گذرونده باشه . نه اينكه با ديدن پروب دست اتندينگ در دوره رزيدنتي تا خودشون فارغ التحصيل شدند به خاطر طمع و تعرفه بالا سونو ي داپلر كاروتيد انجام بدن.
در ضمن وقتي يك راديو لوژيست سونوي داپلر انجام ميده خودش در خواستو ننوشته ، اما يك نورولوژيست خودش براي مريض سونو مي نويسه خودشم انجام ميده!!! (82801)
سمیرا
South Africa
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۵۰
درود به همکار عزیز
با این تفسیر شما باید برای هر سردردی که نیاز به ویزیت متخصص داره به جای متخصص مغزو اعصاب به روان پزشک و یا ارتوپد مراجعه کرد!!! (82808)
ايراني
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۵۶
ايا تضميني هست كه طبيب فقط براي كمك به بيمار اقدام مي كنه و نه هدف مالي ؟!!!!!! (82812)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۴۴
شاعر بزرگی میشی ادامه بده (82849)
سؤال از وزير بهداشت!
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۳۹
آقاي وزير محترم بهداشت !! شما كتبا تضمين ميكني كه اگه سونوگرافي و راديولوژي به عنوان وسيله پاراكلينيك و كمك تشخيصي در دست پزشك جراح يا متخصص زنان باشه به درستي در درمان ازش استفاده ميكنه؟؟!! آيا در خواست اضافي و بي مورد براي سونوگرافي بيمار نمي نويسه كه بعد خودش انجام بده ؟؟!!! شما به شرفت تضمين ميكني كه هيچ بيماري بيهوده زير تيغ جراحي نميره ؟؟!! (82753)
دکتر بهمن یار
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۰۳
خیلی ممنون استاد از مطلب قشنگتون (82767)
متخصص راديولوژي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۱۲
من بيماري داشتم كه مدتها به پزشك زنان مراجعه ميكرد و سونو ميشد . و با تشخيص كيست ساده درمان ميشد!
پزشك مربوطه تمام گزارش هاي راديولوژيستها رو دور مي انداخت.
وقتي بيمارو ديدم ، سرطان پيشرفته تخمدان داشت و در نهايت جراحي كرد و شيمي درماني! (82772)
هم وطن
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۱۳
اینجا ایرانه و این کارها معمول شده
بیچاره مردم و اون متخصصانی که کلی تو این رشته زحمت کشیدن (82775)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۲۲
با سلام.سلامت مردم اهمیتی ندارد.یک روز سوالات دستیاری را میفروشند.روز دیگر با شرکت واردکننده تجهیزات لابی دارند و به اسم خدمت به مردم دستگاه را به متخصصهای زنان و دیگران که در طول تحصیل یک بار از نزدیک سونو ندیدند و حتی بلد نیستند انرا روشن کنندمیفروشند (82782)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۲۹
فقط اميدوارم خود اين قانونگزاراي محترم با تشخيص نادرست اين پزشكهاي تعليم نديده عمومي و زنان يه بلايي سرشون بياد
تجربه به من نشون داده حتي جون زن و بچه خودشونم براشون اهميتي نداره چه برسه به مردم بيچاره
خدايا اين چند روزو هم رد شه خلتص شيم از دست اين بي.... (82789)
امین
United States
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۳۰
دوستم که تو امریکا رزیدنت داخلیه، وقتی این مطلبو شنید،گفت من تعجب می کتم که همه جای دنیا روز به روز نیازشون به رشته رادیو لوژی بیشتر می شه و هر روزه این رشته پر و بال بیشتری می گیره و جایگزین بسیاری از رشته ها و پروسیجرهای جراحی و غیره می شه ولی نمی دونم چرا تو ایران برعکسه!!! هر روز می خوان یه گوشه رادیولوژیُ بکنن و از بین ببرنش. (82790)
حقیقتیاب
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۴۳
کاش یه نفر سوابق وزیر رو مینوشت تا همه میفهمیدن که همه جا ناموفق بوده حتی اداره یک درمانگاه (82797)
كامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۴۶
با اين توصيف و با توجه به كمبود متخصصين در مناطق محروم به نظر ميرسه عمل سزارين و يا خيلي از ساير جراحي هاي ساده را بتوان به پزشكان عمومي آموزش داد يا حتي انجام اكوي قلب يا . . .
نه غلام ؟ ! ! ! (82800)
سارا
South Africa
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۴۶
من وقتی باردار بودم رفتم پیش متخصص زنان گفت که وزن جنینت کمه و 3بار،با فاصله 1هفته منو سونو کرد و هر بار از من هزینه گرفت و می خواست منو بستری کنه تا اینکه رفتم پیش متخصص رادیولوژی ایشون گفتن که وزن بچه خوبه و هیج مشکلی نداره.پسرم وقتی به دنیا اومد خداروشکر هیج مشکلی نداشت و من هنوز پیگیر شکایت از اون متخصص زنان هستم. (82802)
sara
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۴۶
اندر حکایات وزیر
حالا نطق مخالفان وزارت اودر مجلس در جلسه رای اعتماد،بسیار جالب و خواندنی است: اوکمترین رای را آورد: نصف بعلاوه 1 ب

بهروز نعمتی نماینده اسدآباد دیگر مخالف وزیر پیشنهادی
بهداشت بود. وی با بیان اینکه سوال جدی من از نمایندگان این است که آیا حاضرید یک خودرو گرانقیمت را به دست یک فرد عصبانی و ناشی بدهید که هم خودش را بکشد هم باعث کشته شدن تعداد دیگری شود؟، گفت: آیا وزارتخانه به این عظمت که با سلامت مردم مواجه است را حاضرید به دست یک فرد عصبانی مزاج بدهید؟ وی خطاب به طریقت منفرد گفت: شما در بین همکاران خود به عنوان یک فرد تندخو مشهور هستید. این موضوع موجب شده که بسیاری از عزیزان نتوانند آنگونه که می توانند با شما همکاری کنند. در سه دوره شما در مجموعه بیمارستان امام حسین همواره از افراد ناتوان و بله قربان گو و ضعیفی استفاده کردید که باعث ورشکستگی آن بیمارستان شد. بسیاری از افرادی که شما با آنها مخالفت کردید و آنها را از مجموعه خودتان اخراج کردید مدیرانی پرتوان وخلاق هستند. شما که تحمل افراد توانمند، لایق و خبره را ندارید، چگونه می‌توانید با سیل عظیم مردم دارای مشکل مواجه شوید؟ نماینده ارومیه با بیان اینکه ما 5 محور برای وزیر بهداشت داریم، ادامه داد: خصوصیات اخلاقی، حسن برخورد، آموزش و درمان و پژوهشی و در نهایت شیوه مدیریتی. در بند اول شما برخورد تند و نامناسب با نیروهای زیر مجموعه خود دارید. شما در آخرین مصاحبه خود که پخش زنده بود به مجری برنامه تلویزیون گفتید «ما را سزارین کردید»! این حرف در شان وزیر نیست. ... قاضی پور در خصوص محور درمانی هم گفت: در بیمارستان امام حسین در 10 سال گذشته چند عمل جراحی در مقابل بیمارستان صدر انجام دادید؟ آیا درست است که پزشکان جوان در بیمارستان صدر با مهر شما عمل جراحی انجام می دهند و پولش را به شما می دهند؟ نماینده ارومیه خطاب به طریقت منفرد ... چرا از معاونت درمانی کمیته امداد برکنار شدید؟ چرا سه مرتبه از مدیریت بیمارستان امام حسین عزل شدید؟ چرا این بیمارستان در دوران شما زیان ده شد. نماینده اسدآباد: شما در این مدت دو ماه و نیم که از عمر دولت مانده و به اغراق گفته اید که «می توان در 6 دقیقه شق القمر کرد» چه قدم خیری برخواهید داشت؟ آیا در خصوص بدهی بیمارستان‌ها و نیمه تعطیل شدن آنها توانسته اید کاری کنید؟ «شما به عنوان فردی که اعلام کردید که "مدیریت مجموعه وزارت بهداشت را متحول می کنم" چه برنامه ای در این مجموعه دارید؟» قاضی پور تصریح کرد: دزدی های بیمارستان صدر مشهور است. زیر میزی هایی این بیمارستان مشهور است و شما سهامدار آن بیمارستان هستید. آیا شما با بیمارستان های متخلف برخورد خواهید کرد یا خیر؟ نماینده ارومیه گفت: ...زمان مهم است که در این مدت چه بلایی سر وزارتخانه آمده و خواهد آمد؟ ... آیا می توانید برنامه پنجم را اجرا کنید یا می خواهید در این وزارتخانه را یک شبه ببندید و در اختیار جریان انحراف قرار دهید؟ و سر آخر: محمدحسن طریقت منفرد رکورد دیگری را در وزارت بهداشت ثبت کرد. او علاوه بر رکورد دریافت کم ترین رای اعتماد در مجلس، رکورد بیشترین تغییر مدیریتی را نیز ثبت کرد. وزیر جدید بهداشت و درمان کشور سه ماه پس از برکناری مرضیه وحید دستجردی از وزارت بهداشت، بیش از 16 تغییر مدیریتی در ساختار ستادی وزارت بهداشت انجام داده است .سه ماه مانده تا پایان عمر دولت دهم و چرایی تغییرات؟ دولت دهم روزهای آخر خود را طی می کند. وزارت بهداشت و درمان اما چنان دست به تغییرات مدیریتی می زد که انگار دولت در روزهای آغازین کار خود است. ... و اینکه این وزارت خانه اولویت کاری این وزارت خانه حیاتی سه ماه مانده به پایان عمر دولت دهم، پیگیری طرح هایی برای پیشبرد اهداف کیفی سلامت مردم است یا ترمیم ساختار مدیریتی وزارت بهداشت آن هم با 16 تغییر در مدت زمان سه ماه؟(خبر آنلاین) (82803)
يك ايراني
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۴۷
واي به حال بيمه ها فاتحه بيمه ها خوندس به ازاي هر يك برگ بيمه يك برگ درخواست سونو . اگر طيبب به قول شمابخواد با سونو به بيمارش كمك كنه نبايد بابت انجام اون پول بگيره و هدف فقط كمك به بيمار باشه اينجا ايران است!!!!!! (82806)
دانشجو
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۵۶
در خوش بینانه ترین حالت این یعنی تحمیل سالانه ملیاردها تومان هزینه به بیت المال، بیمه ها و مردم محروم، تقریبا برای هیچ!!! (82811)
به وزیر چشم پزشک
South Africa
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۲:۵۸
جناب آقای وزیر پس بهتره که جهت رفاه حال مردم مناطق محروم وغیر محروم،عمل جراحی آب مروارید(کاتاراکت) توسط همکاران بینایی سنج(اپتومتریست) انجام شود تا مردم مجبور نشوند با شهرهای بزرگ مراجعه کنند.
والا خوب چه کاریه!!!!! آخه نزدیک به 100شهر حتی 1چشم پزشک ندارن. (82816)
ای بابا.......
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۰۴
رادیولوژیست های محترم
هر کسی حق داره از حق خودش دفاع کنه
ولی نه با توهین به رشته های دیگه
من یه متخصص زنانم و معتقدم سونو کار رادیولوژیسته
ولی تو این صفحه تا تونستین به ما بد و بیراه گفتین
گرفتن حق که با کوبیدن دیگران نیس (82824)
رادیولوژیست
Ukraine
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۳۰
ما رادیولوژیستا همه آدمهای منطقی برامون محترمند خانم دکتر عزیز (82844)
راديو
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۴۱
قطعا خيلي از متخصصان زنان اونقدر وجدان دارند واين قدر بيمار دارن كه دست به اين كارها نزنن ولي ما هر روز شاهد اين جور موارد هستيم و كاري هم از دستمون بر نمياد جز سكوت ميدونين خيلي ناراحت كنندست وقتي مريض با تشخيص ميوم ٦ سانتي مياد بهش ميكي نيست ميكه دكترم ديروز سونوم كرده ميكه هست حتما شما خوب دقت نميكنين!
اون وقت جه احساسي به شما دست ميده (82848)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۱۰
من رزیدنت رادیو لوژی سال سوم هستم...اقای وزیر اگر مشکلی داشتین حاضرین من سونو گرافیتون کنم؟اکه شما می فرمایین اره....عرض کنم هم ترازای شما یعنی سایر متخصصین بار ها نیاز به سونو داشتن ولی حاضر به انجام ان توسط اینجانب نشدند و فقط کفتند استادت بیاد...حال با 6 ماه دوره!!!!!!!!!! (82827)
۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۲۳:۲۶
من از نمايندكان محترم مناطق محروم در مجلس خواهش ميكنم در اين زمينه روشن سازي لازم را انجام دهند و از حقوق ما دفاع كنن
احساس شرم ميكنم از اين كه ما را ابزار سودجويي خود ميكنند و منت بر سر ما مينهند و ما بي خبر اعتماد ميكنيم و تشكر ميكنيم نكنه نماينده ها هم ... (82843)